Imagen
1977
Una part dels fulls del manuscrit són fulls reutilitzats de les galerades del llibre "Poemes de seny i cabell" (Esplugues de Llobregat: Ariel, 1977), de les obres "Cau de poemes", "Un, i no dos", "O o U", "Poemes civils", "Llumenerada", "El saltamartí", "Poemes irregulars", "Els ulls i les orelles del poeta", entre d'altres. -- Gènere/forma no predominant: Poesia visual: 7, Marxes (f. 8r) -- 32, Cruïlla (f. 38r) -- 46, Nocturn (f. 52r) -- 47, Sense títol (f. 53r) -- 53, Sense títol (f. 59r) -- 56, Telepàtic (f. 62r-62v) -- 58, Sense títol (f. 64r) -- 65, Sense títol (f. 72r) -- 85, Sense títol (f. 92r) -- 87, Sense títol (f. 94r) -- 88, Competició (f. 97r) -- 90, Sense títol (f. 99r) -- 96, Parell (f. 105r) -- 100, Tapís (f.
109r) -- 108, Sense títol (f. 117r) -- 119, Sis lletres allargassades (f. 128r) -- 122, Cinema (f. 131r). -- Al verso del primer full del manuscrit, una composició de 2 estrofes, i.e. 7 versos, titulada "La casa de l'ou", desestimada; Comença, "-De la universitat n'haurien de sortir / homes honrats."; Acaba, "Jo només vull ser una arrel del / Bosc dels boscos.", vers lliure; escrit amb bolígraf (el títol i la segona estrofa escrits amb llapis), completament ratllat amb llapis. -- Al recto del full 52, una composició desestimada (o un fragment desestimat d'una composició), i.e. un seguit de versos escrits amb llapis completament esborrats, inintel·ligibles. -- Al verso del full 56, el terme "GRAVAT" escrit amb llapis en lletres majúscules, completament ratllat amb llapis. -- Al verso del full 58, una composició sense títol de 3 versos; Comença, "Un grup de soldats tot tapant-se el n[as] amb [un] m[oca]dor passen / davant els nombrosos fèretres"; Acaba, "de les víctimes del / terratrèmol.", vers lliure; escrit amb llapis (corr. en llapis). -- Al verso del full 58, un terme escrit amb llapis inintel·ligible, "M[++]"; i.e., potser una referència d'una composició. -- Al verso del full 70, numerat amb 71, el terme "BLANC" escrit amb llapis en diagonal. -- Al verso del full 82, una composició sense títol de 5 versos, desestimada; Comença, "Tan poc que costa d'escampar-los!"; Acaba, "¿Que no saben que per l'evaporació es perd / més de la meitat de la seva part activa?", vers lliure; escrit amb llapis i completament ratllat amb llapis. -- Al verso del full 88, un fragment d'un esborrany de carta escrit amb llapis i signat per Joan Brossa; la missiva sembla que tracta sobre un llibre probablement en procés d'impressió, sobre la rectificació de dos termes potser del llibre, etc. -- Al verso del full 89, un fragment d'una cronologia impresa dels anys 1975, 1976, 1977, i més anys; i.e., "1976", "5º Festival Video. CAYC Amberes.", "'Art amb nous mitjans', Fundació Joan Miró, Barcelona.", "Gal. Ciento. Barcelona.", entre d'altres referències d'activitats. -- Al verso del full 100, un vers escrit amb llapis, i.e. "el camp era tan vast que no sabia per on ti[ra?]r". -- Al darrer full del manuscrit, un sobre tramès per la Comissió de les Comunitats Europees a Joan Brossa; al verso del sobre, el que semblen diversos títols de composicions (o un sumari de composicions), escrits amb bolígraf o amb llapis; i.e. "Clandestí", "Escorrialles", "Trasbals", "Fonaments", "Mapa de lluites", entre d'altres. -- Gual permanent. 1, Ha!Ha!Ha! (f. 1r-1v). Al recto del full 1, al dotzè vers de la composició, el terme "llorers" escrit amb bolígraf, i una lletra hac majúscula (o potser el dígraf ella escrit amb lletres majúscules) sobreescrita amb bolígraf al dígraf del terme. -- Gual permanent. 5, Oda funcional a un gran patriota i humanista assassinat (f. 5r-6r). El títol desestimat "Oda funcional a un patriota assassinat". -- Gual permanent. 8, Tebes (f. 9r-9v). Al verso del full 9, els dos primers termes del primer vers de la composició, i el tercer terme del vers a mig escriure, escrits amb bolígraf. -- Gual permanent. 11, Antielegia (f. 12r). El títol "Falques" desestimat, escrit amb llapis i ratllat amb llapis. -- Gual permanent. 13, Diorames (f. 14r-19r). Al verso del full 14, una versió més preliminar de la segona estrofa de la primera composició, escrita amb llapis. -- Gual permanent. 15, Travestit (f. 21r). Al recto del full 21, una provatura escrita amb llapis per a compondre el tercer vers de la composició. -- Gual permanent. 19, Poema de cera (f. 25r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Gual permanent. 29, Sense títol (f. 35r). Al recto del full 35, una versió més preliminar i desestimada de la composició, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Gual permanent. 