Audio

Marietes de poble i ionquis emigrants en el lliure mercat: Pràctica artística i activisme farmacopornogràfic

Beatriz Preciado

15 abr. 2013
Categoria
Conferències i debats

“La invenció de la píndola i l'aparició de noves tècniques farmacològiques de producció de subjectivitat van marcar de manera determinant la producció artística dels anys seixanta i setanta.”

A partir dels Cosmococa d'Hélio Oiticica i del recorregut d'Ocaña, Beatriz Preciado analitza les tècniques farmacopornogràfiques que des de finals dels anys setanta aspiren a dissenyar un subjecte sexual estandarditzat, consumidor satisfet i reproductor dòcil.

A finals dels anys setanta, la disciplina –tècnica de producció de subjectivitat sexual en el capitalisme industrial– és substituïda per un conjunt de tècniques farmacopornogràfiques que aspiren a dissenyar un subjecte sexual estandarditzat, consumidor satisfet i reproductor dòcil. En aquest context, la pràctica artística funciona inventant dispositius dissidents de producció de valor i subjectivitat. Des dels dos costats de l’Atlàntic, Ocaña i Hélio Oiticica experimenten noves maneres d’interrompre el funcionament normalitzat de la màquina sexosemiòtica neoliberal.

Continguts relacionats

Documents

Activitats