Imagen
[1989?]
Gènere/forma no predominant: Poesia visual: 2, Sense títol (f. 2r) -- 22, Esclop (f. 5r) -- 26, Sense títol (f. 5r) -- 122, Natura morta (f. 29r) -- 134, Gota (f. 32r) -- 135, Concert (f. 32r) -- 161, Enganxada (f. 37r) -- 164, Espanya 75 (f. 38r) -- 166, Sense títol (f. 38r) -- 171, Caixa (f. 38r) -- 221, Torre de cubells (f. 50r). -- Al recto del full 3, una composició sense títol desestimada, de 2 versos escrits centrats; Comença, "Fem tota mena de restauracions."; Acaba, "Entapissem portes.", vers lliure, ratllat amb llapis. El terme "Iris" escrit amb llapis potser a manera de títol (o una referència a una altra composició alternativa titulada "Iris").
-- Al recto del full 26, el que semblen diverses referències de composicions per inserir al lloc indicat del recull; i.e. "En trave[++]" i "Llar" escrit amb llapis. -- Al recto del full 37, la conjunció "Mentre..." escrita amb llapis i, a sota, la locució adverbial "De sobte..." escrita amb llapis; i.e. probablement dues referències de composicions per a inserir al lloc indicat del recull. -- Al recto del full 41, el que semblen diverses referències de composicions per a inserir al lloc indicat del recull; i.e. "Tot observant...", "El caos...", "Un lladre", "La imatge", entre d'altres, escrit amb llapis. -- Al recto del full 43, el que semblen diverses referències de composicions per a inserir al lloc indicat del recull; i.e. "M'havia d[++]", "El jo...", "Jardí", entre d'altres, escrit amb llapis. -- Al recto del full 48, el que semblen diverses referències de composicions per inserir al lloc indicat del recull; i.e. "Burgès", "Rellotges de confetti", "L'orador", "El m[és?] m[agre?]", escrit amb llapis. -- Al recto del full 49, el que semblen diverses referències de composicions per a inserir al lloc indicat del recull; i.e. "Làmina" i "Mentrestant", escrit amb llapis. -- Al recto del full 50, el que semblen diverses referències de composicions per a inserir al lloc indicat del recull; i.e. "L'orador" i "El m[é?]s m[a?]gre", escrit amb llapis. -- Al recto del full 51, el que semblen diverses referències de composicions per a inserir al lloc indicat del recull; i.e. "Àpat", "Em plau escriure", "Casa" i "Alegries, decepcions...", escrit amb llapis. -- Ollaó. 13, Sense títol (f. 3r). Una clau traçada amb llapis, amb un número "21" escrit amb llapis, que comprèn aquesta composició i la composició següent. -- Ollaó. 14, Sense títol (f. 3r). Una clau traçada amb llapis, amb un número "21" escrit amb llapis, que comprèn aquesta composició i la composició precedent. A la següent composició del recull, un número "21" escrit amb llapis al marge. -- Ollaó. 15, Sense títol (f. 3r). El terme "Vil·la" escrit amb llapis potser a manera de títol (o una referència a una composició alternativa titulada "Vil·la"). Al marge dret, un número "21" escrit amb llapis, potser en relació amb el número "21" escrit en una clau traçada amb llapis que comprèn les dues composicions precedents. -- Ollaó. 20, Sense títol (f. 4r-4v). Al verso del full 4, una provatura escrita amb llapis, desestimada; i.e. "Un tros de campana va caure al carrer / i tres persones van resultar ferides de gravetat", escrit amb llapis i completament ratllat amb llapis. -- Ollaó. 22, Esclop (f. 5r). Al recto del full 5, una prova d'impremta de la composició amb els termes que la formen disposats l'un al costat de l'altre. -- Ollaó. 26, Sense títol (f. 5r). Les línies estan encapçalades per la referència "Dibuix" escrita amb llapis; i una línia (o fletxa) indica la disposició del dibuix respecte dels versos de la composició. -- Ollaó. 36, Sense títol (f. 7r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Ollaó. 53, Sense títol (f. 11r). Entre el primer vers i el vers següent, i entre el darrer vers i el vers precedent, sengles línies horitzontals traçades amb llapis potser per indicar la necessitat de deixar un espai (i.e. de concebre la composició amb tres estrofes). -- Ollaó. 57, Sense títol (f. 13r). El darrer vers de la composició està escrit sagnat. -- Ollaó. 69, Sense títol (f. 16r). Entre aquesta composició i la composició següent, titulada "Interferències", una línia que senyala un seguit de termes ("Jo", "Mapes", "cop de p[uny?]"); i.e. potser referències de composicions per a inserir entre totes dues composicions. -- Ollaó. 70, Interferències (f. 16r-17r). Al recto del full 17, la nota "Falta dedicatòria" escrita amb llapis; i entre aquesta composició i la composició precedent, sense títol, un línia que senyala un seguit de termes ("Jo", "Mapes", "cop de p[uny?]"), i.e. potser referències de composicions per a inserir entre totes dues composicions. -- Ollaó. 