31, Sense títol (f. 37r-37v). Al verso del full 37, una versió més preliminar i desestimada de la composició, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Gual permanent. 39, Esquerra (f. 45r-45v). Al verso del full 45, una versió més preliminar i desestimada de la composició, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Gual permanent. 46, Nocturn (f. 52r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- Gual permanent. 50, Raval (f. 56r). Al recto del full 56, dues provatures escrites amb llapis per a compondre el vers que clou la composició. -- Gual permanent. 52, Sense títol (f. 58r-58v). Al verso del full 58, una versió més preliminar de la composició escrita amb llapis. -- Gual permanent. 55, Sense títol (f. 61r). El segon i el tercer vers de la composició estan escrits sagnats; i.e., amb un sagnat progressivament major respecte del primer vers. -- Gual permanent. 56, Telepàtic (f. 62r-62v). Al verso del full 62, un esborrany o una versió més preliminar de la composició, i.e. el terme "Tel[epàtic?]" i, més avall, un terme que sembla inventat, i.e. "casòfic" escrit amb llapis. -- Gual permanent. 66, Ninots de Xavier Nogués (f. 73r-73v). Al verso del full 73, una versió més preliminar i desestimada de la composició, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Gual permanent. 78, Escorrialles (f. 85r-85v). Al verso del full 85, un número "95" escrit amb llapis, i, al dessota del número, el terme "quitaipón" escrit amb llapis, potser en relació amb la composició. -- Gual permanent. 86, Dues (f. 93r-93v). Al verso del full 93, dues provatures escrites amb llapis probablement per a compondre el vers que clou la composició. -- Gual permanent. 104, Sense títol (f. 113r-113v). Al verso del full 113, el terme "Miralls" escrit amb llapis en relació amb la composició. -- Gual permanent. 106, 1937 (f. 115r-115v). Al verso del full 115, el terme "Cine" escrit amb llapis, entre parèntesis, en relació amb la composició. -- Gual permanent. 115, 1900 (f. 124r-124v). Al verso del full 124, una versió més preliminar i desestimada de la composició, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Gual permanent. 117, Aranya (f. 126r-126v). Al verso del full 126, una versió més preliminar i desestimada de la composició, escrita amb llapis i completament ratllada amb llapis. -- Gual permanent. 120, Sense títol (f. 129r). El quart vers de la composició, el sintagma (o el títol) "LA CER", està escrit més avall i centrat respecte dels altres versos. -- Gual permanent. 123, Conventura (f. 132r-132v). Al verso del full 132, el terme "Alça!" escrit amb llapis; i.e., una provatura per a compondre el vers que clou la composició (o una referència de la composició). -- Gual permanent. 124, Trems (f. 133r). El títol "El temps" desestimat, escrit amb llapis i ratllat amb llapis. -- Gual permanent. 127, Un gran dia del nostre poble (f. 136r). El títol desestimat "Un dia del nostre poble". -- Gual permanent. 130, Diorama (f. 139r). Al dessota de la composició, una nota informativa escrita amb bolígraf, i.e. "Record d'infantesa de la Sala d'Atraccions del Tibidabo.". -- Gual permanent. 131, Elegia (f. 140r-140v). Al recto del full 140, al dessota de la composició, la nota indicativa "(Passa a la pàgina del darrera)" escrita amb llapis; i al verso del full 140, els primers versos de la segona estrofa de la composició i diverses línies hortizontals traçades amb llapis per a representar tota la segona estrofa de la composició; i.e., potser la nota indicativa es refereix a la necessitat de concebre la segona estrofa de la composició en una altra pàgina. -- Gual permanent. 132, Més enllà del que mostra l'obra (f. 141r-141v). Les estrofes de la composició estan separades amb un asterisc, etc. Al recto del segon full numerat amb 141, una versió més preliminar de la composició escrita amb llapis (corr. en llapis). Al verso del segon full numerat amb 141, la frase "Memòria teatral" escrita amb llapis, potser en relació amb la composició.

Ficha técnica

Pertenece a:
Fondo Joan Brossa > Creación de manuscritos > Manuscritos de obras > Poesía literaria
Crédito:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Serie:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publicación/Producción:
1977
Idioma:
Catalán
Tipo de material:
Documento
Número de registro:
A.JBR.00278
Topográfico:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00050

Documentos de archivo relacionados

Este documento se compone de...