Imagen
1961
Els ulls i les orelles del poeta. 1, Sense títol (f.1r). El primer i el segon vers de la composició estan sagnats respecte dels altres versos; el primer vers mostra un sagnat major respecte del segon vers de la composició. -- Els ulls i les orelles del poeta. 15, Poema on l'autor es lamenta de no haver sabut conservar un amor (f. 16r-18r). El títol desestimat "Poema on es lamenta no haver sabut conservar un amor". -- Els ulls i les orelles del poeta. 21, Escenari durant un entreacte (f. 24r). El títol desestimat "Escenari durant l'entreacte". -- Els ulls i les orelles del poeta. 37, 18 de juliol (f. 40r). Al recto del full 40, una versió més preliminar i desestimada de la segona estrofa de la composició, i.e.
escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Els ulls i les orelles del poeta. 39, Mascareta (f. 42r). El títol "Careta" desestimat, i.e. amb la síl·laba "Mas" escrita amb llapis i anteposada al terme "Careta", de manera que s'hi llegeixi el títol "Mascareta". -- Els ulls i les orelles del poeta. 44, Sense títol (f. 47r). La primera estrofa de la composició està centrada respecte de l'estrofa segona. -- Els ulls i les orelles del poeta. 51, Catalou (f. 55r-56r). El títol "Catalanou" desestimat. -- Els ulls i les orelles del poeta. 54, Color del cor (f. 59r). El títol i diversos fragments de la composició remeten a sis notes de l'aparat crític mecanografiat a sota; les notes indiquen la fonts bibliogràfiques del títol i dels versos de la composició. -- Els ulls i les orelles del poeta. 68, Crepuscle d'un mamut (f. 73r). El títol desestimat "El crepuscle d'un mamut", i.e. l'article mecanografiat i ratllat amb llapis. -- Els ulls i les orelles del poeta. 70, 1878 (f. 75r). Al recto del full 75, un esquema traçat amb llapis per indicar la disposició dels versos de la primera estrofa de la composició. -- Els ulls i les orelles del poeta. 74, Nocturn (f. 79r). La llargada dels versos és progressivament major, i a partir del vers novè la llargada dels versos és progressivament menor; i.e., la disposició dels versos de la composició pot fer pensar en la figura d'un triangle. -- Els ulls i les orelles del poeta. 94, A hores d'ara (f. 99r). El títol "Hora d'ara" desestimat. -- Els ulls i les orelles del poeta. 102, Sense títol (f. 106r). Al recto del full 106, tres provatures escrites amb llapis per a compondre el darrer vers de la primera estrofa, i.e. el quart vers de la composició. -- Els ulls i les orelles del poeta. 108, La caixa verda (f. 111r). La darrera estrofa de la composició, i.e. la tercera estrofa, està encapçalada pel terme (o el títol) "Faune", mecanografiat amb majúscules. -- Els ulls i les orelles del poeta. 115, Dos quadres de Magda Bolumar (f. 118r). El títol "Dos quadres de Magda Villèlia" desestimat, i.e. amb el cognom "Bolumar" escrit amb llapis en lloc del cognom "Villèlia", del pseudònim "Moisès Villèlia", mecanografiat i ratllat amb llapis.

Fitxa tècnica

Pertany a:
Fons Joan Brossa > Creació de manuscrits > Manuscrits d'obres > Poesia literària
Crèdit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Sèrie:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publicació/Producció:
1961
Idioma:
Català
Tipus de material:
Document
Número de registre:
A.JBR.00754
Topogràfic:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00095

Documents d’arxiu relacionats

Aquest document es compon de...

El blau protegeix el blanc de la innocència. El blau s’emporta el negre. El blau és la foscor feta visible.
Derek Jarman