VIDEO

La condició de contorn. Taula rodona Pablo León de la Barra i Henrique Faria, modera Tanya Barson.

Pablo León de la Barra; Henrique Faria

17/02/2018
Categoria
Fons audiovisual / Conferències i debats

Pablo León de la Barra
Nascut a Ciutat de Mèxic el 1972, viu a Rio de Janeiro i és doctor en Història i Teoria per l’Architectural Association de Londres. És comissari d’art llatinoamericà al Guggenheim Museum (Nova York), conservador en cap al Museu de Arte Contemporânea de Niterói (Rio de Janeiro) i comissari associat al Museu de Arte de São Paulo (MASP). Abans havia estat comissari en residència del programa Guggenheim UBS MAP Global Art Initiative (2013-2016) a la seu de Nova York i director de la Casa França-Brasil de Rio de Janeiro (2015-2016). León de la Barra ha organitzat o coorganitzat exposicions en institucions de tot el món, com ara el Guggenheim Museum (Nova York), el Museum of Contemporary Art Detroit (MOCAD), la South London Gallery (Londres), la Kunsthalle de Zuric, el Museo Tamayo i el Museo Jumex (Ciutat de Mèxic), el projecte TEOR/éTica (San José, Costa Rica), el Museo de Arte de Zapopan (Guadalajara, Mèxic) i el Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro (MAM). Va ser fundador i cocomissari de la I i II Gran Bienal Tropical (San Juan, Puerto Rico, 2011 i 2016), cocomissari de la SITE Santa Fe International Biennial (Nou Mèxic, Estats Units, 2016) i comissari del pavelló mexicà de la Biennal de Venècia 2017.

Henrique Faria
Amb més de quinze anys de trajectòria professional, la pràctica com a galerista d’Henrique Faria ha girat sempre entorn de la conservació de la memòria llatinoamericana. En la seva intervenció mostrarà, a través dels exemples d’artistes com Jonier Marín, Carlos Ginzburg, Horacio Zabala i Alfredo Cortina, com la galeria ha contribuït a la recuperació de la seva obra i de la d’altres artistes llatinoamericans que havien quedat relegats o invisibilitzats. També incidirà en la rellevància de la feina de sistematització dels arxius d’aquests artistes com a punt de partida per a la reactivació de les seves pràctiques conceptuals, tot replantejant la diferència, de vegades complexa, entre obra i document. Així mateix, parlarà de la funció de fundacions i arxius d’organitzacions i institucions a l’hora de recuperar, conservar i fer accessibles per als investigadors els béns documentals d’aquests artistes.

  • Afegeix al Recorregut

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

  • Comparteix

    Per email

  • Comenta

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

Continguts relacionats

Activitats

Vídeos

Per què visites la web del MACBA?

Moltes gràcies! La teva resposta ens ajuda a millorar aquesta web.