La imatge de l’obra no està disponible on-line.

Duck - Rabbit, 1973
, 1973

Mèdia, 50 x 40,5 cm
Al llarg de la seva trajectòria creativa, James Coleman ha abordat qüestions referides a la realitat, la percepció, la representació i l’elaboració de la imatge i la identitat. L’artista s’aproxima a aquests temes mitjançant una utilització tangencial de vídeo, pel•lícula, imatges projectades, teatre i performance. Les seves instal•lacions es presenten com a escenificacions, on l’espectador-observador es veu atrapat en una xarxa de tensions i d’impactes. Ja no són projeccions, no són empremtes o traces; són realitats, existències que es produeixen en el temps, entre la memòria i l’oblit.
Coleman combina el misteri de la ficció amb elements materials i històrics de la vida quotidiana.
Així, les seves obres barregen al•lusions a situacions reals, gèneres literaris com el teatre i el folklore irlandès i pastitxos extrets de la cultura popular. Tots aquests elements es combinen amb imatges que es remeten indirectament a la pintura tradicional, a la fotografia de moda i a la cultura musical. El que en resulta és una creació complexa i compromesa que suggereix un missatge codificat.

Fitxa tècnica

Títol original:
Duck - Rabbit, 1973
Número de registre:
1657
Artista:
Coleman, James
Data de creació:
1973
Any d'adquisició:
2001
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Mèdia
Tècnica:
Imatges projectades
Dimensions:
50 x 40,5 cm (ancho x alto)
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright:
© James Coleman
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites informació específica sobre l’obra o l’artista, ens pots contactar a colleccio [at] macba.cat i/o visitar la biblioteca del MACBA.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

L’artista s’ha d’enfrontar al que és desconegut amb un tarannà positiu i clavar-hi queixalada sense por
Eduardo Chillida