Imagen
1934
Exemplar de la revista "D'ací d'allà : magazine trimestral", des. 1934, núm. 179, vol. 22. -- A la coberta: [Número extraordinari de Nadal dedicat a l'art del segle XX]. -- Manquen algunes pàgines de l'exemplar, i.e.
la coberta, la pàgina [5] (inclou una reproducció en color de l'obra "Guitarra" de Pablo Picasso), la pàgina [6] (conté una reproducció en blanc i negre d'un pantocràtor del romànic català), la pàgina [19] (inclou una reproducció en blanc i negre de l'obra "La carriole du père Junier" de Henri Rousseau), la pàgina [20] (sobre el futurisme; inclou una traducció al català del "Manifesto dei pittori futuristi"), la pàgina [25] (inclou una reproducció en color d'una obra de Fernand Léger), la pàgina [26] (inclou una reproducció en blanc i negre d'una escultura de Constantin Brancusi), les pàgines [37] i [38] (inclou il·lustracions en blanc i negre de façanes d'edificis dels arquitectes Le Corbusier, Pierre Jeanneret i Walter Gropius), les pàgines [57] i [58] (conté una reproducció en color de l'obra "Figures davant el mar" de Joan Miró), la pàgina [61] (inclou una reproducció en color de l'obra "El desnonament del moble aliment" de Salvador Dalí) i la pàgina [62] (inclou una reproducció en blanc i negre de dues obres de Giorgio de Chirico). -- A la pàgina [3], un quadre sinòptic sobre l'evolució dels conceptes "pintura" i "escultura"; dues fletxes (o sagetes) de color vermell del quadre sinòptic estan retallades, probablement per a concebre una composició visual de l'obra "Monòlegs" (1968) pertanyent a la sèrie "Suites". -- A la pàgina [76], una fotografia en blanc i negre retallada, d'una sala d'estar creada per la firma Mobles Reig. -- A la pàgina [79], una fotografia en blanc i negre d'una taula parada (amb estovalles, plats, coberts i copes de beure) presentada per la firma Lencería Casa Maciá, amb viandes (o menjar) dibuixades amb llapis a l'interior d'alguns dels plats (per exemple, la figura d'un ou ferrat traçat amb llapis en un dels plats). -- En algunes pàgines de l'exemplar, diverses provatures escrites amb llapis o esbossos traçats amb llapis per a concebre fragments de les obres de teatre (o poesia escènica) "El cop desert" (1944) i "Ja hi tinc un peu!" (primera versió, 1944), i d'altres provatures escrites amb llapis probablement per a concebre versos de sonets de Joan Brossa compostos els anys 40. -- A la pàgina editorial de la revista, diverses provatures escrites amb llapis potser per a concebre un passatge de l'obra de teatre (o poesia escènica) "El cop desert" (o potser per a concebre versos d'un sonet publicat sota el títol "Abrandada primavera"), i.e. "Ja es trencarà el guix de la cançó perduda / als co[+]s oblidats davant el beuratge de les caixes", entre d'altres provatures escrites amb llapis; entre les pàgines [12] i [13], un full de publicitat que conté diverses provatures poc intel·ligibles escrites amb llapis i esbossos traçats amb llapis, potser per a concebre una escena de l'obra "El cop desert", i.e. la frase "Do re mi fa sol" entre d'altres provatures i esbossos; a la pàgina [79], una línia escalonada traçada amb llapis probablement a manera d'esbós d'una escala per a concebre un passatge de l'obra "El cop desert", i diverses provatures escrites amb llapis per a concebre un fragment de l'obra de teatre, i.e. "La terra és d'acer / i sense els trapezis", "Tinc un joiell tinc [+]n Jo no sé [+++]", entre d'altres provatures; entre les pàgines [88] i [89], un full inserit (obtingut de reutilitzar un fragment mecanoscrit del primer acte de l'obra "El cop desert", que inclou una intervenció del personatge "Pantocràtor"), que conté dues provatures escrites amb llapis per a concebre una acotació de l'obra "El cop desert"; a la pàgina [101], una provatura escrita amb llapis per a concebre un fragment d'una intervenció d'un personatge de l'obra "El cop desert", i.e. "Treballo davant públics / inferiors als meus medis" escrit