artista
Daniel Buren
naixement
Boulogne-Billancourt, França, 25-3-1938
última actualització
22-07-2024
Després de desenvolupar durant algun temps un treball pictòric, és a partir de 1968 quan Wiener passa a centrar-se en una obra que utilitza el llenguatge com a mitjà de comunicació; convertint-se posteriorment en una de las figures més destacades de l'art conceptual. Opta pel concepte en el seu estat més pur. El treball de Weiner cobra vida en el moment en el que es porta a terme la seva formulació lingüística intel•lectual, precisant la disposició del receptor per a associar idees a través de les paraules, la qual permet a l'espectador imaginar la seva pròpia versió de l'obra sense ser aquesta imposada des d'un primer moment. A principi dels anys setanta comença a treballar amb el vídeo. Més enllà del caràcter poètic amb el que algunes vegades ha estat associada la seva obra, aquest artista no s'interessa en el sentit de possibles interpretacions dels seus textos sinó en el caràcter de la traducció que poden implicar les seves peces, a partir del seu sentit més abstracte. En el seu cas, el llenguatge és concebut com a material i la lletra, el grafisme, les dimensions, els colors, la puntuació tenen una dimensió material. Els verbs designen les relacions entre els éssers humans i els materials. Per a elI un material o un altre -per exemple l'or o les cendres- té el mateix valor, tot i que socialment "llançar cendres" té un significat poètic o funerari, i "llançar or" pot voler dir malgastar. Amb això vol destacar que l'art no és una metàfora, sinó que està utilitzat com a metàfora en la nostra societat Lawrence Weiner entén l'art com un compromís moral, no com una feina, i rebutja les propostes que fonamenten la seva existència en la història de l'art i que utilitzen la moralitat de generacions anteriors.
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
obres
04 resultats
veure-les totes
Räume: Carl Andre, Marcel Broodthaers, Daniel Buren, Hans Hollein, Bruce Nauman, Gerhard Richter, Ulrich Rückriem (Beleg III); Städtisches Museum Mönchengladbach, 29 August bis 3 Oktober 1976
1976
Marcel Broodthaers
Senkrechte farbige und weisse Streifen gleichseitig zu sehen in Aachen, Dortmund, Essen, Gelsenkirchen, Hamburg, Hannover, Köln, Leverkusen, Mönchengladbach, Münster, Saarbrücken, Saarlouis, Stuttgart: Städtisches Museum Mönchengladbach, Vom 28 Januar bis 7 März 1971
1971
Johannes Cladders
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
[0279_001_hist / Imatge] Cabane Eclatée
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
[3793_001_hist / Imatge] Daniel Buren, Von da an (Folge Nr. 2): Städtisches Museum Mönchengladbach,  12 November bis 14 Dezember 1975 = Daniel Buren, À partir de là (Suite no. 2)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
documents
38 resultats
Tube map
document
2014
Tube map
document
2014
Tube map
document
2014
(U)L.S [núm. 7]
document
2010
(U)L.S [núm. 7]
document
2010
(U)L.S [núm. 7]
document
2010
Conceptualisme i abjecció. Cap a altres genealogies de l'art conceptual. Debat en el context de la Col·lecció Herbert [Enregistrament audiovisual activitat]
document
8-2-2006
Daniel Buren : mot à mot / [commissariat, Bernard Blistène, Alison M. Gingeras, Laurent Le Bon]
document
2002
Les imatges són Ersatz -- Imatges: la pintura com a representació [Enregistrament sonor activitat]
document
8-5-1999
Imatges: la pintura com a representació [Reportatge fotogràfic activitat]
document
7-5-1999 - 8-5-1999
À force de descendre dans la rue, l'art peut-il enfin y monter? / Daniel Buren
document
1998
Répertoire / Daniel Buren
document
1998
Mirades (sobre el Museu) [Enregistrament audiovisual exposició]
document
28-6-1996 - 24-9-1996
Images du Japon / Daniel Buren
document
1996
Le tout Dior
document
1987
Sketches for a work in situ by Daniel Buren : 20 June - 19 July 1987, Serpentine Gallery, London
document
1987
Chapitre I : de la couverture = della copertina = on the cover / Daniel Buren
document
1986
Daniel Buren : les couleurs, sculptures : les formes, peintures / contributions by Benjamin H.D. Buchloh, Jean-François Lyotard, Jean-Hubert Martin ; edited by Benjamin H.D. Buchloh
document
1981
Essai hétéroclite / Daniel Buren
document
1981
Daniel Buren, autour de "Ponctuations" = Daniel Buren, around "Ponctuations".
document
1980
A l'endroit a l'envers deuxième partie : un travail de Daniel Buren
document
1979
Fragmente einer Rede über die Kunst
document
1979
A l'endroit a l'envers : un travail de Daniel Buren
document
1978
In Drei Räumen : Arbeiten IN SITU von Daniel Buren
document
1977
Daniel Buren zeigt eine Gruppe von Arbeiten ausgeführt von einem Raum zu einen anderen und I E E S
document
1976
Halifax : 7 days - 6 placements - 7 colors = 7 jours, 6 emplacements, 7 couleurs / from a work done by Daniel Buren / from a work done by Daniel Buren
document
1974
Function of the Museum / Daniel Buren
document
1973
Deurle 11/7/73
document
1973
Legend = Légende / Daniel Buren
document
1973
Legend I = Légende I / Daniel Buren
document
1973
Legend II = Légende II / Daniel Buren
document
1973
Dunkelgrün HKS 55 N : Farbe, die benutzt werden könnte / Daniel Buren
document
1971
Zu Lesen als Anhalspunkt Dessen was zu Sehen ist
document
1971
Limites critiques / Daniel Buren
document
[1970]
Limites critiques / Daniel Buren
document
1970
Position - proposition
document
1969
Prospect 69 : Katalog-Zeitung zur Internationalen Vorschau auf die Kunst in den Galerien der Avantgarde 30. September bis 12 Oktober 1969
document
1969
Prospect 68 : katalog-Zeitung zur Internationalen Vorschau auf die Kunst in den Galerien der Avantgarde 20.-29.9.1968 / Herausgeber, Städtische Kunsthalle Düsseldorf ; Organisation der Ausstellung, Konrad Fischer, Hans Strelow ; [Redaktion, Hans Strelow]
document
1968