Imagen
[198-?]

Document manuscrit. -- Conté: 1, Satana: òpera en tres parts (f.1r-f.7r): una peça de teatre en tres parts mecanografiada (corr. en llapis, la data escrita amb llapis, i anotacions en bolígraf del corrector); hi intervenen nou personatges, i.e. Home, Dona, Home 2, Dona 2, Dona 3, Actor, Criat, Criada i dues velles; Data, "Setembre de 1962" -- 2, Concert, en tres temps, per a representar (f.2r): una peça de teatre en tres parts mecanografiada (corr. en llapis i en bolígraf); hi intervenen diversos personatges, i.e. un director d'orquestra, quatre pierrots, un noi i una noia; Dedicatòria, " A Alain Milhaud"; Data, "1964" -- 3, Suite bufa: acció musical en dues parts (f.3r-f.10r): una peça de teatre en dues parts mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en bolígraf del corrector), amb la dedicatòria "A Josep-Mª Mestres i per comanda seva", i.e. Josep M. Mestres Quadreny; hi intervenen tres personatges, i.e. Pianista, Cantatriu i Ballarina -- 4, Concert irregular: acció musical en dues parts (f.11r-f.28r): un espectacle musical en dues parts de vuit números cadascuna, mecanografiat (corr. en llapis, i anotacions en bolígraf del corrector); al número 1 de la primera part, titulat "Homenatge a Leopoldo Fregoli", hi intervenen dos personatges, i.e. un pianista i una cantatriu; al número 2, titulat "Inquisitorial", hi intervé un personatge, i.e. el pianista; al número 3, titulat "Esquelet musical", hi intervenen tres personatges, i.e. el pianista, la cantatriu i un ajudant; al número 4, titulat "Transformacions", hi intervé un personatge, i.e. el pianista; al número 5, titulat "Peixos de pluja", hi intervenen dos personatges, i.e. el pianista i la cantatriu; al número 6, titulat "L'eco", hi intervenen dos personatges, i.e. el pianista i la cantatriu; al número 7, titulat "Homenatge a Fàtima Miris", hi intervenen dos personatges, i.e. la cantatriu i l'ajudant; i al número 8, el darrer número de la primera part, titulat "La calor dels esquimals", hi intervenen diversos personatges, i.e. el pianista, un grup de tramoistes, un espectador i la cantatriu; al número 1 de la segona part, titulat "Pastoral dalt d'un escenari", hi intervenen dos personatges, i.e. el pianista i la cantatriu; al número 2, titulat "El museu de figures de cera", hi intervenen dos personatges, i.e. el pianista i la cantatriu; al número 3, titulat "Les caràtules", hi intervé un personatge, i.e. el pianista; al número 4, titulat "Bombetes al paraigua", hi intervenen dos personatges, i.e. el pianista i la cantatriu; al número 5, titulat "Nocturnlàndia", hi intervenen quatre personatges, i.e. el pianista, la cantatriu, un militar i un capellà; al número 6, titulat "Dilluns", hi intervenen dos personatges, i.e. el pianista i la cantatriu; al número 7, titulat "La mòmia", hi intervenen dos personatges, i.e. el pianista i la cantatriu; i al número 8, titulat "Homenatge al Vietcong", hi intervenen tres personatges, i.e. un asiàtic, el pianista i la cantatriu, que canta un text que anatematitza "la Cambra de Comerç dels EE.UU." arran d'una taula rodona celebrada per a analitzar els efectes econòmics de la pau al Vietnam, amb la participació de diverses empreses multinacionals nord-americanes; Data, "Estiu de 1967" -- 5, Satanel·la: acció per a finalitzar un concert de cant i piano (f.28bisr): una peça de teatre constituïda per una acotació mecanografiada; hi intervenen dos personatges, i.e. un pianista i una cantatriu; Data, "Abril de 1968" -- 6, Recital de flauta: acció musical en dues parts (f.29r-f.34r): una peça de teatre en dues parts mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en llapis del corrector); hi intervenen tres personatges, i.e. el