Programa de la televisión alemana sobre España y el Príncipe : "la representatividad puede llegar a realizarse", dijo don Juan Carlos
[1972]
archivo de audio
imagen no disponible en línea
ficha técnica

Un retall de premsa del diari "La Vanguardia Española", del 29 de setembre de 1972, que conté una notícia sobre un reportatge de la televisió alemanya Zweites Deutsches Fernsehen, del periodista Michael Vermehren, dedicat al príncep Juan Carlos com a figura política en el marc del règim franquista, o de la monarquia espanyola en el franquisme. Juan Carlos declara que la institució monàrquica es fonamenta en la identificació del poble espanyol en la corona, i per això la monarquia espanyola té un caràcter social i representatiu que es pot manifestar plenament sota l'empara de les lleis constitucionals del règim de Franco. El reportatge inclou declaracions d'opositors a la dictadura com José María de Areilza o Enrique Tierno Galván, amb relació a la monarquia en el futur polític d'Espanya; o del també opositor Joaquín Ruiz-Giménez, a favor de garantir els drets polítics fonamentals propis d'una democràcia, malgrat que Gonzalo Fernández de la Mora, ministre del règim, asseveri la continuïtat del franquisme després de la mort de Francisco Franco Bahamonde. El reportatge destaca igualment el progrés econòmic d'Espanya, en la indústria i en el sector agrari, i recull l'opinió favorable del príncep Juan Carlos d'integrar Espanya a la Comunitat Econòmica Europea; i d'altra banda s'hi remarca la preparació de l'exèrcit espanyol en unes imatges d'una desfilada militar presidida pel dictador amb el príncep Juan Carlos.

Los textos de la web MACBA parten de una documentación previa. En caso de que haya algún error, os agradeceremos que nos lo comuniquéis.
serie
Sèrie Retalls de premsa. Secció Biblioteca personal i altres col·leccions. Fons Joan Brossa
Copyright
© La Vanguardia Ediciones
tipo de material
Document
año de incorporación
2011
crédito
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
dimensiones/duración
20,1 x 12,2 cm
idioma
Castellà
número de registro
A.JBR.04014.010.053
crédito
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
serie
Sèrie Retalls de premsa. Secció Biblioteca personal i altres col·leccions. Fons Joan Brossa
dimensiones/duración
20,1 x 12,2 cm
Copyright
© La Vanguardia Ediciones
idioma
Castellà
tipo de material
Document
número de registro
A.JBR.04014.010.053
año de incorporación
2011
Consulta la Biblioteca del MACBA para más información sobre la obra o artista.
Si deseas solicitar la obra en préstamo, puedes dirigirte a arxiu@macba.cat.
Si deseas la imagen de la obra en alta resolución, puedes enviar una solicitud de préstamo de imagen.

contacto

para obtener más información, puedes contactarnos a través de los siguientes enlaces
para más información
arxiu@macba.cat
para más información
Solicitud de préstamo de imagen