Mircea Cantor treballa amb una gran economia de mitjans. Aquest artista romanès establert a França explora la cruïlla de cultures i la societat de control en el capitalisme tardà. A vegades incorpora aliments bàsics com barres de pa o pinyes de blat de moro, altres símbols tan connotats com el dibuix de la mol·lècula d’ADN i d’altres, com en aquesta instal·lació, petjades dactilars. Chaplet implica l’empremta física del cos de l’artista, que estampa les seves petjades dactilars a la paret composant una llarga línia que dibuixa, de tant en tant, una pua. Si bé el títol de l’obra sembla al·ludir a una corona, una garlanda o un collaret de comptes per resar les oracions, la disposició de la instal·lació a l’espai evoca la idea de frontera i de filferro espinós. Si habitualment són les fronteres les qui barren el pas de les vides humanes, Cantor opera per inversió posant el cos en el lloc de la frontera. La referència als refugiats és inevitable, així com la identificació biomètrica i identitària en els passos fronterers, un dels grans temes presents a les obres de l’artista, que denuncia les paradoxes del control territorial en el món global de la informació.

Podeu escoltar el testimoni del mateix artista en una entrevista concedida a Ràdio Web MACBA a l'agost de 2016:

FONS AUDIO #43. Mircea Cantor
17.08.2016
Descobreix l'exposició