pianista, l'ajudant i un afinador; Data, "Vence, juliol de 1968", i.e. Vença (França) -- 7, Recitàlia (f.35r-f.37r): una peça de teatre en un sol acte de dotze parts, mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en llapis del corrector); hi intervenen tres personatges, i.e. el pianista i dues ajudantes; Data, "Desembre de 1968" -- 8, Lapsus: acció per a violinista (f.39r): una peça de teatre constituïda per una acotació mecanografiada (corr. en llapis); hi intervé un personatge, i.e. un violinista; Data, "1976" -- 9, Parèntesi: acció per a intercalar en un recital de violí (f.40r): una peça de teatre constituïda per una acotació mecanografiada (corr. en llapis); hi intervé un personatge, i.e. un violinista; Data, "1976" -- 10, La professora de flauta (f.41r): una peça de teatre constituïda per una acotació mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen tres personatges, i.e. una professora, una noia i un arlequí; Data, "Carnaval de 1977" -- 11, Molèstia: acció per a pianista (f.42r): una peça de teatre constituïda per una acotació mecanografiada; hi intervé un personatge, i.e. un pianista; Data, "Abril de 1977".

Ref. bibliogràfiques: - Al recto del segon full del manuscrit, el títol "Accions musicals" escrit amb llapis i, al dessota del títol, la data "(1962-1977)" escrita amb llapis (els parèntesis traçats amb tinta). Més avall, el nom "Joan Brossa" escrit amb bolígraf i ratllat amb llapis, i una nota relativa a la primera edició del recull d'accions musicals, i.e. "Primera edició, amb les cobertes de Joan Miró, Barcelona, 'Llibres del Mall', 1975. El llibre aplega les accions musicals escrites fins aquell moment, tret de 'Satanel·la'.", escrit amb llapis. Al recto del primer full del manuscrit, novament el títol "Accions musicals" i la data "(1962-1977)" escrits en llapis i, més avall, una versió més preliminar de la nota sobre la primera edició del recull, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. - Al recto del full 1, un segell de la Biblioteca del Museo de Arte Escénico i un número de registre d'entrada. El manuscrit conté anotacions i correccions d'un corrector en tinta vermella. - Numeració irregular: la numeració recomença a partir de la segona obra del recull, i la nova seqüència de numeració comença amb 2; un full numerat amb 28bis; un full numerat amb 36bis. - Al recto del full 38, una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis) probablement desestimada, titulada "Duets: accions per a realitzar al mig o al final d'un recital de violí i piano"; hi intervenen dos personatges, i.e. un violinista i un pianista; Data, "1976". Al dessota del text de l'obra, el terme "Anul·lat" escrit amb tinta vermella i lletres majúscules, probablement en relació a l'obra. - Accions musicals. 1, Satana (f.1r-f.7r). Al recto del full 1, el subtítol de l'obra i una menció de l'autoria de la música, i.e. "Òpera en tres parts, amb la col·laboració acústica de Josep-Mª Mestres Quadreny", i.e. Josep M. Mestres Quadreny, mecanografiat; i més avall, una nota relativa al gènere de l'obra, i.e. "'Òpera' perquè en aquell moment encara no sabíem com dir-ne. Com a suport d'aquesta primera experiència acústica l'autor va manllevar situacions d'obres anteriors.", mecanografiat. Al recto del full 1, el "dramatis personae" escrit amb llapis. - Accions musicals. 2, Concert, en tres temps, per a representar (f.2r). El títol desestimat "Concert en tres temps per a representar". Al recto del full 2, una menció de l'autoria de la música de l'obra ratllada amb llapis; i.e., "Música de J.M. Mestres Quadreny", i.e. Josep M. Mestres Quadreny, mecanografiat i completament ratllat amb llapis; i més avall una nota relativa a l'estrena de l'obra que conté la menció de Josep M. Mestres Quadreny afegida amb llapis, i.e. "Aquesta obra va ser <ésser> estrenada a 'La Ricarda' pel desembre de <1964, sota> 1964, amb música de J.