Audio

Marietes de poble i ionquis emigrants en el lliure mercat: Pràctica artística i activisme farmacopornogràfic

Beatriz Preciado

15 abr. 2013
Categoria
Conferències i debats

“La invenció de la píndola i l'aparició de noves tècniques farmacològiques de producció de subjectivitat van marcar de manera determinant la producció artística dels anys seixanta i setanta.”

A partir dels Cosmococa d'Hélio Oiticica i del recorregut d'Ocaña, Beatriz Preciado analitza les tècniques farmacopornogràfiques que des de finals dels anys setanta aspiren a dissenyar un subjecte sexual estandarditzat, consumidor satisfet i reproductor dòcil.

A finals dels anys setanta, la disciplina –tècnica de producció de subjectivitat sexual en el capitalisme industrial– és substituïda per un conjunt de tècniques farmacopornogràfiques que aspiren a dissenyar un subjecte sexual estandarditzat, consumidor satisfet i reproductor dòcil. En aquest context, la pràctica artística funciona inventant dispositius dissidents de producció de valor i subjectivitat. Des dels dos costats de l’Atlàntic, Ocaña i Hélio Oiticica experimenten noves maneres d’interrompre el funcionament normalitzat de la màquina sexosemiòtica neoliberal.

Continguts relacionats

Documents

Activitats

Per què visites la web del MACBA?

Moltes gràcies! La teva resposta ens ajuda a millorar aquesta web.