Imagen
[1994?-1995]
Gènere/forma no predominant: Poesia visual: 24, Gra de sorra (f. 25r) -- 39, Poema en gestació (1) (f. 40r) -- 40, Petjades de boc (2) (f. 41r) -- 51, Miró plagiat (f. 52r) -- 62, Sense títol (f. 63r) -- 73, Termòmetre (f. 74r) -- 113, Escrivent (f. 115r) -- 118, Guspires (f. 120r) -- 198, Sense títol (f.201r) ; Poesia - Formes clàssiques - Sonets: 38, A Fructuós Gelabert (f. 39r, 242r) -- 98, Sonet sense retoc (f. 99r) -- 143, Oració laica a Margarida Xirgu (f. 145r). -- Entre els fulls 89 i 90, una tira de paper obtinguda d'un sobre potser per a marcar un punt de la prova d'impremta.
-- Entre els fulls 94 i 95, una tira de paper obtinguda d'un sobre oficial de l'Estat espanyol (la tira conté un escut d'Espanya) potser per a marcar un punt de la prova d'impremta. -- Al recto del primer full numerat amb 170, una provatura escrita amb llapis per a compondre els versos d'una composició; i.e., "El lector: -Hi ha costum[s] que port[++] con[++] / Jo: - Tot sembla que està ben tancat", etc., escrit amb llapis. Al verso del full 170, una provatura escrita amb llapis per a compondre els dos primers versos de la composició. -- Al recto del segon full numerat amb 170, una composició de 5 versos titulada "A recés", desestimada; Comença, "La nit següent, quan els aplaudiments / del públic"; Acaba, "l'autor / no havia escrit ni una sola ratlla.", vers lliure; completament ratllat amb llapis i amb tinta. -- Al recto del segon full numerat amb 182, una composició de 3 versos titulada "Coll de pal", desestimada; Comença, "Als obrers els convé que l'amo guanyi / diners,"; Acaba, "El problema és al repartiment dels guanys...", vers lliure; completament ratllat amb tinta. -- El full 223, plegat, s'ha obtingut de reutilitzar un document imprès; i.e., "ICA", "Información, Control & Análisis", "Dossier de prensa". El full 223 aplega els fulls del 224 al 266. -- Passat festes. 1, Del temps (f. 2r, f. 222v, 234r). Al verso del full 222, potser un títol per a la composició, i.e. "Proemi" escrit amb llapis. Al recto del full 234, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis), i, al verso del full 234, la nota indicativa "Blanc" escrita amb llapis per a indicar la necessitat de deixar una pàgina en blanc entre la composició i la composició següent. -- Passat festes. 7, Canvi de veu (f. 8r, f.235r). Al recto del full 235, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 9, Sense títol (f. 10r, f. 236r). Al recto del full 236, una versió més avançada de la composició, titulada "Egregor" i numerada amb la xifra "I" (el títol i la xifra escrits amb llapis). -- Passat festes. 10, Sense títol (f. 11r, 237r). Al recto del full 237, una versió més avançada de la composició, numerada amb la xifra "II" (la xifra escrita amb llapis). -- Passat festes. 13, Guillotina (f. 14r, 229r). Al recto del full 229, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis potser del corrector). -- Passat festes. 20, Retrat literari (f. 21r, 238r). Al recto del full 238, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 26, Frègoli, sempre! (f. 27r). El títol "Frègoli sempre!" desestimat, corregit pel corrector. -- Passat festes. 28, Canvi de pla (f. 29r, 239r). Al recto del full 239, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 30, Marina (f. 31r). Diverses línies traçades amb llapis entre un seguit de versos de la composició, i la nota indicativa "Una mica més d'espai" escrita amb llapis per a indicar la necessitat de concebre la composició en cinc estrofes; i.e., una línia traçada amb llapis entre el primer i el segon vers de la composició, una altra entre el segon i el tercer vers, una altra entre el tercer i el quart vers, i la darrera línia traçada entre el quart i el cinquè vers de la composició. -- Passat festes. 31, Del llibre del pensament (f. 32r, 240r). Al recto del full 240, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 36, Calendari (f. 37r, 241r). Al recto del full 241, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 38, A Fructuós Gelabert (f. 39r, 242r). Al recto del full 242, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 40, Petjades de boc (2) (f. 41r). El títol "Petjades de boc" desestimat, corregit pel corrector. -- Passat festes. 44, Escrit per a trobar en una ampolla de nàufrag (f. 45r). El títol "Escrit per a trobar al mar dins una ampolla" desestimat. -- Passat festes. 50, Escrit sobre un escrit (f. 51r, 222v, 243r). Al verso del full 222, potser una correcció per a la composició, i.e. la frase "Aigua de foc" escrita amb llapis. Al recto del full 243, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis), i, al verso del full 243, la nota indicativa "Blanc" escrita amb llapis per a indicar la necessitat de deixar una pàgina en blanc entre la composició i la composició següent. -- Passat festes. 