Carregant...

Sense títol, 1994

Obra gràfica (edicions), 50,3 x 56 cm
L’obra de Bruce Nauman assumeix l’escala humana com a mesura artística. En les seves performances, volums o dibuixos, el cos i l’acció física esdevenen protagonistes. Li interessa sobretot el gest reiterat, la minimització dels mitjans i la idea de procés. Caps, ulls, llavis o mandíbules han estat objecte d’investigació en la seva obra, on destaca la seva fascinació per les mans i les diverses formes que aquestes poden assumir. Mans que s’uneixen en gestos diversos o que dibuixen formes conjuntes, dits entrecreuats, mans contraposades i moviments cooperants configuren la sèrie de gravats realitzada als anys noranta. Metàfora polivalent de la condició humana, condensen la força del traç mínim i la repetició.
Plantejades com els esbossos dels estudis clàssics de dibuix realitzats per artistes del passat com Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarroti i, ja en la modernitat, per autors com Henry Moore, mostren com la simplificació dels mitjans pot produir obres de gran densitat visual i conceptual.

Fitxa tècnica

Títol original:
Sense títol
Número de registre:
1775
Artista:
Nauman, Bruce
Data de creació:
1994
Any d'adquisició:
2001
Fons:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Tipus d'objecte:
Obra gràfica (edicions)
Tècnica:
Gravat sobre paper
Dimensions:
50,3 x 56 cm (amplària x altura)
Número d'edició:
BN9410
Crèdits:
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Dipòsit particular, Barcelona
Copyright:
© Bruce Nauman, VEGAP, Barcelona
Recursos d'accessibilitat:
No

La Col·lecció MACBA està formada per art català, espanyol i internacional. Tot i que inclou obres des de la dècada de 1920 en endavant, se centra especialment en el període comprès entre la dècada de 1960 i l’actualitat.

Si necessites més informació sobre l’obra o l’artista, pots consultar la biblioteca del MACBA. Si vols sol·licitar l’obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio [at] macba.cat.

Si vols la imatge de l’obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d’imatges.

El problema s’aclareix, es torna diàfan: la tela de l’artista esdevé un mirall.
Michelangelo Pistoletto