Imagen
1968-1998
Esbossos i documentació de diversos projectes de poemes corporis (i.e. poemes instal·lats a la via pública, o en espais comuns generalment a l'interior d'edificis) encarregats a Joan Brossa, i.e.
un poema corpori per a la façana de l'edifici institucional de l'Ajuntament de Mollet del Vallès, el poema corpori "On es bada l'ona" (1988) a Badalona concebut per encàrrec de la societat municipal Reactivació Badalona, un poema corpori en homenatge al llibre per al Gremi de Llibreters de Vell de Catalunya a la ciutat de Barcelona, un poema corpori per a la façana del Col·legi d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona, un poema corpori sobre el topònim "Bàrcino" a l'entorn de la Catedral de Barcelona per encàrrec de l'Ajuntament de Barcelona, un poema corpori exhibit a la Rambla de Barcelona concebut sobre la figura d'un antifaç dedicat a Sebastià Gasch com a guardó d'un premi organitzat pel Foment de les Arts i del Disseny, un poema corpori per a la biblioteca municipal d'Olesa de Montserrat, dos poemes corporis per al Commerzbank Tower de Frankfurt (o per a l'entorn d'aquest edifici) junt amb diversos poemes visuals creats per a esdeveniments relacionats amb aquesta entitat financera alemanya, un poema corpori per al vestíbul de la seu a Barcelona de la firma Plaza & Janés Editores, un poema corpori per a Banca Catalana potser no realitzat, un poema corpori per a una plaça de l'Hospitalet de Llobregat, un poema corpori titulat "A de cinema" (una versió d'aquest poema es va realitzar el 1999 a Girona, a l'entorn del Museu del Cinema-Col·lecció Tomàs Mallol), el poema corpori "Capvespre" (després titulat "Incomunicació") instal·lat en una plaça d'Andorra la Vella, el poema corpori "Descans" per al Musée d'art moderne de Ceret, un poema corpori (o un poema visual mural) concebut sobre el terme "Diagonal" a l'entrada del restaurant de Bulevard Rosa a l'avinguda Diagonal de Barcelona, el poema corpori "Record d'un malson" relatiu a l'alcalde de Barcelona Josep Maria de Porcioles i Colomer, un poema corpori concebut amb la figura d'una mosca en un trapezoide per a la Universitat de les Illes Balears, i el poema corpori "A de barca" per encàrrec de l'Ajuntament de Sabadell a la plaça de Catalunya d'aquesta ciutat; i d'altra banda, tres poemes visuals concebuts per a ser exhibits en sengles plafons a la façana del Pavelló de la República durant l'exposició inaugural (1992) d'aquesta rèplica del pavelló espanyol de l'Exposició Universal de París del 1937.
Al recto del full 223, la referència "Carpeta 2, caixa 1" escrita amb bolígraf i encerclada amb bolígraf, completament ratllada amb llapis. -- Al recto del full 424, una referència d'inventari d'Isidre Vallès i Rovira escrita amb bolígraf; i.e. "Velòdrom d'Horta. Clixé i títol", escrit amb bolígraf. -- El full 425 s'ha obtingut de reutilitzar un fullet de difusió de la taula rodona "Una conversación sobre el arte moderno" sobre l'obra i la influència artística exercida per l'escultor Eduardo Chillida, a la sala d'actes de l'IVAM Centre Julio González el 5 de maig de 1993 com a clausura del cicle de conferències "Comprender el arte moderno", amb la participació de Nicolás Sánchez Durá, Vicente Jarque, Horacio Fernández i José-Francisco Ivars. -- Al verso del full 425, una referència al poema corpori de Joan Brossa "'Record d'un mal son' [i.e. 'Record d'un malson'], poema anticommemoratiu, 1989", escrit amb bolígraf, crític amb Josep Maria de Porcioles i Colomer, alcalde de Barcelona en temps de la dictadura franquista (1957-1973). Al verso del full 425, dues referències en castellà de poemes corporis de Joan Brossa escrites de la mà de Pepa Llopis, i.e. "1984, Poema transitable al parque del Velódromo del Valle de Hebrón de Barcelona" i "1984, Reloj ilusorio en el Poliorama de Barcelona", escrit amb bolígraf. -- El full 454 s'ha obtingut de reutilitzar un fragment retallat d'un sobre. Al recto del full 454, diverses referències d'inventari d'Isidre Vallès i Rovira escrites amb bolígraf. -- Al recto del full 455, els títols "Lletres fugitives" i "Lletres furtives" escrits amb tinta, i el títol "Trialles" escrit amb tinta. -- Al recto i al verso del full 455, diverses provatures poc intel·ligibles escrites amb bolígraf i amb llapis per a compondre un seguit de versos per a una o diverses composicions en vers lliure; i.e. "No crec que un tenor m'hagi [++++] / Un títol no és més que [++++] / [++++] si no l'acomp[++] [++++] / ", escrit amb tinta (corr. en llapis), "Un títol deixa de tenir valor / si no va acompa[nya]t d'[++++] / I aquí és per on l'aigua / s'emporta el gat", escrit amb tinta.

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Creation of manuscripts > Drafts of object and visual works > Object works > Corporeal poems
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Series:
Sub-subsèrie Poemes corporis. Subsèrie Obra objectual. Sèrie Esborranys d'obra visual i objectual. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
1968-1998
Language:
Catalan
Spanish
English
German
French
Basque
Material type:
Document
Identification number:
A.JBR.03508
Call number:
BROSSA_MANUS_ESB_OBJ_PC_00001

Related Archive documents

This document comprises...

Other related Archive documents

The blood of sensibility is blue / I consecrate myself / To find its most perfect expression.
Derek Jarman