409300118_001_rgb--imatge-suite-bufa 409300201_001_rgb--imatge-suite-bufa 409300202_001_rgb--imatge-suite-bufa 4093003_001_rgb--imatge-suite-bufa 4093004_001_rgb--imatge-suite-bufa 4093004_002_rgb--imatge-suite-bufa 4093004_003_rgb--imatge-suite-bufa 409300102_001_rgb--imatge-suite-bufa 4093001_001_rgb--imatge-suite-bufa 409300101_001_rgb--imatge-suite-bufa
409300118_001_rgb--imatge-suite-bufa
Josep Maria Mestres Quadreny
Suite bufa
Suite bufa
1966
repositori digital
sol·licitar imatge
Josep Maria Mestres Quadreny va tractar les seves partitures com una obra plàstica. Sense renunciar a la bellesa formal i amb una gran capacitat conceptual i experimental, les ha anomenat «músiques visuals». És el cas d’Aronada (1971) –paraula que prové del sànscrit i que es refereix al «cercle dels sons audibles»–, una partitura-diana que pot ser interpretada per qualsevol instrument amb una durada de temps indefinit. I també de Suite bufa (1966), una acció teatral de seqüències encadenades entre un piano, una soprano i una ballarina escrita per l’amic Joan Brossa. A Quartet de Catroc (1962) –el títol és de Brossa–, una partitura gràfica amb tres moviments pot ser interpretada amb tempos diferents escollits a l'atzar pels mateixos músics, de manera que es genera una infinita combinació de textures sonores. Tres cànons en homenatge a Galileu (1965) ja utilitza mitjans electrònics en viu: l’intèrpret toca una peça que és gravada per magnetòfons que la reprodueixen amb diferents retards, i així es crea un cànon perfecte a tres veus. I Doble Concert per a Ones Martenot (1970) és la primera obra escrita íntegrament per ordinador a Espanya i una de les primeres del món.
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.

imatges

10 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.

contacte

per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat