Imagen
[198-]
Document manuscrit. -- La figura de tres lletres "A" traçades amb llapis disposades l'una al costat de l'altra, concebudes com un comboi de tres vehicles (o vagons) propi del transport ferroviari (d'un tren o un tramvia); i.e. la primera lletra "A" amb un pantògraf traçat amb llapis al vèrtex superior de la lletra, i totes tres lletres "A" unides amb enganxalls traçats amb llapis a les astes diagonals adjacents de les lletres. -- Al recto del full 179, dues versions preliminars de la composició traçades amb llapis; i, al verso del full 179, diverses versions preliminars de la composició traçades amb bolígraf o amb llapis.
-- El recto del full 180 correspon a un retall que conté una lletra "A" majúscula seleccionada per a la tipografia de la composició visual.
- Amb la composició visual, un sobre del Centre d'études catalanes, de París, tramès a Joan Brossa. Al recto del sobre, dues referències d'inventari d'Isidre Vallès i Rovira escrites amb bolígraf.
- El full 179 s'ha obtingut de reutilitzar un fragment estripat d'una invitació a una conferència de Miquel Reniu i Tresserras potser sobre el període de la Renaixença.
- El full 181 s'ha obtingut de reutilitzar un fragment d'un sobre de la Sala Parés, de Barcelona, tramès a Joan Brossa.
- Al verso del full 180, obtingut de retallar un document imprès, un fragment d'una llista impresa de noms de persona; i.e. Xavier Franquesa, Ferran García Sevilla, Gustau Hernández, Frederic Jiménez, o Inmaculada Julián.

Fitxa tècnica

Pertany a:
Otros
Títol uniforme:
Comboi
Crèdit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Sèrie:
Subsèrie Poesia visual. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Manuscrits. Fons Joan Brossa
Publicació/Producció:
[198-]
Idioma:
Català
Tipus de material:
Document
Número de registre:
A.JBR.03507.039
Topogràfic:
BROSSA_MANUS_MAN_PV_00080_024

Continguts relacionats

Obres de la Col·lecció

El blau protegeix el blanc de la innocència. El blau s’emporta el negre. El blau és la foscor feta visible.
Derek Jarman