Allan Sekula va néixer a Erie (Pennsilvània) el 1951, i va viure a Los Ángeles des del 1985 fins al 2013, any de la seva mort. Format en els anys de crítica a la guerra del Vietnam i amb teòrics marxistes com Herbert Marcuse, aquest artista i teòric de la fotografia ha dut a terme una actualització de la tradició americana de fotografia documental i de crítica social. Va començar amb instal·lacions, però amb els anys s’ha centrat en la fotografia i els textos d’assaig, que li permeten analitzar la lògica capitalista en el món global i el tràfic de vides humanes en l’àmbit laboral.
Especialment crític envers el model productivista i la forma en què condiciona el nostre cos i la nostra manera de viure, ha fotografiat treballadors de grans factories i de companyies marítimes. Part de la seva obra s’ha centrat en el mar com a lloc oblidat, on el tràfic internacional de grans multinacionals desplega la lògica salvatge del capital.
Visita la mostra permanent

Continguts relacionats

Vídeos

Àudios

Archive: Access to Knowledge/Power and Alternatives to Exhibitions
The Traffic in Photographs
Son[i]a #119 Allan Sekula
27.01.2011
L’or no s’associa amb la brutícia. I l’or, com els diamants, és un material exalçat. Té un grau d’abstracció tal que et situa –si el fas servir artísticament– en un nivell encara més elevat.
James Lee Byars