Imagen
1948-1954

Document mecanoscrit i manuscrit. -- Recull de peces de teatre (o poesia escènica) publicat sota el títol "Normes de mascarada (ballets)" (Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. Barcelona: Edicions 62, 1973). -- Al recto del full 1, el títol "Normes de mascarada" mecanografiat i, al dessota del títol, el subtítol "(Ballets)" mecanografiat entre parèntesis, i el subtítol desestimat "(Ballet)", i.e. amb la flexió de nombre afegida amb llapis. Al dessota del subtítol, el període de producció "(1948-1954)" entre parèntesis escrit amb llapis. -- Les peces de ballet estan aplegades en dos grups segons el període de producció; i.e., un primer grup numerat amb "1" que aplega les deu primeres peces de ballet, escrites els anys "(1948-1950)", i un segon grup numerat "2" que aplega les altres peces de ballet, escrites l'any "(1954)". -- Numeració irregular: les peces del segon grup, i.e. les peces de ballet escrites l'any 1954, estan numerades. -- Inclou correccions al text (o propostes de correcció) anotades amb tinta vermella, escrites per una mà no identificada. -- Al recto del full 2, una citació de Juan Gris traduïda al català i mecanografiada, i.e. "Cap obra destinada a esdevenir clàssica no pot tenir un aspecte semblant al de les obres clàssiques que l'han precedida.", "Joan Gris". -- Conté: 1, Comintoc (f. 4r-7r): una peça de ballet constituïda per diverses parts, amb la dedicatòria "A Consol Villaubí"; hi intervenen un personatge i diverses ballarines; mecanografiada (corr. en llapis) -- 2, Pastoral (f. 8r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen diversos personatges, ballarins i ballarines; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 3, La ciutat del sol (f. 9r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges, ballarins, tramoistes i criats; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 4, Sargatana (f. 10r): una peça de ballet en tres parts; hi intervenen diversos personatges i ballarines; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 5, La mosca de bronze (f. 11r): una peça de ballet en tres parts; hi intervenen diversos personatges, un nen, un ballarí i una ballarina; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 6, La "prima ballerina" es fractura una cama, cosa que li impedeix de tornar a ballar (f. 12r): una peça de ballet en dues parts; hi intervenen dos personatges i un geperut; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 7, Un príncep resta sorprès d'un cigne que es transforma en una donzella... (f. 13r-13v): una peça de ballet en dues parts; hi intervenen diversos personatges, una ballarina, un home, una dona, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis) -- 8, Fi de saturnal (f. 14r-17r): una peça de ballet en dues parts; hi intervenen set ballarins, tres homes, dues dones, entre d'altres; els tres homes i les dues dones canten alternativament en italià sobre la festa del Carnaval; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 9, Moment musical (f. 18r): una peça de ballet constituïda per una acotació, amb la dedicatòria " A Joan Prats" escrita amb llapis; hi intervenen un home i diverses ballarines; mecanografiada (corr. en llapis) -- 10, La bandera (f. 19r-19v): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen un home, diversos adolescents, una ballarina, entre d'altres; Data, "13-IX-50"; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 11, Tarda minvant (f. 20v-23r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen diversos personatges, una dona, diverses ballarines, un arlequí, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 12, Fuga entre els arbres (f. 24r-25r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen diversos personatges i ballarines; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 13, Torna el nocturn (f. 26r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges, ballarines, una parella d'enamorats, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 14, La pluja (f. 27r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges i una ballarina; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 15, Arlequí no dansa (f. 28r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen un personatge, una ballarina i una bugadera; mecanografiada (corr. en llapis) -- 16, Ballet blanc (f. 29r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen un ballarí i una ballarina; mecanografiada (corr. en llapis) -- 17, Nit diürna (f. 30r): una peça ballet en tres parts; hi intervenen un protagonista, una protagonista, cinc acròbates, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 18, Culte de Baal (f. 31r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen diversos personatges; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 19, Aurora boreal (f. 32r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen diversos ballarins, un pastor, una pastora, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 20, El bosc dorment (f. 33r): una peça de ballet en tres parts; hi intervé un matalasser, entre d'altres personatges; mecanografiada (corr. en llapis) -- 21, Ram de flors damunt una roca (f. 34r-34v): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen un ballarí i diverses ballarines; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 22, Ballarina al nord (f. 35r): una peça de ballet en tres parts; hi intervé únicament unes cames que dansen; mecanografiada (corr. en llapis) -- 