Dissabtes 13 i 20 de març de 2021

A partir de dues experiències pedagògiques que es van provar a l’aula fa mesos dins del programa “En residència”, aquestes dues sessions amb docents es proposen des de la pràctica artística i la investigació. L’experiència col·lectiva del joc ofereix una zona d’atenció a les relacions amb tecnologies mundanes (cultures materials, tècniques diverses, imaginaris immediats, infraestructures quotidianes). A través de l’experiència del joc i el seu procés de creació es generarà un espai per compartir referències i preguntes.

En la primera sessió amb Jara Rocha, a partir del joc de cartes, farem un recorregut per l’entorn per tal d’identificar totes les tecnologies que ens envolten. Amb aquestes tecnologies indagarem en les seves múltiples dimensions a partir del joc.

En la sessió de nyamnyam partirem de Fluyffy Disk, el resultat del procés experimental amb l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Barri Besòs. Durant el curs reflexionem sobre la sobirania alimentària i la sobirania tecnològica. Com a resultat, sorgeix aquest joc cooperatiu. Una aplicació que ens convida a crear relats enllaçant textos i imatges, i que ens proposa altres formes de relacionar-nos amb el mòbil com a dispositiu i amb les imatges que acumulem de manera voraç.

Si tens cap dubte, ens pots contactar a través de educacio [at] macba [dot] cat o per telèfon al 93 412 14 13.

Jara Rocha circula a través de les situades i complexes formes de distribució d’allò tecnològic amb una sensibilitat trans*feminista. Té una confiança curiosa en la logística transtextual i una clara tendència a profanar les maneres, i és procliu a trobar-se en tasques de remeiació, investigació-acció, edició i comissariat in(ter)dependent. Les principals àrees de treball estan relacionades amb les materialitats semiòtiques en les tensions culturals contemporànies del turbocapitalisme patriarcocolonial.

nyamnyam és un espai i una plataforma creats el 2012 pels artistes Iñaki Álvarez i Ariadna Rodríguez. Unint les seves formacions i deformacions en diverses disciplines, el seu treball té com a objectiu promoure la creació, la difracció i la posada en comú de coneixements a través d’estratègies d’intercanvi en cada context (g)local en què treballen. En aquesta cruïlla entre arts en viu, pensament i gastronomia crítica, pedagogies i interacció social, creen situacions per activar o recuperar modes de relació en un sentit holístic, incorporant organismes (a escala humana i altres), sistemes, ambients, relacions, etc.

Gràcies al suport de
Fundació Banco Santander
Imatge Tecnologies Mundanes