Imagen
[1994]

Document manuscrit. -- Un esbós d'un poema corpori amb la figura d'un llibre entreobert sobre una base inclinada semiesfèrica pròpia d'un saltamartí, traçat amb bolígraf. -- Al recto del full 166, una referència d'inventari d'Isidre Vallès i Rovira escrita amb bolígraf, i.e. "Poema corpori 'Homenatge al llibre'" escrit amb bolígraf. -- Al recto del full 167, diverses provatures traçades amb llapis potser per a concebre la composició. -- Al recto del full 177, diverses provatures traçades amb bolígraf o amb llapis per a concebre el poema corpori, amb un esbós zenital de l'obra. -- Al verso del full 168, una versió alternativa més preliminar per a concebre el poema corpori, traçat amb bolígraf; i.e. una figura que sembla una porta entreoberta sobre una base i, damunt la llinda de la porta, la figura d'un llibre entreobert i capgirat, traçat amb bolígraf. Al recto dels fulls 173 i 177, una versió preliminar del poema corpori amb el llibre entreobert i el llom del llibre sobre el llindar de la porta, traçat amb llapis; i, al recto del full 174, una representació zenital del poema corpori, amb el detall de la disposició de les pàgines del llibre entreobert. Al recto del full 175, els esbossos del poema corpori dels fulls 173 i 174 reprografiats. Al recto del full 178, un esbós de la versió alternativa del poema corpori traçat amb bolígraf. -- Al verso del full 169 i al verso del full 170, una versió alternativa més preliminar per a concebre el poema corpori, traçat amb bolígraf; i.e. la figura d'una mà oberta amb el palmell pla sostenint un llibre entreobert i capgirat, traçat amb bolígraf. -- Al recto del full 171, un il·lustració impresa en blanc i negre del poema corpori de Joan Brossa en homenatge al llibre, que incorpora un text de l'entitat patrocinadora a la base de la composició, i.e. "El Gremi de Llibreters de Vell de Catalunya a la ciutat de Barcelona, setembre de MCMXCIV". Al verso del full 171, una referència a la ubicació del poema corpori a la ciutat de Barcelona, al passeig de Gràcia; i.e. "Brossa, Joan", "Estàtua psg. Gràcia.", escrit amb bolígraf de la mà d'una persona no identificada. -- Al verso del full 172, diverses provatures traçades amb llapis potser per a concebre el poema corpori. -- Al recto del full 176, una versió alternativa més preliminar per a concebre el poema corpori amb la figura d'un mussol (o una òliba) sobre el llibre, i.e. el llibre tancat i disposat verticalment amb l'ocell a l'extrem superior del llibre, o el llibre entreobert i capgirat amb l'ocell sobre el llom del llibre, traçat amb llapis. -- Al recto del full 179, quatre esbossos probablement de versions preliminars alternatives per al poema corpori, traçats amb llapis; i.e. el poema corpori amb una porta i el llibre entreobert i capgirat sobre la llinda de la porta, el poema corpori amb una mà oberta i el llibre entreobert i capgirat sobre el palmell de la mà, el poema corpori amb una esfera (o una bola) traçada amb un cercle i el llibre entreobert i capgirat sobre l'esfera, i potser una altra versió preliminar del poema corpori amb la figura d'un saltamartí traçada amb llapis, i.e. les notes indicatives "Saltamartí" i probablement el nom de lloc "Sabadell", escrit amb llapis. El full 167 s'ha obtingut de reutilitzar un fragment estripat d'un sobre de la Companyia Flotats. -- Al recto del full 168, una referència a una carpeta de gravats calcogràfics creada en homenatge a Joan Miró, i.e. el títol "L'art pot morir" i el nom de l'editorial "Murtra Edicions", "Arenys de Munt", escrit amb bolígraf. -- Els fulls 169 i 170 s'han obtingut de reutilitzar sengles fragments d'un full emès pel Gran Teatre del Liceu, o per una entitat relacionada amb aquesta sala d'espectacles, sobre la subscripció popular organitzada amb l'objecte de sufragar-ne el cost de reconstrucció després de l'incendi esdevingut el 1994. -- Al recto del full 172, la referència "26 divendres" escrita amb tinta. -- Al recto del full 173, un fragment de text en castellà de Joan Brossa corresponent a una conversa mantinguda amb Ricardo Calero, escrit amb bolígraf (corr. en llapis), publicada a la revista "Lápiz: revista internacional de arte", nº especial 99-101 (enero-marzo, 1994). Brossa hi defensa que Juan-Eduardo Cirlot no era un membre del grup Dau al Set, sinó tot just un col·laborador. -- Al verso del full 179, quatre esbossos d'instal·lacions (o poemes objecte) numerats consecutivament, traçats amb llapis; i.e. un esbós d'una instal·lació amb una cadira sense una de les potes (o sense dues de les potes d'un costat de la cadira), amb el respatller del seient disposat al dessota d'un element que segueix el traçat d'un rectangle disposat verticalment, potser un cartell o un rètol, traçat amb llapis; un esbós d'un poema objecte amb la nota indicativa (o el títol) "se[c]ret" escrita amb llapis, i.e. la figura d'un tronc amb un pany i una clau al pany, traçat amb llapis; un esbós d'una instal·lació amb la nota indicativa "escarabats" escrita amb llapis i diversos punts traçats amb llapis, probablement escarabats, distribuïts diversament potser en una paret de l'emplaçament; i un esbós amb una nota indicativa escrita amb llapis poc intel·ligible, i.e. "Decoracio[ns?] T[++]" escrit amb llapis. -- Al verso del full 179, una composició titulada "150 homenatges" escrita amb bolígraf, i.e. una llista de quaranta-tres noms de directors de cinema escrits en majúscula i distribuïts en tres columnes.

Ficha técnica

Pertenece a:
Otros > [Esbossos de poemes corporis i expedients de projectes sobre els poemes corporis esbossats]
Título uniforme:
Homenatge al llibre
Crédito:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Serie:
Sub-subsèrie Poemes corporis. Subsèrie Obra objectual. Sèrie Esborranys d'obra visual i objectual. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publicación/Producción:
[1994]
Idioma:
Catalán
Castellano
Tipo de material:
Documento
Número de registro:
A.JBR.03508.003
Topográfico:
BROSSA_MANUS_ESB_OBJ_PC_00001_003