Klaus Peter Brehmer (Berlín, 1939 – Hamburg, 1997) va estudiar a la Kunstakademie de Düsseldorf. Va formar part del grup Kapitalistischer Realismus (Realisme Capitalista), fundat a Düsseldorf l’any 1963 com a resposta alemanya a l’art pop dels Estats Units i Anglaterra. Compromès amb qüestions socials i polítiques i molt crític amb la societat de consum, el grup incorporava motius quotidians a les seves obres. Entre els seus integrants hi havia Gerhard Richter, Konrad Lueg, Karl Horst Hödicke, Wolf Vostell i Sigmar Polke.

Brehmer va ser un dels artistes més polititzats del col·lectiu i, a partir del 1964, les seves conviccions polítiques d’esquerres van trobar una expressió directa quan va renunciar al seu nom i va passar a dir-se per les seves inicials, KP. Les lletres al·ludien també a les sigles del partit comunista (Kommunistische Partei), que el 1956 s’havia prohibit oficialment. Les obres d’aquell moment són molt crítiques amb el consumisme i les seves estructures de poder legitimades pels mitjans de comunicació de masses. Per democratitzar l’art, Brehmer optava per la impressió i els processos fotomecànics, amb tiratges molt alts.

Entre les seves exposicions individuals, destaquen les realitzades al Kunstverein d’Hamburg (1971), la Kunsthalle Fridericianum de Kassel (1998), la Städtische Galerie de Bietigheim-Bissingen d’Alemanya (2004), la Milliken Gallery d’Estocolm (2009), el Centro Andaluz de Arte Contemporáneo de Sevilla (2011) i el Neues Museum de Nuremberg (2018). Les seves obres formen part de col·leccions com la del MoMA de Nova York, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid o el MACBA de Barcelona.

Visita la mostra permanent
El blau protegeix el blanc de la innocència. El blau s’emporta el negre. El blau és la foscor feta visible.
Derek Jarman