-Mª Mestres Quadreny, sota la direcció d'Alain Milhaud.", mecanografiat (corr. en llapis). - Accions musicals. 3, Suite bufa (f.3r-f.10r). Al recto del full 3, el subtítol "Acció musical en dues parts" i el "dramatis personae" escrits amb llapis. Al recto del full 10, una nota indicativa de l'estrena de l'obra, i.e. "'Suite bufa'<:>, amb música de Josep-Mª Mestres Quadreny, va <ésser> ser estrenada al Festival SIGMA de Bordeus, el 18 de novembre de 1966, interpretada per Carles Santos, Anna Ricci i Terri Mestres, sota la direcció de Lluís Solà.", mecanografiat (corr. en llapis). - Accions musicals. 4, Concert irregular: acció musical en dues parts (f.11r-f.28r). El subtítol "per a pianista i cantatriu" desestimat, i.e. mecanografiat i completament ratllat amb llapis. Al recto del full 11, el "dramatis personae" escrit amb llapis; i una nota desestimada indicativa de l'obra, i.e. "Aquesta obra ha estat escrita per comanda d'Anna Ricci, mezzo-soprano, i Carles Santos, pianista, el qual és també autor de la música.", mecanografiat i completament ratllat amb llapis. Al recto del full 12, el títol desestimat "Homenatge a Frègoli", del primer número de la primera part. Al recto del full 21, el títol desestimat "Les figures de cera", del segon número de la segona part. Al recto del full 24, el títol desestimat "Nocturnàlia", del cinquè número de la segona part. Al recto del full 28, una nota mecanografiada (corr. en llapis) relativa a l'estrena de l'obra el 1968 i a una posada en escena posterior, en versió de cambra, a Sant Pau de Vença en el marc dels actes de celebració del setanta-cinquè aniversari de Joan Miró. - Accions musicals. 5, Satanel·la (f.28bisr). Al recto del full numerat amb 28bis, una nota relativa a l'estrena de l'obra; i.e. "(Estrenada al Celeste, el 20 de maig de 1980, interpretada per Anna Ricci, dins el Tercer Cicle de Música al Carrer de Montcada i al barri de Ribera.)", escrit amb llapis (els parèntesis traçats amb bolígraf). - Accions musicals. 6, Recital de flauta (f.29r-f.34r). Al recto del full 29, el "dramatis personae" mecanografiat. - Accions musicals. 7, Recitàlia (f.35r-f.37r). El subtítol "Acció musical" desestimat, i.e. mecanografiat i completament ratllat amb llapis. Al recto del full 35, el "dramatis personae" mecanografiat. - Accions musicals. 10, La professora de flauta (f.41r). Al recto del full 41, el nom "Joan Brossa" mecanografiat i completament ratllat amb llapis; i una nota relativa a l'estrena de l'obra, i.e. "(Estrenada a la Fundació Joan Miró, el 20 de juny de 1977, pel Grup Instrumental Català. Flautista: Bàrbara Herd.)", i.e. Barbara Held, escrit amb llapis (els parèntesis traçats amb bolígraf). - Accions musicals. 11, Molèstia: acció per a pianista (f.42r). Al recto del full 42, una nota relativa a l'estrena de l'obra, i.e. "(Estrenada a la Fundació Miró [i.e. Fundació Joan Miró], el juny de 1977, pel Conjunt Instrumental Català [i.e. Grup Instrumental Català]. Pianista: Carles Santos.)", mecanografiat (els parèntesis traçats amb bolígraf).

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Creation of manuscripts > Manuscripts of works > Stage poetry
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Series:
Subsèrie Poesia escènica. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Manuscrits. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
[198-?]
Dimensions/Duration:
Dimensions: 29,6 x 20,8
Language:
Catalan
Material type:
Document
Identification number:
A.JBR.02985.003
Call number:
BROSSA_MANUS_MAN_PE_00066_003