23, Rosa heroica (f. 36r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen diverses noies, un clown, una ballarina i un sentinella; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 24, Diana (f. 37r): una peça de ballet en tres parts; hi intervenen tres personatges, una ballarina, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis) -- 25, Tardor (f. 38r): una peça de ballet constituïda per diverses parts; hi intervenen dos fusters, un infant, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 26, Caçador? (f. 39r): una peça de ballet en tres parts amb una acotació d'enquadrament; hi intervenen un personatge i cinc ballarines; mecanografiada (corr. en llapis) -- 27, Petit diumenge (f. 40r-41r, 43r): una peça de ballet en dues parts; hi intervenen una ballarina, un pierrot, un arlequí, una dona, entre d'altres; mecanografiat (corr. en llapis) -- 28, La nit (f. 44r): una peça de ballet constituïda per dues acotacions; hi intervenen un ballarí, dues ballarines, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 29, El temps i les plantes (f. 45r-45v): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges i ballarins, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 30, Jardí rítmic (f. 46r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges, ballarines, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 31, El cosidor de miralls (f. 47r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen una dona i diverses ballarines; mecanografiada (corr. en llapis) -- 32, Hotel (f. 48r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen un vigilant nocturn, un pescador de canya, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis) -- 33, Vegetació submergida (f. 49v-50r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen una ballarina, un cambrer, dos adolescents, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 34, Les sirenes (f. 51r): una peça de ballet constituïda per una acotació, sense personatges; mecanografiada (corr. en llapis) -- 35, Vola i anem-nos-en (f. 52r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen un personatge, una ballarina, un fotògraf, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 36, L'encantador de serps (f. 53r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges i un tramoista; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 37, La casa somrient (f. 54r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen un personatge, una ballarina i un infant; mecanografiada (corr. en llapis) -- 38, Sota el cromo (f. 55r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen una dona, Pulcinella i un personatge; mecanografiada (corr. en llapis) -- 39, L'ull del dia i l'ull de la nit (f. 56r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervé un personatge; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 40, Els joves ocells (f. 57r): una peça de ballet constituïda per una acotació, sense personatges; mecanografiada -- 41, Gat i ocell (f. 58r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervé un personatge; mecanografiada (corr. en llapis) -- 42, El bosc de cabell (f. 59r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges, un mosso, una dona, entre d'altres; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 43, El combat (f. 60r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges, una dona i un criat; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 44, Lluna de tarda (f. 61r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen un personatge, un adolescent i dos carreters; mecanografiada (corr. en llapis) -- 45, Els miners de cordill (f. 62r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges i dues dones; mecanografiada (corr. en llapis) -- 46, La banya daurada (f. 63r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 47, Claríssima (f. 64r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen un personatge, dos infants i dues criades; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 48, Roba i ossos (f. 65r): una peça de ballet constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges i un adolescent; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) -- 49, Els tipus i el sastre (f. 66r-66v): una peça de ballet en dues parts i una acotació d'enquadrament al voltant de la música i els personatges, i.e. "Una combinació de fragments contraposats de la "Dansa de les Hores" de Ponchielli", i.e. Amilcare Ponchielli, etc.; hi intervenen diversos personatges i una senyora d'edat; Dedicatòria, "A Leopold Pomés"; mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella). Referències bibliogràfiques: - Normes de mascarada. 1, Comintoc (f. 4r-7r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 453-454. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 2, Pastoral (f. 8r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 454-455. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 3, La ciutat del sol (f. 9r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 455-456. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 4, Sargatana (f. 10r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 456. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 5, La mosca de bronze (f. 11r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 457. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 6, La "prima ballerina" es fractura una cama, cosa que li impedeix de tornar a ballar (f. 12r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 457-458. