La derrota de les ideologies crítiques a mans del poder econòmic, enfortit des de la crisi dels noranta, centra el tema de la gran instal·lació del MACBA d’Andreas Siekmann. Reproduint la topografia dels carrers d’una ciutat, l’artista desplega un mapa de dibuixos-retrat del nostre món. El control social i l’hegemonia del concepte de producció representats a través d’uns texans que es desplacen per la ciutat. Aquesta peça de treball convertida en símbol de llibertat juvenil denuncia, com diu l’artista en una de les parts de l’obra, la perversa associació: Mercaderia-Persona-Mercaderia. Una obra per explorar plena de referències al situacionisme dels anys seixanta i als grups d’artistes socialistes alemanys dels anys vint, que es valien de pictogrames per posar a debat les relacions socials.

OBRES DE ANDREAS SIEKMANN A LA COL·LECCIÓ

DESCOBREIX L'EXPOSICIÓ

El que pretenc quan explico la història d’una víctima de la violència a Colòmbia és apel·lar al record del dolor que experimentem tots els éssers humans, aquí o a qualsevol lloc del món.
Doris Salcedo