Formada inicialment com a arquitecta abans de dedicar-se a l’art, Stella Rahola Matutes segueix tractant en la seva obra la creació d’entorns i les trobades situacionals en l’espai. Explorant tècniques artesanals (sobretot, el vidre bufat), el seu treball, en què encarna la matèria i el significat (així com la pèrdua) de cultures materials basades en la col·laboració a petita escala i enalteix la capacitat humana primordial de produir coneixement amb les mans. A The Silicon Dawn (2019), un grup de pinacles s’alçava damunt d’illes hexagonals, com si la maqueta d’un arxipèlag de gratacels en forma d’agulla brotés de la imaginació d’un oligarca jactanciós. Però aquestes bogeries arquitectòniques es van crear amb vidre de mirall artesanal: la seva aparent innovació tecnològica va ser formada amb l’alè humà. Beautiful Failures (2021), desenvolupada amb l’arquitecte Roger Pàez i un grup d’alumnes de màster a Elisava, s’emmarcava en una icona del Moviment Modern, el Pavelló de l’Exposició Universal de Barcelona de 1929, obra de Lilly Reich i Ludwig Mies van der Rohe, i acollia 17 «sepultures» per a peces de vidre defectuoses, fossin làmpades o instruments de laboratori, de diversos tallers de Barcelona.

Stella Rahola Matutes es va titular a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (2011) i a Goldsmiths, a la Universitat de Londres (2019). Entre les seves exposicions individuals hi ha Fig Juice (Espacio Micus, Eivissa, 2020-2021); Babelia & Other Stories (Museu Can Mario, Palafrugell, 2019) i L’altre paisatge (Galeria Carles Taché, Barcelona, 2014). Ha participat en diverses exposicions col·lectives, com Politics of Translation, The Stone Space (Londres, 2019) i Syntonic State, al TULCA Festival of Visual Arts (Galway, 2018). Més informació: stella.cat