al

Programa de concerts amb Gabriele Hasler i Larry Karush

Un cop inaugurat el nou Auditori del MACBA, a finals del 2004, al llarg d'aquest any 2005 s'ha consolidat definitivament la programació de cinema i audiovisual al museu, d'acord amb la lògica de'entendre el cinema com a peça fonamental de la cultura artística del segle XX. A partir de l'estiu del 2005 i de cara al 2006, el museu pretén consolidar igualment una programació musical. Des de l'exposició Procesos sónicos (estiu del 2002), el museu dóna compte de la transformació en l'oposició clàssica entre alta cultura i cultura popular, i de la irrupció del so en l'espai del museu. Aquest any, i ja amb la intenció d'establir una continuïtat en el futur, el museu incia una col.laboració amb Gràcia Territori Sonor, que es materialitza en un concert al juliol i dos a l'octubre, en el marc del Festival LEM. L'atenció a les músiques experimentals contemporànies va així, progressivament, consolidant-se en el programa del museu.

El Festival Internacional de Música Experimental LEM (organizat per Gràcia Territori Sonor) arriba el 2005 a la seva novena edició. Una de les novetats per a aquest any és l'inici de la col.laboració amb el MACBA, que consisteix en la coorganització de diversos esdeveniments sonors al llarg de l'any, culminant amb la celebració d'alguns dels concerts del Festival a l'Auditori del Museu.

Coproduït amb:
Gràcia Territori Sonor
gif blanc de 50base 20 alt

Programa

DIMARTS 18 D'OCTUBRE, a les 20h
Gabriele Hasler. Flow

La intervenció sobre els llenguatges musicals populars contemporanis mitjançant tàctiques experimentals i de poesia sonora ha portat a la compositora i cantant alemanya Gabriele Hasler a bastir un univers musical tan vast com suggerent, a través del qual, amb l'ús de la veu, la seva manipulació electrònica i altres objectes sonors, ens proposa un viatge al qual resulta altament difícil de resistir-s'hi. Una immersió sonora que té el seu punt culminant en el seu treball recent, Flow, que ocuparà aquest concert. Flow és una peça de música vocal excitant i d'una gran riquesa, que Hasler construeix bo i servint-se per igual de les tècniques vocals tradicionals i de la manipulació electrònica en temps real. Ens trobem davant d'una creadora de llarga trajectòria, que ha treballat al costat de Lindsay Cooper, Jaap Blonk, Gunter Hampel i Louis Sclavis, entre d'altres, i que ha desenvolupat un llenguatge personal, tan poderós com emotiu.

DIMARTS, 25 D'OCTUBRE, a les 20h
Larry Karush

El nordamericà Larry Karush realitza una síntesi visionària de la naturalesa rítmica i improvisativa del jazz, les escales i l'ornamentació de la música clàssica del Nord de l'Índia, la rítmica afrocaribenya i la música contemporània occidental. Les seves improvisacions-composicions constitueixen un viatge sonor capaç de fer-nos transitar, d'una manera natural i fins i tot imperceptible, d'un camp musical a un altre, amb una lògica única, pròpia i obtinguda després d'una llarga carrera en què el podem trobar al costat de John Abercrombie, Steve Reich, Glen Moore o Glen Velez, sobre la qual planegen Erik Satie, Bud Powell, la música barroca, la raga i el blues. Karush treballa l'energia com un arquitecte que decideix la culminació de l'edifici en el moment en què aquest ho reclama; la seva música creix en espiral i assoleix el seu sentit total en els braços de les seva recerca, al límit d'un precipici, al lloc en què no hi ha retorn per a l'oient i compartim la descoberta. Dues peces ocuparan aquest concert: India i The Wheel.