Viu i treballa a Berlín i Alger. Abans d’estudiar a l’École supérieure d’arts appliqués Duperré, a l’École nationale supérieure des Arts Décoratifs de París i a l’Escola Massana Centre d’Art i Disseny de Barcelona, va passar diversos anys al Congo i a Sud-amèrica. L’experiència amb aquestes cultures diferents ha fomentat l’enfocament intercultural i interdisciplinari de la seva recerca. La seva recerca sociocultural l’ha portat a la noció de reparació, un concepte que ha anat desenvolupant filosòficament en els seus escrits i simbòlicament en la seva obra com a artista. En ser el principi de la reparació una constant en la natura — i, per tant, també en la humanitat—, qualsevol sistema, institució social o tradició cultural es pot considerar com un procés infinit de reparació, que està estretament relacionat amb la pèrdua i les ferides, amb la recuperació i la reapropiació. El 2016, Kader Attia va fundar La Colonie, un espai a París per compartir idees i proporcionar una àgora per a un debat viu. Centrat en la descolonització no sols dels pobles, sinó també dels coneixements, les actituds i les pràctiques, aspira a descompartimentar el coneixement mitjançant un enfocament transcultural, transdisciplinari i transgeneracional. L’obra de Kader Attia s’ha mostrat en exposicions col·lectives i biennals, com la 12a Biennal de Xangai, la 12a Biennal de Gwangju, la 12a Manifesta a Palerm, la 57a Biennal de Venècia, documenta 13 a Kassel, al MoMA a Nova York, a la Tate Modern a Londres, al Centre Pompidou a París o al The Solomon R. Guggenheim Museum a Nova York. El 2016, Kader Attia va ser guardonat amb el premi Marcel Duchamp, seguit del premi de la Fundació Miró (Barcelona) i el premi d’art Yanghyun (Seül) el 2017. És el comissari de la Biennal de Berlín 2022.