Imagen
[198-?]
El primer full intercalat entre els fulls 5 i 6 s'ha obtingut de reutilitzar un sobre adreçat a "Sr. D. Joan Brosa", i.e. Joan Brossa. -- El segon full intercalat entre els fulls 5 i 6 s'ha obtingut de reutilitzar un sobre tramès per un centre de la Generalitat de Catalunya. -- Ollaó!. 2, Sense títol (f. 1r). Al recto del full 1, una versió més preliminar de la composició, impresa a les galerades; i.e., el terme imprès "Solidari" amb lletres majúscules, i una lletra "T" majúscula escrita amb llapis, sobreescrita a la lletra "D" del terme imprès "Solidari", de manera que s'hi pugui llegir igualment el terme "Solitari". -- Ollaó!. 16, Sense títol (f. 2r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Ollaó!.
25, Sense títol (f. 3r-3v). Al recto del full 3, una versió més preliminar i desestimada de la composició, impresa a les galerades i desestimada amb un asterisc encerclat traçat amb llapis a un costat de la composició. -- Ollaó!. 35, Sense títol (f. 4r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Ollaó!. 47, Esclat (f. 6r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Ollaó!. 51, Babel (f. 6r). Al recto i al verso dels dos primers fulls intercalats entre els fulls 5 i 6, i al verso del tercer full intercalat, diverses provatures escrites amb llapis per a compondre els versos de la composició; i.e., "Wagner: / -El món i jo som tossuts i naturalment / el qui tingui el crani més dèbil aconseguirà / que li trenquin." i "Brahms: / -Estalviaré molts diners per anar a Itàlia / si a l'estiu no em caso ni compro cap / llibret.", escrit amb llapis al recto del primer full intercalat; "Brahms (a algú que li va fer observar que un / tema de la quarta simfonia tenia un aire / be[e]thovenià): / Sí, i el més extraodinari és que qualsevol / ho pot notar.", escrit amb llapis al verso del primer full intercalat. Al recto i al verso del segon full intercalat, diverses provatures escrites amb llapis per a compondre un seguit de versos de la composició, i.e. "Tinc molt interès de veure les seves / composicions, però no s'enfadi del que en diré.", "BRAHMS", etc., escrit amb llapis al verso del segon full intercalat. -- Ollaó!. 93, Estudiant (f. 12r). Una línia traçada amb llapis entre els versos de la composició per a indicar la necessitat de concebre la composició en diverses estrofes. -- Ollaó!. 107, Sense títol (f. 13r-14r). Una línia traçada amb llapis entre els dos darrers versos de la composició, i la nota indicativa "Espai" escrita amb llapis, per a indicar la necessitat de concebre la composició en dues estrofes. -- Ollaó!. 112, Sense títol (f. 14r). Al recto del full 14, a un costat de la composició, la nota indicativa "Falta text" escrita amb llapis per a indicar la manca d'un fragment de text al final de la composició; i, al full intercalat entre els fulls 14 i 15, el text de la composició que mancava, mecanografiat (corr. en llapis). -- Ollaó!. 125, Sense títol (f. 16r). A un costat de la composició, la nota indicativa "Visual" escrita amb llapis per a indicar que es tracta d'una composició visual. -- Ollaó!. 126, Bosc (f. 16r). Els versos parells de la composició estan escrits sagnats respecte dels versos senars. Al recto del full 16, al darrer vers de la composició, escrit en dues línies de text, la nota indicativa "Entrat" escrita amb llapis per a indicar la necessitat de justificar al marge dret el fragment del darrer vers escrit a la darrera línia de text de la composició. -- Ollaó!. 133, Sense títol (f. 17r). Entre la seqüència de mesures de pes i de números i els dos versos que clouen la composició, una línia traçada amb llapis, i la nota indicativa "Espai" escrita amb llapis, per a indicar la necessitat de deixar un espai addicional entre els dos versos i la part precedent de la composició. -- Ollaó!. 135, Cap-i-Laura (f. 18r). La nota de peu "De paper crespó." referida a "Els mantons de Manila" del primer vers de la composició. -- Ollaó!. 137, Sense títol (f. 18r). Els versos parells de la composició estan escrits sagnats respecte dels versos senars. -- Ollaó!. 176, Pluja batent (f. 23r). Una línia traçada amb llapis entre un seguit de versos de la composició per a indicar la necessitat de concebre la composició en diverses estrofes. -- Ollaó!. 191, Sense títol (f. 24r-25r). Una nota de peu referida a la darrera estrofa de la composició, i.e. "Si voleu dividir el temps per produir dues sèries d'esdeveni- / ments, podeu mudar l'última estrofa:", seguida de l'estrofa següent: "A la plaça desembocaven tot de basars orientals, / on, en carrers estrets, resguardats del sol per estores / i tapissos, els marxants fumaven asseguts en petites botigues.", vers lliure.

Ficha técnica

Crédito:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Serie:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Proves d'impremta. Secció Preparació per a l'edició d'obres. Fons Joan Brossa
Publicación/Producción:
[198-?]
Idioma:
Catalán
Tipo de material:
Documento
Número de registro:
A.JBR.01014.009
Topográfico:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00165_009

Documentos de archivo relacionados

Este documento es parte de...

Este documento se compone de...