[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
archivo de audio
imagen no disponible en línea
[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
ficha con audio
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
Podcast Title

Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58
nombre del archivo
[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
duración
01:13
derechos
© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona, © De les obres: Francesc Torres, VEGAP, Barcelona
peso
2.79 MB
formato
MPEG
idioma
Catalán
tipo
Enregistrament sonor
nombre del archivo
[DIG_A.HIS.07887_001 / Enregistrament sonor] Audiodescripció de l'obra "Sculptura"
formato
MPEG
duración
01:13
idioma
Catalán
derechos
© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona, © De les obres: Francesc Torres, VEGAP, Barcelona
tipo
Enregistrament sonor
peso
2.79 MB

Als 19 anys, un jove Francesc Torres va decidir marxar de Barcelona per anar a París. Era l’any 1967. A la capital francesa, es va matricular a l’École des Beaux-Arts i l’any següent va exercir d’ajudant de l’escultor polonès Piotr Kowalski, que treballava amb materials poc convencionals. “Sculptura” recull l’esperit experimental d’aquest moment creatiu. Com es pot diluir la solidesa de l’escultura amb la mutabilitat de l’aigua? Com es pot reinventar un gènere tradicional com l’escultura? Com es pot incorporar la paraula que designa l’obra? Torres pren una vitrina-peixera on situa unes lletres de plàstic vermell surant damunt l’aigua. A estones hi llegim la paraula S-C-U-L-P-T-U-R-A; a moments, altres paraules o fragments de paraules formades per aquestes lletres. L’artista incorpora el terme anglosaxó (“Sculpture”) però amb la a final pròpia de la terminació llatina. Sobre l’aprenentatge al costat de Kowalski, Torres explicava en una entrevista l’any 1992: «Amb ell vaig aprendre més que art: vaig aprendre a pensar i a reconèixer què feia i per què ho feia. [...] En definitiva, que l’art podia ser qualsevol cosa que m’imaginés i que un mateix podia decidir que ho era.»

Los textos de la web MACBA parten de una documentación previa. En caso de que haya algún error, os agradeceremos que nos lo comuniquéis.

contacto

para obtener más información, puedes contactarnos a través de los siguientes enlaces
para más información
arxiu@macba.cat

para más información
Solicitud de préstamo de imagen