Atenes, Nova York, Sidney, Tòquio... i també Barcelona. La Plaça dels Àngels va ser un dels objectius de la càmera del fotògraf suís Beat Streuli. Aquest artista visual utilitza la fotografia urbana per atorgar categoria de subjecte als rostres anònims que configuren les multituds. Des dels anys noranta, ha capturat gestos i mirades de vianants de totes les edats i condicions de múltiples ciutats del planeta per projectar-los després a les parets interiors i exteriors d’estacions, centres sanitaris, entitats bancàries, aeroports i també museus. La tardor del 1997 va treballar al barri del Raval de Barcelona, als carrers que donen al MACBA, per fotografiar els vianants: imatges de persones preses simplement mentre caminaven pels carrers. El resultat porta per nom Plaça dels Àngels, un fresc fotogràfic de grans dimensions que es va instal·lar a les parets del museu. Amb una impressió translúcida, veïns i vianants del barri van “ocupar”, literalment, les parets de vidre del MACBA -era la primera vegada que l’artista utilitzava aquest sistema, que ha incorporat com un element característic- unint l’interior i l’exterior del museu, el dins i el fora, i convertint el quotidià en un motiu de festa.

DESCOBREIX LA MOSTRA