naixement
Boulogne-Billancourt, França, 25-3-1938
última actualització
22-07-2024
Després de desenvolupar durant algun temps un treball pictòric, és a partir de 1968 quan Wiener passa a centrar-se en una obra que utilitza el llenguatge com a mitjà de comunicació; convertint-se posteriorment en una de las figures més destacades de l'art conceptual. Opta pel concepte en el seu estat més pur. El treball de Weiner cobra vida en el moment en el que es porta a terme la seva formulació lingüística intel•lectual, precisant la disposició del receptor per a associar idees a través de les paraules, la qual permet a l'espectador imaginar la seva pròpia versió de l'obra sense ser aquesta imposada des d'un primer moment. A principi dels anys setanta comença a treballar amb el vídeo. Més enllà del caràcter poètic amb el que algunes vegades ha estat associada la seva obra, aquest artista no s'interessa en el sentit de possibles interpretacions dels seus textos sinó en el caràcter de la traducció que poden implicar les seves peces, a partir del seu sentit més abstracte.
En el seu cas, el llenguatge és concebut com a material i la lletra, el grafisme, les dimensions, els colors, la puntuació tenen una dimensió material. Els verbs designen les relacions entre els éssers humans i els materials. Per a elI un material o un altre -per exemple l'or o les cendres- té el mateix valor, tot i que socialment "llançar cendres" té un significat poètic o funerari, i "llançar or" pot voler dir malgastar. Amb això vol destacar que l'art no és una metàfora, sinó que està utilitzat com a metàfora en la nostra societat
Lawrence Weiner entén l'art com un compromís moral, no com una feina, i rebutja les propostes que fonamenten la seva existència en la història de l'art i que utilitzen la moralitat de generacions anteriors.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
obres
veure-les totes
Räume: Carl Andre, Marcel Broodthaers, Daniel Buren, Hans Hollein, Bruce Nauman, Gerhard Richter, Ulrich Rückriem (Beleg III); Städtisches Museum Mönchengladbach, 29 August bis 3 Oktober 1976
Senkrechte farbige und weisse Streifen gleichseitig zu sehen in Aachen, Dortmund, Essen, Gelsenkirchen, Hamburg, Hannover, Köln, Leverkusen, Mönchengladbach, Münster, Saarbrücken, Saarlouis, Stuttgart: Städtisches Museum Mönchengladbach, Vom 28 Januar bis 7 März 1971
documents
Tube map
Tube map
Tube map
(U)L.S [núm. 7]
(U)L.S [núm. 7]
(U)L.S [núm. 7]
Conceptualisme i abjecció. Cap a altres genealogies de l'art conceptual. Debat en el context de la Col·lecció Herbert [Enregistrament audiovisual activitat]
Daniel Buren : mot à mot / [commissariat, Bernard Blistène, Alison M. Gingeras, Laurent Le Bon]
Les imatges són Ersatz -- Imatges: la pintura com a representació [Enregistrament sonor activitat]
Imatges: la pintura com a representació [Reportatge fotogràfic activitat]
À force de descendre dans la rue, l'art peut-il enfin y monter? / Daniel Buren
Répertoire / Daniel Buren
Mirades (sobre el Museu) [Enregistrament audiovisual exposició]
Images du Japon / Daniel Buren
Le tout Dior
Sketches for a work in situ by Daniel Buren : 20 June - 19 July 1987, Serpentine Gallery, London
Chapitre I : de la couverture = della copertina = on the cover / Daniel Buren
Daniel Buren : les couleurs, sculptures : les formes, peintures / contributions by Benjamin H.D. Buchloh, Jean-François Lyotard, Jean-Hubert Martin ; edited by Benjamin H.D. Buchloh
Essai hétéroclite / Daniel Buren
Daniel Buren, autour de "Ponctuations" = Daniel Buren, around "Ponctuations".
A l'endroit a l'envers deuxième partie : un travail de Daniel Buren
Fragmente einer Rede über die Kunst
A l'endroit a l'envers : un travail de Daniel Buren
In Drei Räumen : Arbeiten IN SITU von Daniel Buren
Daniel Buren zeigt eine Gruppe von Arbeiten ausgeführt von einem Raum zu einen anderen und I E E S
Halifax : 7 days - 6 placements - 7 colors = 7 jours, 6 emplacements, 7 couleurs / from a work done by Daniel Buren / from a work done by Daniel Buren
Function of the Museum / Daniel Buren
Deurle 11/7/73
Legend = Légende / Daniel Buren
Legend I = Légende I / Daniel Buren
Legend II = Légende II / Daniel Buren
Dunkelgrün HKS 55 N : Farbe, die benutzt werden könnte / Daniel Buren
Zu Lesen als Anhalspunkt Dessen was zu Sehen ist
Limites critiques / Daniel Buren
Limites critiques / Daniel Buren
Position - proposition
Prospect 69 : Katalog-Zeitung zur Internationalen Vorschau auf die Kunst in den Galerien der Avantgarde 30. September bis 12 Oktober 1969
Prospect 68 : katalog-Zeitung zur Internationalen Vorschau auf die Kunst in den Galerien der Avantgarde 20.-29.9.1968 / Herausgeber, Städtische Kunsthalle Düsseldorf ; Organisation der Ausstellung, Konrad Fischer, Hans Strelow ; [Redaktion, Hans Strelow]