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 7, Un príncep resta sorprès d'un cigne que es transforma en una donzella... (f. 13r-13v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 458-459. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 8, Fi de saturnal (f. 14r-17r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 459-460. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 9, Moment musical (f. 18r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 460-461. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 10, La bandera (f. 19r-19v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 461. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 11, Tarda minvant (f. 20v-23r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 463-465. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 12, Fuga entre els arbres (f. 24r-25r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 465-467. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 13, Torna el nocturn (f. 26r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 467. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 14, La pluja (f. 27r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 467-468. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 15, Arlequí no dansa (f. 28r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 468. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 16, Ballet blanc (f. 29r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 469. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 17, Nit diürna (f. 30r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 469-470. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 18, Culte de Baal (f. 31r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 470. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 19, Aurora boreal (f. 32r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 470-471. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 20, El bosc dorment (f. 33r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 471. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 21, Ram de flors damunt una roca (f. 34r-34v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 472. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 22, Ballarina al nord (f. 35r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 472-473. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 23, Rosa heroica (f. 36r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 473. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 24, Diana (f. 37r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 474. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 25, Tardor (f. 38r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 474. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 26, Caçador? (f. 39r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 475. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 27, Petit diumenge (f. 40r-41r, 43r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 475-476. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 28, La nit (f. 44r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 476. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 29, El temps i les plantes (f. 45r-45v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 477. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 30, Jardí rítmic (f. 46r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 478. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 31, El cosidor de miralls (f. 47r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 478-479. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 32, Hotel (f. 48r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 479. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 33, Vegetació submergida (f. 49v-50r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 479-480. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 34, Les sirenes (f. 51r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 480. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 35, Vola i anem-nos-en (f. 52r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 480-481. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 36, L'encantador de serps (f. 53r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 481. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 37, La casa somrient (f. 54r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 482. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 38, Sota el cromo (f. 55r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 482. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 39, L'ull del dia i l'ull de la nit (f. 56r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 483. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 40, Els joves ocells (f. 57r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 483. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 41, Gat i ocell (f. 58r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 483-484. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 42, El bosc de cabell (f. 59r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 484. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 43, El combat (f. 60r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 484-485. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 44, Lluna de tarda (f. 61r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 485. