Des de l’interior del seu cotxe, Martha Rosler filma els camps de flors al costat d’un paisatge de turons al llarg de l’autopista número 5, que recorre la costa oest americana des de Mèxic fins al Canadà. Els plans llargs amb imatges idíl·liques evoquen la tradició pictòrica occidental. La imatge de la policia d’immigració desplaçant-se a gran velocitat per l’autopista deixa entreveure el dur treball manual dels treballadors mexicans clandestins que conreen els camps de flors. La peça acaba amb imatges dels controls policials fronterers.
Tot i ser una de les primeres peces fílmiques de Rosler, i malgrat la seva simplicitat, Flower Fields avança alguns dels interessos analítics posteriors de l’artista: l’opressió social amagada en la vida quotidiana, el gènere i la classe. Es tracta d’una de les poques obres de Rosler rodades en Super-8.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.