Situat al Passeig de Colom, en un extrem del Port Vell de Barcelona, Roy Lichtenstein va voler retre un homenatge a la ciutat i al seu arquitecte més universal, Antoni Gaudí. Des dels seus 14 metres d’alçada i la seva paleta vermella, blava, groga, negra i blanca, Barcelona Head [Cap de Barcelona] condensa bé l’estil d’aquest artista nord-americà que, a partir dels anys vuitanta, porta el llenguatge visual del còmic a les tres dimensions. L’obra, que va ser un encàrrec de l’Ajuntament de la ciutat en motiu dels Jocs Olímpics de 1992, forma part d’una sèrie de treballs que ell mateix artista designa com a “brushstrokes” o “pinzellades” i que ell planteja com un “homenatge tridimensional a la pintura”. En el cas de Barcelona, Lichtenstein traça unes pestanyes gruixudes i uns llavis sensuals i els situa damunt d’un fons motejat que evoca, clarament, el trencadís gaudinià.

Quan treballo, no penso en l’art. Miro de pensar en la vida.
Jean-Michel Basquiat