La pràctica de Nicolás Poggi gira al voltant de la improvisació, la coreografia i la performance. Fa la cerca des del cos com a matèria primordial a l’hora de crear i buscar nous llenguatges per a l’escena. HIERRO  és el seu treball de recerca sobre la idea de repensar la dansa (moviment) a través de la pregunta “on rau la monstruositat?”, pensant en allò monstruós com un lloc d’incomoditat, vulnerabilitat i allò nou/estrany. Fa 10 anys que treballa en aquesta investigació, en col·laboració amb altres artistes.

Nicolás Poggi va estudiar teatre, dansa i arts visuals al Teatro San Martín i a la Universitat Nacional de la Patagònia (Argentina). El seu principal aprenentatge va ser i és de manera autònoma. Es va enfocar en tècniques d’improvisació amb João Fiadeiro, Meg Stuart (Goethe-Institut), Eugenia Estévez i Luis Garay, entre d’altres, que li van servir per crear el seu propi llenguatge.

El seu treball es va presentar en diversos espais i països, com ara el Museo Universitario del Chopo, el Centro Cultural España (Mèxic i l’Argentina), el Museo de Arte Contemporáneo de Buenos Aires i la Biennal de Venècia 2019, entre d’altres festivals internacionals. És creador de la companyia Motos Ninja (Mèxic) i de l’obra Un Poyo Rojo, guanyadora de diversos premis i distincions, que radica a França amb més de 1.000 funcions.

Actualment està establert a Mèxic i és beneficiari de la beca PECDA per a creadors amb trajectòria a Mèxic.