Imagen
1961
Els ulls i les orelles del poeta. 1, Sense títol (f.1r). El primer i el segon vers de la composició estan sagnats respecte dels altres versos; el primer vers mostra un sagnat major respecte del segon vers de la composició. -- Els ulls i les orelles del poeta. 15, Poema on l'autor es lamenta de no haver sabut conservar un amor (f. 16r-18r). El títol desestimat "Poema on es lamenta no haver sabut conservar un amor". -- Els ulls i les orelles del poeta. 21, Escenari durant un entreacte (f. 24r). El títol desestimat "Escenari durant l'entreacte". -- Els ulls i les orelles del poeta. 37, 18 de juliol (f. 40r). Al recto del full 40, una versió més preliminar i desestimada de la segona estrofa de la composició, i.e.
escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Els ulls i les orelles del poeta. 39, Mascareta (f. 42r). El títol "Careta" desestimat, i.e. amb la síl·laba "Mas" escrita amb llapis i anteposada al terme "Careta", de manera que s'hi llegeixi el títol "Mascareta". -- Els ulls i les orelles del poeta. 44, Sense títol (f. 47r). La primera estrofa de la composició està centrada respecte de l'estrofa segona. -- Els ulls i les orelles del poeta. 51, Catalou (f. 55r-56r). El títol "Catalanou" desestimat. -- Els ulls i les orelles del poeta. 54, Color del cor (f. 59r). El títol i diversos fragments de la composició remeten a sis notes de l'aparat crític mecanografiat a sota; les notes indiquen la fonts bibliogràfiques del títol i dels versos de la composició. -- Els ulls i les orelles del poeta. 68, Crepuscle d'un mamut (f. 73r). El títol desestimat "El crepuscle d'un mamut", i.e. l'article mecanografiat i ratllat amb llapis. -- Els ulls i les orelles del poeta. 70, 1878 (f. 75r). Al recto del full 75, un esquema traçat amb llapis per indicar la disposició dels versos de la primera estrofa de la composició. -- Els ulls i les orelles del poeta. 74, Nocturn (f. 79r). La llargada dels versos és progressivament major, i a partir del vers novè la llargada dels versos és progressivament menor; i.e., la disposició dels versos de la composició pot fer pensar en la figura d'un triangle. -- Els ulls i les orelles del poeta. 94, A hores d'ara (f. 99r). El títol "Hora d'ara" desestimat. -- Els ulls i les orelles del poeta. 102, Sense títol (f. 106r). Al recto del full 106, tres provatures escrites amb llapis per a compondre el darrer vers de la primera estrofa, i.e. el quart vers de la composició. -- Els ulls i les orelles del poeta. 108, La caixa verda (f. 111r). La darrera estrofa de la composició, i.e. la tercera estrofa, està encapçalada pel terme (o el títol) "Faune", mecanografiat amb majúscules. -- Els ulls i les orelles del poeta. 115, Dos quadres de Magda Bolumar (f. 118r). El títol "Dos quadres de Magda Villèlia" desestimat, i.e. amb el cognom "Bolumar" escrit amb llapis en lloc del cognom "Villèlia", del pseudònim "Moisès Villèlia", mecanografiat i ratllat amb llapis.

Ficha técnica

Pertenece a:
Fondo Joan Brossa > Creación de manuscritos > Manuscritos de obras > Poesía literaria
Crédito:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Serie:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publicación/Producción:
1961
Idioma:
Catalán
Tipo de material:
Documento
Número de registro:
A.JBR.00754
Topográfico:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00095

Documentos de archivo relacionados

Este documento se compone de...

Me gusta trabajar con lo que suele llamarse "herencia cultural", pero los materiales que empleo son muy banales, como clichés, como bloques de azúcar, puertas, cuscús, alfombras, documentos oficiales.
Latifa Echakhch