Imagen
[198-?]

Document manuscrit. -- Conté: 1, L'entrellat del jardí (f.4r-f.11r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en bolígraf del corrector); hi intervenen cinc personatges, i.e. Abel, Roc, Rosona, Romualda i Pantaleó -- 2, Quiriquinyol (f.12r-f.23r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen vuit personatges, i.e. Odília, Muller, Doctor Quinotus, Home, Senyor, Gaietà, Senyor Columna i Indaleci -- 3, Serpònia (f.24r-f.34r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en bolígraf del corrector); hi intervenen cinc personatges, i.e. Carola, Sofia, Babiloni, Fabià i Lluquet -- 4, Pas d'acció (f.35r-f.44r): una peça de teatre en tres quadres (o parts) mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en bolígraf del corrector); hi intervenen nou personatges, i.e. Vell, Ferranda, Llenyataire, Vella, Carboner, Criat, Personatge vermell, Criada i Joanetet -- 5, El bolet de la terra (f.45r-f.50r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen quatre personatges, i.e. Obrer, Cuiner, Dona i Professor -- 6, Carnaval (f.51r-f.61r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen onze personatges, i.e. Cambrer, Senyora, Senyor, Vell, Arlequí, Pierrot, Vella, Serapi, Capellà, Calavera i General -- 7, La gola del drac (f.62r-f.68r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen sis personatges, i.e. Xicota, Roger, Carima, Camil, Margarida i Pallasso -- 8, El déu del tant per cent (f.69r-f.76r): una peça de teatre en cinc quadres (o parts) mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen vuit personatges, i.e. Drapaire, Guàrdia Civil, Jove, Mutilat, Criat, Senyor, Filla i Comte Arnau -- 9, Museu Miró (f.77r-f.85r): una peça de teatre en dues parts mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen set personatges, i.e. Pagès, Mrs. Mills, Ricard, Fratellini, Milicià, Borratxo i Porter del museu -- 10, Novel·la (f.86r-f.95r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen cinc personatges, i.e. Muller, Poloni, Infermera, Felicià i La Parca -- 11, El viatge (f.96r-f.106r): una peça de teatre en tres quadres (o parts) mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen vuit personatges, i.e. Criat, Prestidigitador, Colombina, Pierrot, Arlequí, Aeronauta, Enllustrador i Vella -- 12, La tercera orella (f.107r-f.115r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen set personatges, i.e. Gregòria, Magí, Lampista, Xofer, Transeünt, Vell xaruc i Jove -- 13, Estació de Calinòpia (f.116r-f.124r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen diversos personatges, i.e. Dona primera, Home, Jove primer, Vella, Taquiller, etc. -- 14, La porta oberta (f.125r-f.129r): una peça en dues escenes (o parts) mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen tres personatges, i.e. Guardaagulles, Dona i Personatge vermell -- 15, L'últim coet (f.130r-f.134r): una peça de teatre en dos quadres (o parts) mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen quatre personatges, i.e. Cambrera, Trapezista, Criat i Pallasso -- 16, El pescador (f.135r-f.141r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervé un personatge, i.e. El Pescador -- 17, El bufarut (f.142r-f.146r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen tres personatges, i.e. Muller, Marit i Veu del locutor -- 18, Beabà (f.147r-f.153r): una peça de teatre en tres quadres (o parts) mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en bolígraf del corrector); hi intervenen cinc personatges, i.e. Vell, Home, Dona, Antònia i Jove -- 19, Presèpius (f.154r-f.161r): una peça de teatre en dos quadres (o parts) mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen cinc personatges, i.e. Presèpius, Laureà, Paquitota, Vella i Cuiner -- 20, Clar d'estels (f.162r-f.167r): una peça de teatre en tres escenes (o parts) mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen cinc personatges, i.e. Dona, Home, Cristòfor Colom, Noia i Jove -- 21, L'avaria (f.168r-f.172r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiat (corr. en llapis); hi intervenen quatre personatges, i.e. Senyor, Pagès, Aviador i Vell -- 22, Dragolí (f.173r-f.179r): una peça de teatre en dues escenes (o parts) mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en llapis del corrector); hi intervenen quatre personatges, i.e. Basili, Roberta, Vell i Pierrot -- 23, Nocturn dels set geperuts (f.180r-f.187r): una peça de teatre en dues escenes (o parts) mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen set personatges, i.e. Pagès, Xicot, Mosqueter, Vell, Home, Personatge sense cap i Paleta -- 24, L'as d'oros: paròdia d'un conte de Conan Doyle (f.188r-f.198r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en bolígraf del corrector), amb la dedicatòria "A Pepa, en la Festa de Cap d'Any, 1966", mecanografiat (corr. en llapis), i.e. Pepa Llopis (i Madelon Belle ratllat, i.e. Madelon Zuyderhoff); hi intervenen cinc personatges, i.e. Sherlock