amb llapis; a la pàgina [105], un esbós traçat amb llapis probablement per a concebre una escena de l'obra "El cop desert", junt amb una provatura escrita amb llapis per a concebre un fragment de l'obra de teatre, que inclou el nom del personatge Zaratustra; i a les pàgines [108] i [109], diverses provatures escrites amb llapis per a concebre fragments de diàlegs de l'obra "El cop desert", i.e. "Verd al camp / Negre a la plaça / vermell a casa", entre d'altres provatures que probablement inclouen el nom del personatge "Deessa", poc intel·ligible. -- A la pàgina [23], el títol de l'obra de teatre (o poesia escènica) "Ja hi tinc un peu!" escrit amb llapis, junt amb la didascàlia "1 acte" i "3", escrit amb llapis, probablement en relació amb el tercer acte o amb el nombre d'actes de l'obra; entre les pàgines [60] i [63], un full inserit que conté diverses provatures escrites amb llapis per a concebre un fragment de l'obra "Ja hi tinc un peu!"; a la pàgina [76], una provatura escrita amb llapis per a concebre un fragment de l'obra "Ja hi tinc un peu!" (o potser un seguit de versos per a una composició hipnagògica), i.e. "l'escenari vist / per dins / d[+]g[u?]i fluixet / J[+] no puc afluixar"; a la pàgina [84], diversos termes escrits amb llapis potser per a concebre un passatge de l'obra "Ja hi tinc un peu!", i.e. "Platerets", "Epifania", "ball", "Plou tant", i més avall una altra provatura escrita amb llapis poc intel·ligible; a la pàgina [110], diverses provatures escrites amb llapis potser per a l'obra "Ja hi tinc un peu!", i.e. "Faré marxa de nit / a l'illa de les branques", entre d'altres provatures poc intel·ligibles no identificades. -- A la pàgina de sumari de la revista, el terme "Sonets" remarcat amb lletres majúscules, escrit amb llapis, i diverses provatures escrites amb llapis probablement per a concebre alguns versos d'un sonet o de diversos sonets, i.e. "Viure sense teulada", "no es cap [+]e[+]t de muntanyes per llur / desgana / [+++]", "Jo [++]ar / calzes d'or v[e]ll", entre d'altres provatures escrites amb llapis. -- A la pàgina [46], una esfera de rellotge traçada amb llapis mig esborrada que marca les dotze menys cinc, potser per a concebre un poema visual; i a la pàgina següent, una figura humana dempeus traçada amb llapis en diagonal. -- A la pàgina [56], una provatura escrita amb llapis poc intel·ligible que inclou el terme "Becquer", potser amb relació a Gustavo Adolfo Bécquer. -- A la pàgina [65], dos dibuixos traçats amb llapis mig esborrats (potser dos esbossos per a una obra de teatre o poesia escènica). -- A la pàgina [67], diverses provatures escrites amb llapis potser per a compondre un sonet publicat sota el títol "Glorieta, aquí", i.e. "Ni als mars passeres / ni als corrents [+]re", entre d'altres versos escrits amb llapis no identificats. -- A la pàgina [107], la frase "mala jugada" escrita amb llapis potser per a concebre un títol d'una obra de teatre (o poesia escènica). -- A la pàgina [111], diverses provatures escrites amb llapis poc intel·ligibles potser per a concebre versos de sonets o fragments de poesia escènica, i.e. la provatura escrita amb llapis "He vist l'escotilló / encara fumejant" potser per a un sonet publicat sota el títol "Pels camps de ferro", i d'altres provatures escrites amb llapis no identificades, i.e. "guitarres amb arquet / i toquen la guitarra / amb arquet de c[++]", i més provatures.

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Creation of manuscripts > Manuscripts of works > Stage poetry
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Series:
Subsèrie Poesia escènica. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
Barcelona : Llibreria Catalònia, 1934
Numeration:
Des. 1934, núm. 179, vol. 22
Dimensions/Duration:
Dimensions: 33 x 29,5
Copyright:
© De les obres: els artistes
Language:
Catalan
Material type:
Periodicals
Identification number:
A.JBR.03860
Call number:
BROSSA_MANUS_MAN_PE_00084