54, Calidoscopi (f. 55r, 228r). Al recto del full 228, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 58, Ínfules (f. 59r, 244r). Al recto del full 244, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 59, Desequilibri (f. 60r, 245r). Al recto del full 245, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 65, De fet... (f. 66r). La dedicatòria "A Pepa" desestimada, i.e. Pepa Llopis, ratllada amb llapis. -- Passat festes. 85, Migdiada (f. 86r, 246r). Al recto del full 246, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 86, Buit de poder (f. 87r, 247r). Al recto del full 247, una versió més avançada de la composició amb una nota indicativa del corrector, escrita amb llapis, per a indicar la necessitat de substituir les cometes baixes dels versos escrits en estil directe per guions. -- Passat festes. 89, Torrent (f. 90r, 227r). Al recto del full 227, una versió de la composició. -- Passat festes. 90, Contra corrent (f. 91r, 248r). Al recto del full 248, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 91, Rentat d'imatge (f. 92r, 249r). Al recto del full 249, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 92, Planta artificial (f. 93r, 250r). Al recto del full 250, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 93, Món de pietat (f. 94r, 222r). Al recto del full 94, una nota indicativa en relació amb la primera estrofa de la composició, i.e. "Centrat sobre el vers més llarg", etc., per a indicar la necessitat de concebre la primera estrofa amb els versos centrats. Al recto del full 222, una versió més avançada de la composició desestimada, completament ratllada amb tinta. -- Passat festes. 94, Ni amb tu ni sense tu (f. 95r, 251r). Al recto del full 251, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 97, Teatrí (f. 98r, 252r). Al recto del full 252, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 99, Fent camí (f. 100r, 222v, 253r). El setè i el vuitè vers de la composició estan escrits sagnats respecte dels altres versos. Al verso del full 222, el terme "Tot" escrit amb llapis potser per a corregir el títol; i.e., el títol "Tot fent camí" en lloc de "Fent camí". Al recto del full 253, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 100, Jo, qui? (f. 101r, 254r). Al recto del full 254, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 104, Avui... (f. 105r). Al recto del full 105, una indicació del corrector per a concebre la primera estrofa amb els versos sagnats; els versos de la segona estrofa estan escrits centrats respecte dels altres versos de la composició. -- Passat festes. 106, Cartell a terra (f. 107r-108r, 255rº). Al recto del full 255, una versió més avançada de la primera composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 107, Sedàs (f. 109r, 256r). Al recto del full 256, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 114, L'arrel de la vida (f. 116r). Al recto del full 116, una indicació del corrector per a concebre la segona estrofa amb els versos sagnats respecte dels altres versos de la composició. -- Passat festes. 115, Travessia (f. 117r, 257r). Al recto del full 257, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 117, Un i tots (f. 119r). El títol "Unitots" desestimat. -- Passat festes. 120, Comiat (f. 122r). El setè vers de la composició està escrit sagnat respecte dels altres versos. -- Passat festes. 121, Guanyo, però no ric (f. 123r, 258r). Al recto del full 258, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 125, El llagost (f. 127r, 259r). Al recto del full 259, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 127, Vaivé (f. 129r, 260r). Al recto del full 260, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 128, Analogisme (f. 130r, 222v, 261r). Al verso del full 222, potser una correcció del primer vers de la segona estrofa de la composició, i.e. la frase "barba postissa" escrita amb llapis. Al recto del full 261, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 129, La porta peluda (f. 131r, 262r). Al recto del full 262, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 130, Autoestima (f. 132r, 263r). Al recto del full 263, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 132, Bumerang (f. 134r). El vuitè i el novè vers de la composició estan escrits centrats respecte dels altres versos. -- Passat festes. 133, Tobogan (f. 135r, 264r). Al recto del full 264, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis potser del corrector). -- Passat festes. 136, Vivàrium (f. 138r, 265r). El vuitè vers de la composició està escrit sagnat respecte dels altres versos. Al recto del full 265, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis). -- Passat festes. 