Klaus Peter Brehmer (Berlín, 1939 – Hamburg, 1997) va estudiar a la Kunstakademie de Düsseldorf. Va formar part del grup Kapitalistischer Realismus (Realisme Capitalista), fundat a Düsseldorf l’any 1963 com a resposta alemanya a l’art pop dels Estats Units i Anglaterra. Compromès amb qüestions socials i polítiques i molt crític amb la societat de consum, el grup incorporava motius quotidians a les seves obres. Entre els seus integrants hi havia Gerhard Richter, Konrad Lueg, Karl Horst Hödicke, Wolf Vostell i Sigmar Polke. Brehmer va ser un dels artistes més polititzats del col·lectiu i, a partir del 1964, les seves conviccions polítiques d’esquerres van trobar una expressió directa quan va renunciar al seu nom i va passar a dir-se per les seves inicials, KP. Les lletres al·ludien també a les sigles del partit comunista (Kommunistische Partei), que el 1956 s’havia prohibit oficialment. Les obres d’aquell moment són molt crítiques amb el consumisme i les seves estructures de poder legitimades pels mitjans de comunicació de masses. Per democratitzar l’art, Brehmer optava per la impressió i els processos fotomecànics, amb tiratges molt alts.

Entre les seves exposicions individuals, destaquen les realitzades al Kunstverein d’Hamburg (1971), la Kunsthalle Fridericianum de Kassel (1998), la Städtische Galerie de Bietigheim-Bissingen d’Alemanya (2004), la Milliken Gallery d’Estocolm (2009), el Centro Andaluz de Arte Contemporáneo de Sevilla (2011) i el Neues Museum de Nuremberg (2018). Les seves obres formen part de col·leccions com la del MoMA de Nova York, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid o el MACBA de Barcelona.

Visita la mostra permanent
Reconstituir el desordre d’una possible ciutat. Utilitzar la maqueta no com un element de projecte sinó com una representació d’alguna cosa que ja existeix.
Jordi Colomer