La imatge de l’obra no està disponible on-line.

ASPEN. The Multimedia Magazine in a Box. No 2. The White Box, 1966

ASPEN. La revista multimèdia en una caixa. Núm. 2. La caixa blanca, 1966
Material gràfic, Mides diverses

ASPEN. The Multimedia Magazine in a Box va ser una idea de Phyllis Johnson, l’editora de Women's Wear Daily i d’Advertising Age. Mentre passava els hiverns a Aspen, Colorado, va tenir la idea de crear una revista multimèdia, dissenyada per artistes que hauria d’unir la cultura i el joc. Així, a l’hivern del 1965, va publicar el primer número: “Volíem sortir del format tradicional de revista, que és massa tancat, massa restrictiu”, deia Johnson.

La revista es va publicar entre el 1965 i el 1971 i se’n editaren deu números. Cada exemplar, que es lliurava als subscriptors dins una capsa, contenia materials en diversos suports: material imprès, enregistraments sonors, bobines de pel•lícules en super-8, etc. Cada número tenia un dissenyador i un editor diferent. “ASPEN ha de ser com una càpsula del temps d’un període determinat, d’un punt de vista o d’una persona”, deia la seva fundadora. Així cada un dels números de la revista està dedicat a un tema diferent: el tema dels núm. 1, “The Black Box”, i núm. 2, “The White Box”, estava relacionat amb el títol de la revista, ASPEN, i es referia a festivals de cinema i música d’aquesta exclusiva estació d’esquí, a la vida salvatge a les muntanyes i a l’arquitectura local. El núm. 3, “The Pop Art issue”, representà un salt qualitatiu de gran importància i, responsabilitat d’Andy Warhol i David Dalton, estava dedicat íntegrament a l’art pop i a l’escena cultural de Nova York. Quentin Fiore va dissenyar el núm. 4, dedicat a Marsall McLuhan i a la societat dels mass media. Els núm. 5 i 6 conformaren un número doble dedicat a l’art conceptual, a l’art minimalista i a la teoria crítica postmoderna. Un núm. 6A fou una sortida extraordinària enviada als subscriptors i revisava la performance a Nova York centrant-se en la Judson Gallery d’aquella ciutat. El núm. 7 es va dedicar al nou panorama britànic, mentre que el 8, dissenyat per George Maciunas i editat per Dan Graham, va estar protagonitzat per Fluxus. El núm. 9 s’endinsava en l’art i la literatura de la psicodèlia. El darrer número, el 10, estava dedicat a l’art i a la filosofia asiàtics.

La revista ASPEN, que és un exemple indiscutit de creativitat en el camp de l’edició, inclou entre els seus autors alguns dels més significatius artistes del segle XX: entre les obres de so hi trobem treballs de Yoko Ono, Marcel Duchamp, Merce Cunningham, John Cage, The Velvet Underground, William S. Burroughs, La Monte Young, etc. Entre les pel•lícules hi ha obres de Robert Rauschenberg, Hans Richter, László Moholy-Nagy, Robert Morris i Stan VanDerBeek.


Fitxa tècnica

Títol original:
ASPEN. The Multimedia Magazine in a Box. No 2. The White Box
Número de registre:
2451
Artista:
ASPEN
Data de creació:
1966
Any d'adquisició:
2004
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Material gràfic
Tècnica:
Impressió òfset sobre cartró, paper i paper couché i enregistrament fonogràfic - Disseny: Frank Kirt i Tony Angotti - Editorial: Roaring Fork Press, Nova York
Dimensions:
Mides diverses
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright:
© ASPEN
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.