Jocs de guerra: Francesc Abad i l’esperit d’un temps

Què diuen les joguines de nens, de l'imaginari d'un temps? Com articular avui un al·legat antibel·licista? La composició visual d'Abad invalida una època que converteix la guerra i el negoci de la guerra, en un joc.

Anar  al Col·leccionable

La guerra segons Miralda: “Aquell gran avorriment que va ser el servei militar”

Miralda va traduir l’absurditat del mon militar en una sèrie de dibuixos i collages centrats en la figura del soldat: en camps de tir, en postura de ferms i també mort.

Anar  al Col·leccionable

Sobre fronteres i vides: Chaplet de Mircea Cantor

Si habitualment són les fronteres les qui barren el pas de les vides humanes, Cantor opera per inversió posant el cos en el lloc de la frontera. 

Anar  al Col·leccionable

Els dengbej o les veus que diuen:El Kurdistan de Fikret Atay

Fikret Atay ens convida a entrar a la sala d’estar de la seva família, al Kurdistan. La història de Lalo recupera, tot i que amb alteracions significatives, una tradició que ha sobreviscut a tots els episodis de domini que han estat imposats a la cultura kurda.

Anar  al Col·leccionable

Guerres que travessen generacions: El Líban d’Akram Zaatari

Nascut a Sidó, al sud del Líban, quinze anys de guerra, observant-la com a nen i enregistrant-la quan era adolescent, van configurar un abordatge i una manera d’entendre la pràctica artística. 

Anar  al Col·leccionable

Com la Guerra del Golf va pervertir el relat de la guerra: La trilogia de Harun Farocki

L’any 1991, les imatges de l’anomenada Guerra del Golf van impactar a tot el món. No tant per inaugurar un tipus d’armament o una nova lògica militar, sinó perquè suposaven una nova política de les imatges. Les escenes bèl·liques emeses per televisió confonien el simulacre de batalla creat pels ordinadors i altres dispositius electrònics, de la batalla real. 

Anar  al Col·leccionable