Adrian Schindler basa la seva pràctica artística en la performance, l’ètica i l’arxiu. Sovint afronta narratives històriques incòmodes per mirar d’aprendre de les experiències dels altres sense objectivar-los. Archiv Familie Leder (2016-2018) tractava sobre cartes i fotografies del seu besavi, que va servir a la Luftwaffe durant la Segona Guerra Mundial, mitjançant lectures, vídeos i trobades públiques. Actualment investiga el llegat del colonialisme europeu al Marroc i el dominant estereotip orientalista del moro, especialment en el cinema recent. La instal·lació Trajeron a mis playas un mundo entre las garras del león (2019), creada al costat d’un grup d’estudiants de secundària de Barcelona, es detenia en el protectorat espanyol al Marroc (1912-1956) presagiat pel simbolisme de tres escultures públiques. La performance Espectros de Marruecos (2020) abordava l’encasellament patit per l’actor Ali el Aziz teixint veus, mirades i contraposicions històriques, i incloïa fragments de pamflets que feien campanya contra la guerra del Rif (1921-1926).

Adrian Schindler va estudiar a la Beaux-Arts de Paris (2012) i a la Universität der Künste Berlin (2015). Sovint ha treballat formant un duo amb Eulàlia Rovira, i ha realitzat exposicions i esdeveniments a la Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona (2021), el Centre d’art Le Lait d’Albi (2020), l’Arxiu Nacional de Catalunya (Sant Cugat, 2020) i El Born CCM (Barcelona, 2019). Ha estat artista resident a la Casa de Velázquez (Madrid, 2020-2021), al Château Nour (Brussel·les, 2020) i al Mahal Art Space de (Tànger, 2019). Més informació: adrianschindler.com

Visita l'exposició de Col·lecció