Activitats Conferències i debats

Públic global en cultura. Ciutats globals, públic local

19 al 20 abr. 2012

Lloc: La Pedrera (declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO; https://www.lapedrera.com). Passeig de Gràcia, 92. 08008 Barcelona. Llengües: castellà i anglès (amb traducció simultània). Inscripció: 75 € (inclou traducció, cafè i dinar del dijous).

Aquestes jornades, organitzades pel grup articketBCN, pretenen fer una reflexió sobre els públics de la cultura. S'hi abordarà principalment el paper de l'atractiu turístic de les nostres ciutats, i quines són les demandes i necessitats del públic local en el món de la cultura.

Jornades organitzades pel grup articketBCN, amb el suport d'Audiences Europe Network (www.audienceseurope.net) i de Grundtvig – UE, i la col·laboració de l'Institut d'Humanitats de Barcelona.

Museus del grup articketBCN: Museu Picasso, Fundació Joan Miró, Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA), Fundació Antoni Tàpies, la Pedrera, Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)

Programa

Dijous 19 d'abril, de 9 a 18.30 h i divendres 20 d'abril, de 9 a 14 h

Dijous 19 d'abril
9 h Recepció de delegats
9.30 h Benvinguda i sessió introductòria
Breu descripció dels reptes que es presenten: es tracta d'omplir els espais gràcies al públic turista que visita la ciutat, però també d'estar a prop del públic local i influir-ne en el comportament.
Ponents:
Pepe Serra, director del Museu Nacional d'Art de Catalunya
Antoni Laporte, director d'Artimetria
Dolors Vidal, docent i coordinadora de l'itinerari en Turisme Cultural del màster en Planificació i Direcció del Turisme, Universitat de Girona
11 h – 11.30 h Pausa cafè
11.30 h Grans museus per al públic local
Debat sobre les estratègies dels grans museus, que atreuen principalment públic turista, poden orientar, adaptar i gestionar l'oferta, els continguts i serveis a les necessitats i les expectatives del públic local. Estudi dels casos dels museus del Louvre i El Prado.
Ponents:
Anne Krebs, cap del departament d'estudis i investigació del Museu del Louvre
Marina Chinchilla, coordinadora general d' obres, manteniment i informàtica del Museu del Prado
13 h – 14 h Dinar
14 h Polítiques de preus en temps de crisi
Debat centrat en la creixent necessitat de generar recursos i arribar a un públic més ampli amb descomptes i entrades gratuïtes. Estudi dels casos de Barcelona i Rotterdam.
Ponents:
Marta Clari, gerent de Cultura, Coneixement i Innovació de l'Ajuntament de barcelona i fins al 2011 gerent de l'Institut de Cultura de Barcelona
Cynthia Dekker, responsable de projecte en el Rotterdam Festivals
Jorge Bernárdez, director del Poble Espanyol
15.30 h De l'usuari al client
Anàlisi del canvi recent de paradigma en els hàbits culturals de la població europea, y de la possibilitat de crear una relació valuosa i més propera al públic. El Mercat de les Flors i el Palau de la Música explicaran la seva experiència amb el model de gestió CRM.
Ponents:
Pepe Zapata, director de comunicació del Mercat de les Flors
Gemma Canadell, directora de públics i planificació estratègica del Palau de la Música
Koen van Veen, gerent d'operacions del Museumkaart, Nederlandse Museumvereniging
17 h Visita opcional a la Pedrera (Casa Milà). Amb inscripció prèvia
19.30 h Inauguració de l'exposició sobre Joaquim Gomis a la Fundació Joan Miró
Tots els delegats hi estan convidats.

Divendres 20 d'abril
9.30 h Ciutats turístiques per al públic local
Comparació entre diverses ciutats que han desenvolupat projectes innovadors per posicionar els centres i actes culturals entre el públic local. Estudi dels casos de Bruixes, Amsterdam i Madrid.
Ponents:
Steven Slos, coordinador de la política cultural de la ciutat de Bruixes
Paul Mosterd, director adjunt del Museu Hermitage, Amsterdam
Berta Sureda, directora d'activitats públiques del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid
11 h – 11.30 h Pausa cafè
11.30h Les institucions surten al carrer
Exposició de projectes que tenen com a objectiu anar més enllà com a institucions i sortir al carrer. Estudi dels casos de la National Gallery a Londres, del Museu Nacional d'Art de Catalunya a Barcelona i Madrid, i del Festival de Jazz de Barcelona.
Ponents:
Elisabet Pueyo, cap de l'àrea de màrqueting del Museu Nacional d'Art de Catalunya, Barcelona
Tito Ramoneda, director del Festival de Jazz de Barcelona
Tracy Jones, cap de premsa de la National Gallery de Londres
13 h Conclusions



Inscripció

Lloc: La Pedrera (declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO; https://www.lapedrera.com). Passeig de Gràcia, 92. 08008 Barcelona. Llengües: castellà i anglès (amb traducció simultània). Inscripció: 75 € (inclou traducció, cafè i dinar del dijous).

Inscripcions a l'Institut d'Humanitats de Barcelona (mitjançant correu electrònic a cursos@cccb.org

Contacte

Institut d'Humanitats de Barcelona (cursos@cccb.org)

  • Afegeix al Recorregut

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

  • Comparteix

    Per email

  • Comenta

    Inicia sessió

    Per comentar o crear Recorreguts cal registrar-se. Encara no ho has fet? Registra't

Per què visites la web del MACBA?

Moltes gràcies! La teva resposta ens ajuda a millorar aquesta web.