Imagen

"Jo agafo elements del món, els trec del seu context habitual i els recomponc d'acord amb altres ordres, de manera que, a causa d'una nova relació insòlita, per contrast, per similitud o per sobreentès, reexamino allò que anomenem realitat." Així és com Eulàlia Grau (Terrassa, 1946), una de les veus més reivindicatives de la seva generació, definia el seu treball en els anys setanta.

Els seus fotomuntatges, que inclouen imatges dels mitjans de comunicació, denuncien la institució educativa i familiar, els estereotips de gènere, les diferències de classe, l'explotació laboral i les estructures de consolidació del poder. El catàleg reprodueix una selecció d'obres, que comenta exhaustivament en el seu text Teresa Grandas, comissària de l'exposició.


Imatges

Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 10 i 11
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 12 i 13
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 20 i 21
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 34 i 35
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 38 i 39
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 46 i 47
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 50 i 51
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 80 i 81
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 84 i 85
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 90 i 91
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 96 i 97
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 110 i 111
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 128 i 129
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 130 i 131
Selecció del catàleg "Eulàlia Grau. Mai no he pintat àngels daurats", pàgines 144 i 145
M’agrada treballar amb allò que s’acostuma a dir "herència cultural", però els materials que faig servir són molt banals, com clixés, com blocs de sucre, portes, cuscús, catifes, documents oficials.
Latifa Echakhch