4968_001_rgb--imatge-la-polar
4968_001_rgb--imatge-la-polar
Joan Brossa
La polar
Polar
1989
–A la poesia visual com a la literària hi ha diferents colors; pots fer un poema líric, o irònic o èpic. Depèn del que expresses, fas servir un llenguatge o un altre, o tècniques i materials diferents. Pots passar del llenguatge utilitari al llenguatge màgic. Per cert que vaig fer una sextina cibernètica. La sextina és una forma medieval molt complexa que va crear Arnaut Daniel, un poeta del trobar clus, és a dir, hermètic, gairebé surrealista. Uns amics em van posar a disposició una màquina i jo els vaig explicar què era la sextina. Em van dir: necessitem tants verbs, tants substantius, tants adjectius... Això ho fiquen a la màquina, li ho expliquen i ella sola fa uns versos molt bonics. Tots els versos tenien una estructura massa idèntica, és clar, però la màquina va crear unes imatges impressionants que semblaven sortides del subconscient. Això et fa pensar, perquè les imatges eren realment còsmiques. Va ser com un nen proveta... Ha! Ha! –De fet el mètode no és tan diferent quan crea els seus poemes visuals o els seus poemesobjecte.. , perquè no els realitza vostè... –No, jo ho imagino, en faig un esbós i, si es tracta de dibuixar-ho, ho dono a un dibuixant, i quan hi ha una cosa de mecànica, tinc un amic que es diu Manel Viñas que té una petita fàbrica i m'ho fa o m'ajuda a buscar els estris que necessito... –I en el procés de realització hi ha modificacions? O vostè deixa que els seus col·laboradors n'introdueixin? –No, no. Jo vigilo que no es modifiqui res, però no haig de patir perquè són molt fidels. En Manel és encara més perfeccionista que jo. Jo crec que el poema visual ha de tenir un nucli que s'ha de mantenir i la resta és secundari, però ell diu que no, que ha de ser exacte a l'esbós. S'hi mira massa, però ho fa amb bona intenció. És d'una gran ajuda. Tinc un objecte que encara no l'he exposat mai, el qual necessitava una àncora, no una de petita, no, de barco gran..., doncs ell me la va trobar. Una altra vegada necessitava una roda de carro quadrada i em va portar a una fàbrica. Quan l'amo va saber què volíem ens va dir: –Parleu amb l'encarregat i ja us entendreu amb ell... Ha! Ha! Ballester, Arnal: «Com fer una roda quadrada», La Il·lustració. Revista molt il·lustrada de l'Associació Professional d'Il·lustradors de Catalunya, núm. 1 (novembre-desembre de 1994), p. 4-7
see more show less
The texts of the MACBA web draw on previous documentation. Please let us know if you find any errors.
original title
La polar
year of acquisition
2011
type of object
Object
dimensions
120 x 20 x 120 cm
Copyright
© Fundació Joan Brossa, VEGAP, Barcelona
registration number
R.4968
date
1989
fonds
MACBA Collection. MACBA Consortium
media
Various materials
credits
MACBA Collection. MACBA Consortium. Joan Brossa Fund. Long-term loan of Fundació Joan Brossa
original title
La polar
registration number
R.4968
date
1989
year of acquisition
2011
fonds
MACBA Collection. MACBA Consortium
type of object
Object
media
Various materials
dimensions
120 x 20 x 120 cm
credits
MACBA Collection. MACBA Consortium. Joan Brossa Fund. Long-term loan of Fundació Joan Brossa
Copyright
© Fundació Joan Brossa, VEGAP, Barcelona
images
1 images
this content can only be
watched in the library
of macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
this content can only be
watched in the library
of macba.
Enquiry the MACBA Library for more information on the work or artist.
If you want to make a work loan request, go to colleccio@macba.cat.
If you want the image of the work in high resolution, you can send an image loan request.
contact
for more information, please contact us through the following links
for further information
colleccio@macba.cat

for further information
Image loan request