Imagen
[1986?]
Gènere/forma no predominant: Poesia visual: 7, Lletra vista per una mosca (f. 7r) -- 23, El perfil de l'olor (f. 23r) -- 44, Cinquena simfonia de Brahms (f. 44r) -- 64, Meccano (f. 65r) -- 65, Sense títol (f. 67r) -- 70, Sense títol (f. 73r) -- 71, Sense títol (f. 74r) -- 72, Sense títol (f. 75r) -- 95, Vent (f. 99r) -- 110, Sense títol (f. 114r) -- 114, Sense títol (f. 118r) -- 145, Sense títol (f. 149r) -- 147, Foc (f. 153r) -- 150, Sense títol (f. 157r) -- 158, Fitxa (f. 165r) -- 165, Litoral (f. 176r) -- 167, Sense títol (f. 178r-179r) -- 168, Sense títol (f. 180r) -- 169, Sense títol (f. 181r) -- 170, Sense títol (f. 182r) -- 171, Lletra per a brodar (f. 183r) -- 219, Sense títol (f. 238r-239r) -- 244, Fitxa (f.
261r) ; Poesia - Formes clàssiques - Sonets: 159, Quatre sonets de Caruixa (f. 166r-169r). -- Al verso d'alguns fulls del manuscrit, la nota indicativa "(Blanc)" per indicar la necessitat de deixar una pàgina en blanc. -- Al verso del full 23, un fragment de carta de l'Asociación Prometeo de Poesía tramesa de Madrid el 30 de març de 1986; l'entitat demana a Joan Brossa la seva contribució a una antologia dedicada a la guitarra que prepara Luis Leal (potser l'obra de Luis F. Leal Pinar publicada sota el títol "Antología iberoamericana de la guitarra". Madrid : Alpuerto, 1987), i tracta sobre el procés d'actualització del directori biogràfic "Quién es quién en poesía : (lenguas de España)". -- Al verso del full 47, el terme "Llenguatge" en majúscula escrit amb tinta i ratllat, i.e. potser un títol desestimat. -- Al verso del full 111, un títol d'una composició i un terme (o un vers o un fragment de vers) desestimats; i.e. el títol "Joc de bitlles" i el terme "Prosceni" mecanografiats i ratllats amb llapis. -- Tarannà. 18, Sense títol (f. 18r). Els versos de la composició estan escrits centrats, i.e. la nota indicativa del corrector "ratlles centrades" escrita amb llapis. -- Tarannà. 23, El perfil de l'olor (f. 23r). Al segon full numerat amb 23, una versió de la composició escrita amb llapis (la composició substitueix una altra composició visual, mecanografiada i completament ratllada amb llapis; la composició desestimada es compon de la frase "Una ziga-zaga dels ulls al nas" mecanografiada en diagonal, i.e. l'un terme de la frase disposat al dessota de l'altre, i cada terme escrit sagnat respecte del terme precedent). -- Tarannà. 29, Sense títol (f. 29r-29v). Al verso del full 29, una provatura escrita amb llapis per a compondre el primer vers de la composició. -- Tarannà. 45, Sense títol (f. 45r). Al recto del full 45, la composició copiada en llapis pel corrector. -- Tarannà. 46, Clos (f. 46r). Un títol desestimat i poc intel·ligible (o dos títols desestimats); i.e. "An[++]", etc., escrit amb llapis i completament esborrat. -- Tarannà. 48, Sense títol (f. 48r). Al recto del full 48, la composició copiada en llapis pel corrector; la composició copiada inclou una correcció, i.e. es tracta d'una versió més avançada. -- Tarannà. 50, Poema (f. 50r). Al recto del full 50, un esquema traçat amb llapis per indicar la distribució dels versos de la composició, i.e. els versos de la composició estan escrits centrats. -- Tarannà. 60, La barretina (f. 61r). Al recto del full 61, la nota indicativa "(versos centrats)" escrita amb llapis per indicar la necessitat de concebre la composició amb els versos escrits centrats. -- Tarannà. 64, Meccano (f. 65r). El número "1" de la xifra "10" mecanografiat i ratllat en llapis, junt amb la nota indicativa "zero!" escrita amb llapis, i.e. un número "10" corregit per "0" a l'última xifra de la fila de números; i una nota tocant a la disposició del conjunt de signes que clouen la composició.- Tarannà. 70, Sense títol (f. 73r). Al recto del full 73, les notes escrites amb llapis "Tot centrat" i "centrat" per indicar la necessitat de concebre la composició amb els versos escrits centrats. -- Tarannà. 75, Sense títol (f. 78r). Al recto del full 78, una nota indicativa escrita amb llapis pel corrector; i.e. la nota "aquí l'espai normal entre paraules" en relació amb la separació horitzontal entre el darrer caràcter de la segona estrofa i el primer caràcter de l'estrofa següent. -- Tarannà. 84, Assecant (f. 87r). El títol "Secant" desestimat. -- Tarannà. 