A finals dels anys setanta, la producció cinematogràfica de Pere Portabella s’orienta cap a una doble direcció. D’una banda, cap a un cinema experimental que qüestiona el cànon clàssic del relat forçant els límits entre ficció i documental; i d’altra banda, cap als curtmetratges vinculats a alguna entitat i que, estilísticament, enllacen amb la tradició d’avantguarda catalana. Dins d’aquests últims, destaquen els tres curtmetratges finançats pel Col·legi d’Arquitectes de Barcelona i realitzats amb motiu de l’exposició sobre Joan Miró que es va fer en aquest col·legi professional l’any 1969. Pots veure’n un d’aquests, Aidez l’Espagne, centrat en la Guerra civil espanyola, a l’exposició permanent de la Col·lecció MACBA.

OBRES A LA COL·LECCIÓ DE PERE PORTABELLA

DESCOBREIX L'EXPOSICIÓ

Penso que una obra d’art hauria de deixar perplex l’espectador, fer-lo meditar sobre el sentit de la vida
Antoni Tàpies