Holmes, Doctor Watson, Comte Troglidor, Senyora Hudson i Billy -- 25, Tricuspis (f.199r-f.201r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen tres personatges, i.e. Pierrot, Arlequí i Colombina -- 26, La Xauxa negra (f.202r-f.213r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen diversos personatges, i.e. Júpiter, Monja, Adroguer, Pare Noël, Bomber, etc. -- 27, Els ocells: paròdia de la comèdia d'Aristòfanes (f.214r-f.221r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis, el títol escrit amb llapis); hi intervenen quatre personatges, i.e. Rei, Cavall, Sota i As -- 28, Rifada al Balneari de Canopus (f.222r-f.233r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen set personatges, i.e. Capellà primer, Venus, Ricàs, Capellà segon, Capellà tercer, Capellà quart i Capellà cinquè -- 29, Pim-pam-pum, o, La piràmide de pomes (f.234r-f.242r): una peça de teatre en un sol acte mecanografiada (corr. en llapis); hi intervenen diversos personatges, i.e. Quiosquer, Home, Dona primera, Dona segona, etc. -- 30, Rapsòdia de music-hall (f.243r-273r): una peça de teatre en un sol acte d'onze parts i un epíleg, mecanografiada (corr. en llapis, i anotacions en llapis del corrector); hi intervenen dotze personatges, i.e. Mona Miquela, Professor Bugibus, Gaspareta, Gran Onofre, Pius Cloc, Saturna, Poldini, Cavaller Neri, Orió, Colombina, Faustí i Barsebuc.

Ref. bibliogràfiques: - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 1, L'entrellat del jardí (f.4r-f.11r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 7-12. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 2, Quiriquinyol (f.12r-f.23r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 13-21. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 3, Serpònia (f.24r-f.34r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 22-29. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolismes, o, Monòlegs de transformació. 4, Pas d'acció (f.35r-f.44r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 30-36. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 5, El bolet de la terra (f.45r-f.50r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 37-41. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 6, Carnaval (f.51r-f.61r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 42-49. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 7, La gola del drac (f.62r-f.68r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 50-54. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 8, El déu del tant per cent (f.69r-f.76r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 55-61. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 9, Museu Miró (f.77r-f.85r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 62-67. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 10, Novel·la (f.86r-f.95r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 68-73. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 11, El viatge (f.96r-f.106r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 74-81. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 12, La tercera orella (f.107r-f.115r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 82-88. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 13, Estació de Calinòpia (f.116r-f.124r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 89-94. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 14, La porta oberta (f.125r-f.129r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 95-98. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 15, L'últim coet (f.130r-f.134r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 99-102. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 16, El pescador (f.135r-f.141r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 103-107. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 17, El bufarut (f.142r-f.146r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 108-110. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 18, Beabà (f.147r-f.153r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 111-115. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 19, Presèpius (f.154r-f.161r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 116-121. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 20, Clar d'estels (f.162r-f.167r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 122-125. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 21, L'avaria (f.168r-f.172r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 126-129. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 22, Dragolí (f.173r-f.179r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 130-134. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 23, Nocturn dels set geperuts (f.180r-f.187r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 135-140. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 24, L'as d'oros: paròdia d'un conte de Conan Doyle (f.188r-f.198r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 141-149. