Nascut a Sidó, al sud del Líban, quinze anys de guerra, observant-la com a nen i enregistrant-la quan era adolescent, van configurar un abordatge i una manera d’entendre la pràctica artística. Zaatari va tenir clar que l’art interpel·la el conflicte com no ho fan altres disciplines. Va entendre també una qüestió fonamental en les guerres dels darrers cent anys: el paper de les imatges en la construcció del relat de la guerra. Des de llavors, ha excavat en arxius fotogràfics d’Orient Mitjà impulsant iniciatives com la Fundació Àrab per a la Imatge (AIF). En la seva pràctica expansiva de la fotografia i del vídeo, proposa relats visuals com Nature morte (2008), un llarg i silenciós pla seqüència que confronta l’actitud davant la guerra de dues generacions. Mentre que Mohammad Abu Hammane, antic membre de la Resistència libanesa, prepara un explosiu i se’n va com si tornés al front; un jove adolescent cus el puny esquinçat d’una jaqueta i opta per quedar-se. Una escena elusiva sobre com els conflictes s’enquisten fins a formar part del quotidià desactivant conceptes com lluita o resistència.

DESCOBREIX L'EXPOSICIÓ