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 45, Els miners de cordill (f. 62r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 485. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 46, La banya daurada (f. 63r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 486. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 47, Claríssima (f. 64r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 486. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 48, Roba i ossos (f. 65r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 486-487. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Normes de mascarada. 49, Els tipus i el sastre (f. 66r-66v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. I, Poesia escènica, 1945-1954. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1973, p. 487-488. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). Al verso del full 49, el títol de tres peces de ballet amb un any assignat (potser l'any de producció), escrit amb bolígraf de la mà d'una persona no identificada; i.e. "Roba i ossos", "1961", i "Petit diumenge" i "Vegetació submergida", "1962". -- Normes de mascarada. 1, Comintoc (f. 4r-7r). Al recto del full 5, una nota informativa al voltant d'una partitura composta per Josep Cercós per a la peça, i.e. "L'any 1954, davant una remota possibilitat de muntatge d'aquesta obra <[++++] J[++] T[++] als "Ballets de Barcelona">, Josep Cercós va esbossar la música. El projecte no es va portar a acompliment", escrit amb llapis (corr. en llapis). Al recto del full 7, una versió més avançada de la nota, i.e. "L'any 1954, davant una remota possibilitat de muntatge, Josep Cercós es va cuidar de la música.", mecanografiada. Del recto del full 6 al recto del full 7, una versió de l'obra sense dividir en parts. -- Normes de mascarada. 7, Un príncep resta sorprès d'un cigne que es transforma en una donzella... (f. 13r-13v). El títol desestimat "Un príncep resta sorprès que un cigne es transforma en una donzella...". -- Normes de mascarada. 8, Fi de saturnal (f. 14r-17r). Del recto del full 14 al recto del full 15, una versió més preliminar mecanografiada (corr. en llapis i amb tinta vermella) amb la data "Novembre de 1948" escrita amb llapis. -- Normes de mascarada. 9, Moment musical (f. 18r). Al dessota del títol i de la dedicatòria " A Joan Prats", una acotació desestimada sobre una música, i.e. "Escena de ballet", "Música de Schubert"; i la data "3-V-50" igualment desestimada, mecanografiada i ratllada amb llapis. -- Normes de mascarada. 11, Tarda minvant (f. 20v-23r). Al verso del full 20, el títol "Tarda minvant" mecanografiat i ratllat amb llapis. -- Normes de mascarada. 18, Culte de Baal (f. 31r). El títol desestimat "Culte de Baal [+++]"; i.e., un terme del títol inintel·ligible, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- Normes de mascarada. 21, Ram de flors damunt una roca (f. 34r-34v). El títol desestimat "Rams de flors sobre una roca", i.e. amb la flexió de nombre del terme "Rams" i la preposició "sobre" ratllats amb llapis. Al verso del full 34, el títol igualment desestimat "Ram de flors sobre una roca", mecanografiat i sense ratllar. -- Normes de mascarada. 26, Caçador? (f. 39r). El títol "¿Caçador?" desestimat, i.e. amb el signe d'interrogació d'obertura mecanografiat i ratllat amb llapis. -- Normes de mascarada. 27, Petit diumenge (f. 40r-41r, 43r). Al recto del full 40, una nota informativa al voltant de la música per a l'obra composta per Josep Maria Mestres Quadreny, i.e. "J. M. Mestres Quadreny va musicar aquesta peça l'any 1962", escrit amb llapis. Al recto del full 41, una versió de l'obra mecanografiada més preliminar (corr. en llapis i amb tinta vermella). -- Normes de mascarada. 33, Vegetació submergida (f. 49v-50r). Al recto del full 49, una nota informativa al voltant de la música per a l'obra composta per Josep Maria Mestres Quadreny, i.e. "Aquesta peça va ser musicada per Mestres Quadreny l'any 1961.", escrit amb llapis. -- Normes de mascarada. 39, L'ull del dia i l'ull de la nit (f. 56r). La data "Octubre de 1954" mecanografiada i ratllada amb llapis. -- Normes de mascarada. 42, El bosc de cabell (f. 59r). El títol "Gran ballet" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- Normes de mascarada. 43, El combat (f. 60r). El títol "El temps del combat" desestimat, i.e. amb el sintagma determinant "El temps" i la preposició escrits amb llapis i ratllats amb llapis. -- Normes de mascarada. 44, Lluna de tarda (f. 61r). El títol desestimat "La bandera foradada", mecanografiat i ratllat amb llapis. -- Normes de mascarada. 45, Els miners de cordill (f. 62r). El títol desestimat "Els primers admirats", escrit amb llapis i ratllat amb llapis. -- Normes de mascarada. 47, Claríssima (f. 64r). El títol "Capvespral" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- Normes de mascarada. 48, Roba i ossos (f. 65r). El títol desestimat "! Ah, mil llamps de Zeus !", mecanografiat i ratllat amb llapis.

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Creation of manuscripts > Manuscripts of works > Stage poetry
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit de l'Ajuntament de Barcelona
Series:
Subsèrie Poesia escènica. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
1948-1954
Language:
Catalan
Material type:
Document
Identification number:
A.JBR.00539
Call number:
BROSSA_MANUS_MAN_PE_00038

Related Archive documents

This document comprises...

Other related Archive documents