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 25, Tricuspis (f.199r-f.201r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 150-151. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 26, La Xauxa negra (f.202r-f.213r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 152-160. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 27, Els ocells: paròdia de la comèdia d'Aristòfanes (f.214r-f.221r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 161-166. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 28, Rifada al Balneari de Canopus (f.222r-f.233r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 167-175. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 29, Pim-pam-pum, o, La piràmide de pomes (f.234r-f.242r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 176-181. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 30, Rapsòdia de music-hall (f.243r-273r). Publicat a: Brossa, Joan. Poesia escènica: 1966-1978. Vol. VI. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 182-199. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Al recto del full 1, el títol "Fregolisme o monòlegs de transformació" mecanografiat i, al dessota del títol, la data "(1965-1966)" mecanografiada. Al recto del full 3, una dedicatòria a Leopoldo Fregoli; i.e., " "Homenatge a Leopoldo Fregoli en el centenari de la seva naixença", mecanografiat (corr. en llapis). - Numeració irregular: la numeració recomença en cada peça del recull. - Al recto dels fulls 1 i 2 i en diversos fulls del manuscrit, un segell de la Biblioteca del Museo de Arte Escénico i un número de registre d'entrada. El manuscrit conté anotacions i correccions d'un corrector en tinta vermella. - Al recto del full 2, un text en prosa d'introducció al recull "Fregolisme o monòlegs de transformació", mecanografiat (corr. en llapis), la data escrita amb llapis, i.e. "(Novembre de 1967)". JB adverteix que ha concebut les peces amb els trets essencials propis del gènere, però limitant al màxim la complexitat tècnica que implica el transformisme per tal de facilitar-ne la posada en escena, considerant la inexistència d'intèrprets especialistes en el moment d'escriure-les. D'altra banda, JB considera que en un mateix espectacle s'haurien de representar no més de tres peces, amb la possibilitat de complementar-les amb una selecció de números del teatre de varietats. - Al verso del full 101, una operació matemàtica escrita amb llapis i completament ratllada en llapis; i.e., la multiplicació dels números cinquanta-dos i setze. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 1, L'entrellat del jardí (f.4r-f.11r). Al recto del full 5, el "dramatis personae" mecanografiat (anotacions en bolígraf del corrector). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 2, Quiriquinyol (f.12r-f.23r). Al recto del full 13, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 3, Serpònia (f.24r-f.34r). Al recto del full 25, el "dramatis personae" mecanografiat. Al recto del full 26, el que sembla un esborrany d'un dibuix traçat amb llapis potser per a concebre una escena de l'obra. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 4, Pas d'acció (f.35r-f.44r). Al recto del full 36, el "dramatis personae" mecanografiat. Al recto del full 36, una nota indicativa de l'estrena de l'obra, i.e. "Estrenat a l'Aliança del Poble Nou [i.e. Aliança del Poblenou], el 13 de febrer de 1976, dintre l'espectacle 'Quiriquibú' muntat pel Teatre de l'Escorpí. Transformista: Rosa Novell.", escrit amb llapis. Al recto del full 36, una nota indicativa de la publicació de l'obra, i.e. "Publicat a <'Tres-cent[+]>'Revista del Centre de Lectura', Reus, octubre de 1977.", escrit amb llapis. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 5, El bolet de la terra (f.45r-f.50r). Al recto del full 46, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 6, Carnaval (f.51r-f.61r). Al recto del full 52, el "dramatis personae" mecanografiat; i una nota indicativa de l'estrena de l'obra, i.e. "Estrenat a l'Aliança del Poble Nou [i.e. Aliança del Poblenou], el 13 de febrer de 1976, formant part de l'espectacle 'Quiriquibú' . Transformista: Domènec Reixach", escrit amb llapis (corr. en llapis). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 7, La gola del drac (f.62r-f.68r). Al recto del full 63, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 8, El déu del tant per cent (f.69r-f.76r). Al recto del full 69, el "dramatis personae" escrit amb llapis. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 9, Museu Miró (f.77r-f.85r). Al recto del full 78, el "dramatis personae" mecanografiat (corr. en llapis); i una nota indicativa de la publicació del text traduït al castellà, i.e. "Publicat a la revista 'Leteradura'[i.e. 