Et recomanem que facis servir les fletxes blanques que apareixen a les diferents visites o bé que naveguis a través del menú situat a la part inferior de la pantalla. I para especial atenció als punts d’informació que trobaràs associats a les diferents obres.

Un clic... i ja ets dins. Estrenem una nova ruta digital per l’exposició de Col·lecció. Hem accedit al museu i ens hem aturat en algunes de les obres que s’han incorporat en els darrers canvis de l’exposició però també en altres que ens acompanyen des que aquesta va començar. 

Amb el suport de:
Logo Repsol Fundación
 

Com seria un museu que assagés una altra pràctica museogràfica? Què passaria si situéssim les obres en el centre del trajecte que suposa una exposició? Col·lecció MACBA. Preludi. Intenció poètica respon a aquesta voluntat. Il·luminada per l’afirmació del poeta i filòsof de Martinica, Édouard Glissant, que defensa que el poema no ha de negar mai el camí del món, aquesta exposició situa les obres en el centre de l’experiència. Aquí comença el viatge virtual a l'exposició.

Amb el suport de:
Logo Repsol Fundación
 

Comissariada per l’equip curatorial del MACBA, aquesta mostra de la Col·lecció MACBA que va del 5 d'octubre del 2018 a l'1 de novembre de 2022, presenta obres destacades en un relat permanent. A través d’un recorregut cronològic des de 1929, es posa l’accent en les mirades particulars que la Col·lecció va desenvolupar des dels seus inicis. Es tracta d’una història explicada des de la perspectiva de Barcelona i el seu context immediat.

En temps real. La Col·lecció Rafael Tous d’art conceptual mostrava un recorregut significatiu per les pràctiques experimentals dels anys setanta i vuitanta a Catalunya a través de diferents àmbits. L’art d’acció, la interacció amb la natura, l’interès pels mitjans de comunicació i el nou consumisme, la crítica social i política, la paraula i la incorporació de l’objecte eren alguns dels aspectes tractats. Les obres presentades feien visibles les inclinacions i preferències del col·leccionista particular, que tenia, en el fet de col·leccionar, la seva manera d’expressar-se.

A la Capella MACBA s’hi va poder veure No hay replay de Carlos Pazos, una gran escenografia objectual a l’entorn del viatge interior i la vivència íntima. Amb el llenguatge estètic propi de l’artista, evocava la condició de la memòria i els seus fetitxes, però també l’oblit i els camins descartats, la pèrdua i l’atzar. Aquesta obra formava part de l'exposició En temps real. La Col·lecció Rafael Tous d’art conceptual.

La instal·lació de Jordi Benito, Les portes de Linares, es va presentar en el seu context originari, a Metrònom, un espai que s’incorporava així a l’exposició En temps real. La Col·lecció Rafael Tous d’art conceptual. Lluny ja de les cites wagnerianes, Benito reprenia en aquesta instal·lació el tema de la tragèdia, l’art total i la tauromàquia a través de Goya, amb vuit escenes il·luminades com fragments escultòrics que ens situen en el llindar entre la vida (o l’art) i la mort.