74, Codi i garlanda (f. 18r). Els versos de la segona estrofa de la composició estan escrits centrats. -- Ollaó. 101, Estudiant (f. 23r). Entre el primer vers i el vers següent, i entre el segon vers i el vers següent, sengles línies horitzontals traçades amb llapis potser per indicar la necessitat de deixar un espai (i.e. de concebre la composició en diverses estrofes). -- Ollaó. 113, Sense títol (f. 26r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Ollaó. 116, Mans volant cap a les constel·lacions (f. 27r). A sota de la composició, un gargot escrit amb llapis; i.e. potser una dedicatòria de la composició, inintel·ligible. -- Ollaó. 119, Sense títol (f. 28r). Entre un seguit de versos de la composició, una línia horitzontal traçada amb llapis probablement per indicar la necessitat de deixar un espai (i.e. de concebre la composició en diverses estrofes). -- Ollaó. 122, Natura morta (f. 29r). Al recto del full 29, la nota indicativa "Número de pàgina" escrita amb llapis per indicar la necessitat que el número de pàgina de l'índex es correspongui amb el número de la pàgina del recull on es publiqui la composició; i una segona nota indicativa escrita amb llapis, i.e. "més petit", per indicar la necessitat d'escriure el títol "Natura morta" a la referència d'índex amb una mida de lletra menor respecte del títol de la composició. -- Ollaó. 136, Bosc (f. 32r). El versos parells i el vers que clou la composició estan escrits sagnats. -- Ollaó. 143, Sense títol (f. 33r). Al recto del full 33, la nota indicativa "Falta text" escrita amb llapis, i.e. la composició està incompleta. -- Ollaó. 145, Cap-i-Laura (f. 34r). La nota de peu "De paper crespó." relativa a "Els mantons de Manila" del primer vers de la composició. A sota de la composició, la nota indicativa "Ded[icatòria]" escrita amb llapis per indicar la necessitat d'inserir-hi una dedicatòria. -- Ollaó. 147, Sense títol (f. 34r). Els versos parells de la composició estan escrits sagnats respecte dels versos senars. -- Ollaó. 166, Sense títol (f. 38r). Al recto de full 38, dues provatures escrites amb llapis. -- Ollaó. 189, Fent front (f. 43r). El títol "Pluja batent" desestimat. Al recto del full 43, la nota indicativa "Menys espai" escrita amb llapis per indicar la necessitat de deixar menys espai entre les estrofes de la composició. -- Ollaó. 192, Desaparició (f. 43r). La composició substitueix una altra composició sense títol de 2 versos, impresa i completament ratllada amb llapis; i.e. "Les rodes dels trens tenen una vora / que els impedeix sortir de la via.", vers lliure. -- Ollaó. 193, S.O.S. (f. 43r). La sigla "S.O.S." potser és una referència d'una composició per a inserir al recull, i no un títol per a la composició. -- Ollaó. 213, Sense títol (f. 47r). Una nota de peu referida a la darrera estrofa de la composició, i.e. "Si voleu dividir el temps per produir dues sèries d'esdeveniments, podeu mudar l'última estrofa:", seguit de l'estrofa següent: "A la plaça desembocaven tot de basars orientals<,> / on, en carrers estrets, resguardats del sol per estores / i tapissos, els marxants fumaven asseguts en petites botigues.", vers lliure. Al recto del full 47, una nota escrita amb llapis poc intel·ligible en relació amb l'oració que introdueix l'estrofa alternativa de la nota de peu impresa, i.e. "[++++] partir per on calgui", "no és un vers". -- Ollaó. 223, Peixet d'argent (f. 50r). Al recto del full 50, provatures escrites amb llapis per a compondre el segon vers de la composició. -- Ollaó. 224, Sense títol (f. 51r). Al recto del full 51, la nota indicativa "Més petits" per indicar la necessitat de concebre els títols de les composicions amb un cos de lletra menor respecte dels altres títols de composició.

Ficha técnica

Pertenece a:
Fondo Joan Brossa > Preparación para la edición de obras > Pruebas de imprenta > Poesía literaria
Crédito:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Serie:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Proves d'impremta. Secció Preparació per a l'edició d'obres. Fons Joan Brossa
Publicación/Producción:
[1989?]
Dimensiones/Duración:
Dimensions: 29,7 x 21
Idioma:
Catalán
Tipo de material:
Documento
Número de registro:
A.JBR.00774.002
Topográfico:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00103_002

Documentos de archivo relacionados

Este documento se compone de...