[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
arxiu d'àudio
imatge no disponible en línia
[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
fitxa amb àudio
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
Podcast Title

Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58
nom del fitxer
[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
durada
01:13
drets
© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona, © De les obres: Francesc Torres, VEGAP, Barcelona
pes
2.79 MB
format
MPEG
idioma
Català
tipus
Enregistrament sonor
nom del fitxer
[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
format
MPEG
durada
01:13
idioma
Català
drets
© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona, © De les obres: Francesc Torres, VEGAP, Barcelona
tipus
Enregistrament sonor
pes
2.79 MB

Als 19 anys, un jove Francesc Torres va decidir marxar de Barcelona per anar a París. Era l’any 1967. A la capital francesa, es va matricular a l’École des Beaux-Arts i l’any següent va exercir d’ajudant de l’escultor polonès Piotr Kowalski, que treballava amb materials poc convencionals. “Sculptura” recull l’esperit experimental d’aquest moment creatiu. Com es pot diluir la solidesa de l’escultura amb la mutabilitat de l’aigua? Com es pot reinventar un gènere tradicional com l’escultura? Com es pot incorporar la paraula que designa l’obra? Torres pren una vitrina-peixera on situa unes lletres de plàstic vermell surant damunt l’aigua. A estones hi llegim la paraula S-C-U-L-P-T-U-R-A; a moments, altres paraules o fragments de paraules formades per aquestes lletres. L’artista incorpora el terme anglosaxó (“Sculpture”) però amb la a final pròpia de la terminació llatina. Sobre l’aprenentatge al costat de Kowalski, Torres explicava en una entrevista l’any 1992: «Amb ell vaig aprendre més que art: vaig aprendre a pensar i a reconèixer què feia i per què ho feia. [...] En definitiva, que l’art podia ser qualsevol cosa que m’imaginés i que un mateix podia decidir que ho era.»

els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.

contacte

per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
arxiu@macba.cat