En una biografia escrita pel mateix Henri Michaux, en una entrada es llegeix: “1951-52-53. Escriu cada vegada menys, pinta més.” El conjunt de dibuixos de tinta xinesa sobre paper que formen part de la Col·lecció MACBA corresponen a aquest moment creatiu. Realitzats tots l’any 1950, aquest gran explorador que va ser Michaux va abandonant l’escriptura per dedicar-se a l’activitat plàstica. Com si sorgissin d’aquesta cruïlla creativa, es tracta de signes amb aparença d’alfabet, ideogrames de significat privat o grafies a la recerca d’una semàntica. El seu autor s’hi havia referit en més d’una ocasió dient que no sabia ben bé què eren aquests signes que feia. “Estava posseït per moviments, totalment tensat per aquelles formes que m’arribaven a tota velocitat, ritmades.” Com si busqués una llengua universal, aquest gran viatger que va ser Michaux traça caràcters que no passen per la paraula. Defugint tot alfabet conegut, explora un estat anterior a la parla comuna. Un codi pre-verbal que t’espera a l’exposició de Col·lecció. 

OBRES A LA COL·LECCIÓ D'HENRI MICHAUX

Visita l'exposició