La fàbrica transparent, Suite de l’obrer núm. 2: La balada de Lear i La balada del valor d’ús. Amb aquests títols, Octavi Comeron va composar, entre l’any 2006 i el 2011, la seva particular Trilogia postfordista. Tres instal·lacions que, partint de l’objecte automòbil, denuncien les formes de producció pròpies del capitalisme avançat. Com el mateix Comeron explica al seu assaig Arte y postfordismo. Notas desde la fábrica transparente: “Els sistemes utilitzats en la indústria de l’automòbil, del fordisme al toyotisme, han definit els models productius del segle XX.” Uns models que, lluny de millorar les condicions de treball i de vida, han acabat ocupant les diferents esferes de la subjectivitat. “Aquesta és la mutació que calladament recorre cadascun dels espais que habitem, ara dissolts en una Fàbrica Transparent espectral que exhibeix la seva capacitat d'abastar-ho tot: allò social, allò econòmic i allò polític, infiltrant-se en els últims racons de la nostra subjectivitat transformada en espiral de producció i consum.”

Descobreix l'exposició