Imagen
Novembre 2019

Aquesta publicació és el resultat de la col·laboració amb els assistents al curs «El cos fragmentat. Una genealogia de l’art espanyol dels noranta», dirigit per Imma Prieto (comissària independent, crítica d’art i professora d’art contemporani), organitzat pel MACBA en els mesos de març i abril de 2019.

L’objectiu del curs va ser repensar la construcció dels relats que permeten escriure la història des d’un altre lloc, situant-nos en els nous imaginaris que en els noranta van permetre ampliar la manera de pensar en els cossos: fragmentats, socials, polítics, tecnològics, silenciats o construïts. A partir d’aquestes categories, Marcel·lí Antúnez, Xabier Arakistain, Eva González-Sancho, Rogelio López Cuenca i María Ruido –no només com a testimonis, sinó com a partícips de l’època–, han desplegat lliurement les seves respostes sobre les qüestions que han considerat més rellevants del curs.

El resultat és una publicació de format lliure i impresa en risografia. Els materials textuals i gràfics no han passat filtres d’edició ni correcció posteriors. La seqüència en la maquetació final del llibre es va decidir en dues sessions en què van participar els autors, Imma Prieto com a directora del curs, l’equip del museu i Do The Print, que es va encarregar del disseny final de la publicació. Aquesta publicació també està disponible en format PDF per a descàrrega lliure a la web del MACBA.

M’agrada treballar amb allò que s’acostuma a dir "herència cultural", però els materials que faig servir són molt banals, com clixés, com blocs de sucre, portes, cuscús, catifes, documents oficials.
Latifa Echakhch