artista
Wolf Vostell
nacimiento
Leverkusen, Alemania, 1932
defunción
Berlín, Alemania, 1998
última actualización
22-07-2024
Després de desenvolupar durant algun temps un treball pictòric, és a partir de 1968 quan Wiener passa a centrar-se en una obra que utilitza el llenguatge com a mitjà de comunicació; convertint-se posteriorment en una de las figures més destacades de l'art conceptual. Opta pel concepte en el seu estat més pur. El treball de Weiner cobra vida en el moment en el que es porta a terme la seva formulació lingüística intel•lectual, precisant la disposició del receptor per a associar idees a través de les paraules, la qual permet a l'espectador imaginar la seva pròpia versió de l'obra sense ser aquesta imposada des d'un primer moment. A principi dels anys setanta comença a treballar amb el vídeo. Més enllà del caràcter poètic amb el que algunes vegades ha estat associada la seva obra, aquest artista no s'interessa en el sentit de possibles interpretacions dels seus textos sinó en el caràcter de la traducció que poden implicar les seves peces, a partir del seu sentit més abstracte. En el seu cas, el llenguatge és concebut com a material i la lletra, el grafisme, les dimensions, els colors, la puntuació tenen una dimensió material. Els verbs designen les relacions entre els éssers humans i els materials. Per a elI un material o un altre -per exemple l'or o les cendres- té el mateix valor, tot i que socialment "llançar cendres" té un significat poètic o funerari, i "llançar or" pot voler dir malgastar. Amb això vol destacar que l'art no és una metàfora, sinó que està utilitzat com a metàfora en la nostra societat Lawrence Weiner entén l'art com un compromís moral, no com una feina, i rebutja les propostes que fonamenten la seva existència en la història de l'art i que utilitzen la moralitat de generacions anteriors.
mostrar más mostrar menos
Los textos de la web MACBA parten de una documentación previa. En caso de que haya algún error, os agradeceremos que nos lo comuniquéis.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
[5049-008_001_rgb / Imatge] Grafik des Kapitalistischen Realismus
este contenido solo puede ser
visualizado desde la biblioteca
del macba..
documentos
25 resultados
Express
documento
1992
Kunstkalender 1992 : Kunstbuch : Notizkalender : Terminvorschau
documento
1991
Wolf Vostell : happenings : col·lecció de deu postals / [text: Maria Lluïsa Borràs]
documento
1976
Derrière l'arbre : Duchamp no ha comprendido Rembrandt!... : un video-happening de Vostell en Barcelona 1976 / [fotografías: Joan Fontcuberta, Manel Úbeda]
documento
1976
Wolf Vostell : happenings : col·lecció de deu postals / [text: Maria Lluïsa Borràs]
documento
1976
Autopsie eines Happenings : Befragung von Wolf Vostell / [Dieter Hacker]
documento
[1973]
Vostell : desastres / [Realisation: Helmut Wietz ; Organisation: Jörn Merkert]
documento
1972
Grafik des Kapitalistischen Realismus / René Block
documento
1971
Salat
documento
[1971?]
Vostell : Anatomie des Happenings Salat : vom 7.11.1970 bis 5.11.1971 / Galerie René Block
documento
1971
Fantastic architecture / Wolf Vostell, Dick Higgins
documento
[1971]
Anatomie des Happenings Salat von Volf Vostell / Galerie René Block
documento
1971
A.R. I Wolf Vostell : Induktion. Ein psychologisch electronischer Raum
documento
1970
Drittes Programm Hörfunk Westdeutscher Rundfunk Köln Sonntag, den 31.5.70 [...] Autoren als Disk-jokey Wolf Vostell Aufnahme des WDR mit dem SFB
documento
[1970?]
Vostell Happening & Leben
documento
1970
Pop Architektur Concept Art / Dick Higgins, Wolf Vostell
documento
1969
Vostell in München / Galerie Van de Loo
documento
1969
Chronologie
documento
[1969?]
Futura [núm. 22]
documento
1967
[Deutsche Studententapete]
documento
[1967]
Wolf Vostell : dé-coll/age-happennings
documento
1966
Manifestos / by Ay-o ... [et al.]
documento
1966
Berlin ; and Phenomena / by Wolf Vostell
documento
1966
Décollage [núm. 4]
documento
1964
Carta : Malpartida de Cáceres (Càceres), a [Joan Brossa, Barcelona, 19--]
documento
[19--]