139, Cubell... (f. 141r, 266r). Al recto del full 266, una versió més avançada de la composició. -- Passat festes. 140, Gran nocturn (f. 142r). Entre el sisè i el setè vers de la composició, una línia traçada amb llapis per a indicar la necessitat de concebre la composició amb una estrofa addicional. -- Passat festes. 143, Oració laica a Margarida Xirgu (f. 145r). Al dessota de la composició, la nota informativa "Sonet publicat en diferents programes de mà amb motiu de l'homenatge a Margarida Xirgu, organitzat per l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya. Abril de 1994.", imprès amb lletra cursiva (corr. amb tinta del corrector). -- Passat festes. 151, L'ombra parlant (f. 153r-154r, 230r). Els versos parells de la composició estan sagnats respecte dels versos senars. Al recto del full 153, una provatura escrita amb llapis per a compondre un vers de la composició, desestimada; i.e., "Quan la gent deixi de mo[ure?] g[++]", escrit amb llapis i ratllat amb llapis. Al recto del full 230, una versió més avançada d'un fragment del començament de la composició (corr. en llapis potser del corrector). -- Passat festes. 156, Jocs de mans (f. 159r, 231r). Al recto del full 231, una versió més avançada de la composició amb una nota indicativa del corrector, escrita amb llapis, per a indicar la necessitat de substituir les cometes baixes dels versos escrits en estil directe per guions. -- Passat festes. 158, En el pub de la cantonada (f. 161r, 232r). Al recto del full 232, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 164, Fira de foc (f. 167r). El quart vers de la composició està escrit sagnat respecte dels altres versos. -- Passat festes. 167, Ruptura (f. 170r-170v). Al verso del primer full numerat amb 170, dues provatures escrites amb llapis per a compondre la composició. -- Passat festes. 177, Misteri de cultura (f. 180r, 233r). Al recto del full 233, una versió més avançada de la composició (corr. en llapis del corrector). -- Passat festes. 179, Arbust brossa (f. 170r-170v, 182r, 222v). Al recto del primer full numerat amb 170, una versió més preliminar de la composició desestimada, i.e. escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. Al verso del primer full numerat amb 170, una versió més preliminar de la composició escrita amb llapis. Al verso del full 222, potser una correcció per a la composició, poc intel·ligible; i.e., els termes "deriv[++] al" escrits amb llapis. -- Passat festes. 180, Subsòl (f. 183r). El títol "Sulsòl" desestimat, corregit pel corrector. -- Passat festes. 191, Dos amics... (f. 194r). El títol "Dos amics" desestimat, corregit pel corrector. -- Passat festes. 192, Interrogants en suspens (f. 195r). El títol "Interrogants a l'aire" desestimat, corregit pel corrector. -- Passat festes. 195, Orientacions (f. 198r). Al recto del full 198, una provatura escrita amb llapis, desestimada, per a compondre dos versos per a inserir a l'inici de la composició; i.e., "Hi ha dues maneres de destruir: / violència i indiferència.", escrit amb llapis i completament ratllat amb llapis. -- Passat festes. 196, Ser i obrar (f. 199r). Al recto del full 199, una provatura escrita amb llapis poc intel·ligible, desestimada, per a compondre un vers per a inserir a l'inici de la composició; i.e., "Dues meitats no sempre fan un tot.", escrit amb llapis i completament esborrat. -- Passat festes. 198, Sense títol (f. 201r). Al recto del full 201, el terme "Dibuix" escrit entre parèntesis, i.e. "(Dibuix.)", en relació amb la figura geomètrica de la composició traçada amb llapis. -- Passat festes. 202, Epíleg (f. 205r, 224r). Al recto del full 224, una versió de la composició més avançada, titulada "Fi del cicle". -- Passat festes. 203, Del temps (f. 206r, 225r). Al recto del full 225, una versió de la composició potser més avançada, titulada "Epíleg". -- Passat festes. 204, Dos altres epílegs possibles (f. 207r-211r, 226r). Al recto del full 226, una versió més avançada d'un fragment del final de la primera composició, amb un vers inserit escrit amb llapis.

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Preparation for the publication of works > Prepress proofs > Literary poetry
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Series:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Proves d'impremta. Secció Preparació per a l'edició d'obres. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
[1994?-1995]
Language:
Catalan
Material type:
Document
Identification number:
A.JBR.00279
Call number:
BROSSA_PREP_PRI_PL_00002

Related Archive documents

This document comprises...