El cinema de Hollywood va contribuir, durant dècades, a construir estereotips associats al gènere i a les relacions afectives. Entre els seus tòpics romàntics més coneguts, tant de comèdies com de drames, hi ha el “noi coneix noia”. Aquest lloc recurrent va ser el punt de partida d’una de les peces fílmiques més conegudes d’Eugènia Balcells, que acostuma a posar el focus en els mitjans de masses per constatar com aquests incideixen en l’imaginari col·lectiu. Defugint qualsevol romanticisme, Balcells va seleccionar més de mil imatges de dones i homes del cinema i la publicitat dels anys setanta i va situar-les en dues franges verticals que es desplacen amunt i avall: a l’esquerra les dones i a la dreta els homes. Com si es tractés d’una màquina escurabutxaques, les imatges s’aturen a l’atzar creant parelles aleatòries. Mentre que les dones són anònimes, totes joves, responen a cossos normatius i mostren actituds sovint forçades; en el cas dels homes, alguns són personatges públics, de diferents edats i duen a terme alguna activitat.

OBRES A LA COL·LECCIÓ D'EUGÈNIA BALCELLS

DESCOBREIX L'EXPOSICIÓ