'Literradura'], núm. 4-5, abril-maig de 1976 (Barcelona). Traducció castellana de Pere Gimferrer.", escrit amb llapis (corr. en llapis). Al recto del full 85, la data "(1966)" desestimada, i.e. escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 10, Novel·la (f.86r-f.95r). Al recto del full 87, el "dramatis personae" mecanografiat (corr. en llapis); i una nota indicativa de la publicació del text traduït al castellà, i.e. "Primera edició: 'Teatro', Madrid, Editorial Cuadernos para el Diálogo, 1968. Traducció castellana de Pere Gimferrer.", escrit amb llapis. Els fulls 90 i 93 són fulls intercalats amb text escrit en llapis (corr. en llapis) per a inserir a l'obra. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 11, El viatge (f.96r-f.106r). Al recto del full 97, el "dramatis personae" mecanografiat (corr. en llapis). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 12, La tercera orella (f.107r-f.115r). Al recto del full 108, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 13, Estació de Calinòpia (f.116r-f.124r). Al recto del full 117, el "dramatis personae" mecanografiat (corr. en llapis); i una nota indicativa de la publicació del text traduït al castellà; i.e. "Publicat a 'Papeles de Son Armadans', Palma, maig de 1968. Traducció castellana de Pere Gimferrer.", escrit amb llapis. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 14, La porta oberta (f.125r-f.129r). Al recto del full 126, el "dramatis personae" mecanografiat (corr. en llapis). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 15, L'últim coet (f.130r-f.134r). Al recto del full 131, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 16, El pescador (f.135r-f.141r). Al recto del full 136, el "dramatis personae" mecanografiat; i una nota indicativa de la publicació de l'obra, i.e. "Publicat a la revista 'Cairell', València, novembre de 1979.", escrit amb llapis. El full 140 és un full intercalat amb text mecanografiat (corr. en llapis). - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 17, El bufarut (f.142r-f.146r). Al recto del full 143, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 18, Beabà (f.147r-f.153r). Al recto del full 148, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 19, Presèpius (f.154r-f.161r). Al recto del full 155, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 20, Clar d'estels (f.162r-f.167r). Al recto del full 163, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 21, L'avaria (f.168r-f.172r). Al recto del full 169, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 22, Dragolí (f.173r-f.179r). Al recto del full 174, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 23, Nocturn dels set geperuts (f.180r-f.187r). Al recto del full 181, el "dramatis personae" mecanografiat; i una acotació general mecanografiada (corr. en llapis) amb instruccions al transformista sobre la caracterització dels personatges. - Fregolismes, o, Monòlegs de transformació. 24, L'as d'oros: paròdia d'un conte de Conan Doyle (f.188r-f.198r). Al recto del full 188, el subtítol "Adaptació d'un conte de Conan Doyle" desestimat, i.e. mecanografiat (corr. en llapis). Al recto del full 190, el "dramatis personae" mecanografiat (corr. en llapis); i una acotació general mecanografiada que situa l'acció de l'obra a l'any 1900, i.e. "Època: 1900". - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 25, Tricuspis (f.199r-f.201r). Al recto del full 200, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 26, La xauxa negra (f.202r-f.213r). Al recto del full 203, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 27, Els ocells: paròdia de la comèdia d'Aristòfanes (f.214r-f.221r). El títol "Les aus" desestimat, i.e. mecanografiat i completament ratllat amb llapis. Al recto del full 215, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 28, Rifada al Balneari de Canopus (f.222r-f.233r). Al recto del full 223, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 29, Pim-pam-pum o la piràmide de pomes (f.234r-f.242r). Al recto del full 234, una nota indicativa de la publicació del text traduït al francès, i.e. "Publicat a la revista 'L'VII', Brussel·les, setembre de 1968. Traducció francesa d'Alain Misson.", i.e. Alain Arias-Misson, escrit amb llapis; i una versió més preliminar de la nota al recto del full 242, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. Al recto del full 235, el "dramatis personae" mecanografiat. - Fregolisme, o, Monòlegs de transformació. 30, Rapsòdia de music-hall (f.243r-273r). El títol "Rapsòdia de Musicol" desestimat. Al recto del full 244, el "dramatis personae" mecanografiat.

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Creation of manuscripts > Manuscripts of works > Stage poetry
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Series:
Subsèrie Poesia escènica. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Manuscrits. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
[198-?]
Dimensions/Duration:
Dimensions: 27,6 x 21,5
Language:
Catalan
Material type:
Document
Identification number:
A.JBR.02985.002
Call number:
BROSSA_MANUS_MAN_PE_00066_002