95, Vent (f. 99r). Al recto del full 99, més avall de la composició, els dos primers símbols (o barbes) novament traçats amb llapis, dibuixats amb una mida major.- Tarannà. 110, Sense títol (f. 114r). Diversos requadres irregulars traçats amb llapis per indicar el nombre d'espais que ha de tenir el sagnat de la primera línia i la segona línia de text de la composició. -- Tarannà. 114, Sense títol (f. 118r). Els versos de la segona estrofa de la composició estan escrits centrats, i.e. la nota indicativa "ratlles centrades" escrita amb llapis pel corrector. -- Tarannà. 128, Diàleg (f. 50r, 132r). Al recto del full 50, una versió de la composició desestimada, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Tarannà. 138, Actore (f. 142r). El títol "Actore" està escrit amb un signe diacrític a la vocal "o", i.e. un guió damunt la vocal. -- Tarannà. 143, Sense títol (f. 147r). La dedicatòria "A Jordi Coca" desestimada, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Tarannà. 145, Sense títol (f. 149r). Al recto del full 149, les notes indicatives "No picar" i "(escrit a mà)" en relació amb la suma (o l'operació matemàtica) de la composició. -- Tarannà. 147, Foc (f. 153r). Al recto del full 153, la nota indicativa "fletxa llarga" en relació amb la figura de la fletxa de la composició. -- Tarannà. 150, Sense títol (f. 157r). Inclou una postal tramesa a Joan Brossa, il·lustrada amb la composició visual (i.e. un mapa de la península Ibèrica caracteritzat com un tauler, imprès a una tinta de color marró). Al verso de la postal, el nom i l'adreça del fons d'art que va exposar la composició visual l'any 1979; i.e. "491", "Fons d'art", "Dtor. Salvador Escala", "Passeig de Gràcia 71", "Barcelona". -- Tarannà. 153, Sense títol (f. 160r-160v). Al verso del full 160, una provatura escrita amb llapis, potser per a la composició d'un vers, i.e. "Contra el so". -- Tarannà. 158, Fitxa (f. 165r). Els versos de la composició estan escrits centrats.-- Tarannà. 165, Litoral (f. 176r). Al recto del full 176, la nota indicativa "dibuixar" en relació amb els símbols de la llegenda. -- Tarannà. 170, Sense títol (f. 182r). La carta de joc enganxada és un deu de cors de la baralla francesa. -- Tarannà. 172, Sense títol (f. 184r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Tarannà. 183, Sense títol (f. 195r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Tarannà. 187, Sense títol (f. 199r). Al recto del full 199, una versió més preliminar de la composició, desestimada, mecanografiada i completament ratllada amb llapis; i una versió preliminar de la composició escrita amb llapis. -- Tarannà. 189, Sense títol (f. 201r). Al recto del full 201, una versió de la composició escrita amb llapis (la composició substitueix una altra composició, sense títol, de 5 versos, que comença, "Aquest poema té el terra d'un conglomerat / de suro", i acaba, "i tancat amb / vidrieres.", vers lliure, mecanografiat i completament ratllat amb llapis). -- Tarannà. 202, Joc de cartes català de transformació (f. 215r-216r). Els títols desestimats "Joc de cartes" i "Joc de cartes de transformació". Al verso del full 215, diversos títols preliminars escrits en llapis; i.e. "Joc de cartes català", "Joc de cartes amb figures catalanes", entre d'altres. -- Tarannà. 219, Sense títol (f. 238r-239r). Al recto del full 239, la nota informativa "Frontissa", "Dicc. Moll"; i.e. la font de la figura de la frontissa dibuixada és probablement la il·lustració de l'entrada del terme "Frontissa" al "Diccionari català-valencià-balear" d'Antoni M. Alcover i Francesc de B. Moll. -- Tarannà. 230, Sense títol (f. 246r). Al recto del full 246, la nota indicativa "(a caixa)", en relació amb el vers que clou la composició, per indicar la necessitat de justificar el vers a la dreta. -- Tarannà. 244, Fitxa (f. 261r). La nota indicativa "(Espai corrent)", escrita amb llapis, en relació amb l'espai que separa la menció de publicació de la descripció física del registre bibliogràfic.

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Creation of manuscripts > Manuscripts of works > Literary poetry
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Series:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
[1986?]
Language:
Catalan
Material type:
Document
Identification number:
A.JBR.00787
Call number:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00108

Related Archive documents

This document comprises...