Imagen
1964
Gènere/forma no predominant: Poesia - Formes clàssiques - Sonets: 26, Sonet (f. 26r) -- 53, A una jove socialista (f. 53r) -- 83, Font (f. 86r) -- 100, Ara (f. 103r) ; Poesia - Formes clàssiques - Odes: 54, L'arbre de la carbonera (f. 54r-55r). -- El cigne i l'oca. 5, Barrier (f. 5r). Unes cometes dobles al títol de la composició mecanografiades i ratllades amb llapis. -- El cigne i l'oca. 15, Majúscula (f. 15r). Al recto del full 15, un esquema traçat amb llapis per indicar la distribució dels versos de la composició; i.e., el primer vers amb un sagnat de la mida d'un caràcter. -- El cigne i l'oca. 35, Auca (f. 35r). Al recto del segon full numerat amb 35, una versió més avançada de la composició, mecanografiada (corr.
en llapis). -- El cigne i l'oca. 54, L'arbre de la carbonera (f. 54r-55r). Al recto del full 55, al dessota de la composició, la dedicatòria "Per a Antoni Guansé" escrita amb llapis i ratllada amb llapis. -- El cigne i l'oca. 56, Número (f. 57r). Al recto del full 57, diverses provatures escrites amb llapis per a compondre la segona estrofa de la composició. -- El cigne i l'oca. 62, Gep (f. 64r). Els versos de la composició estan escrits centrats. -- El cigne i l'oca. 65, Collage (f. 67r). Unes cometes dobles al títol de la composició mecanografiades i ratllades amb llapis. -- El cigne i l'oca. 71, Poema (f. 73r). El darrer vers de la composició està encapçalat pel títol "Poema", mecanografiat amb majúscules. -- El cigne i l'oca. 79, Para Vd., elector del dto. VI (f. 82r). El títol desestimat "Para Vd. elector del dto. VI". -- El cigne i l'oca. 95, Poema (f. 98r). Al recto del full 98, un esquema traçat amb llapis per indicar la distribució dels versos de la composició, i la nota indicativa "Centrat" en relació amb la segona estrofa; i.e., els versos de la segona estrofa de la composició han d'anar centrats. -- El cigne i l'oca. 97, Saló (f. 100r). Al recto del segon full numerat amb 100, una versió més avançada de la composició escrita amb llapis, i, al verso del full, una versió desestimada de la composició, mecanografiada i completament ratllada amb llapis. -- El cigne i l'oca. 104, A tantes (f. 107r). El títol "A tantes..." desestimat. -- El cigne i l'oca. 106, Domatge (f. 109r). Al recto del full 109, el títol "Els lacais" desestimat, mecanografiat i ratllat amb llapis. -- El cigne i l'oca. 112, Va ploure, i va ploure fort (f. 115r). Les estrofes estan numerades consecutivament amb xifres romanes; i.e., la primera estrofa està encapçalada per la xifra "I", mecanografiada, i la segona estrofa de la composició està encapçalada per la xifra "II", mecanografiada. -- El cigne i l'oca. 114, Personatge de negre (f. 117r). Al recto del segon full numerat amb 117, una versió més avançada de la composició, mecanografiada (corr. en llapis). -- El cigne i l'oca. 126, Ball (f. 129r). Al recto del full 129, una dedicatòria desestimada, i.e. " Al ballarí Antonio Gades", mecanografiada (corr. en llapis) i completament ratllada amb llapis. -- El cigne i l'oca. 127, Filoscopi (f. 130r). El títol "Foliscopi" desestimat. -- El cigne i l'oca. 142, Mot a l'inrevés (f. 145r). El títol "Paraula al revés" desestimat. -- El cigne i l'oca. 151, L'home desapareix (f. 154r). Al recto del full 154, una versió més avançada de la composició, escrita amb llapis. -- El cigne i l'oca. 153, Festa en un jardí (f. 156r). El títol "Festa en el jardí" desestimat. -- El cigne i l'oca. 158, Em rento i la cara em queda representada a la tovallola (f. 161r). El títol està distribuït en dues línies (o versos), i.e. "Em rento i la cara em queda / representada a la tovallola". -- El cigne i l'oca. 159, Objecte (f. 162r). El vers que clou la composició està escrit centrat. -- El cigne i l'oca. 171, Fe d'errades (f. 174r). El títol "Fe d'errates" desestimat. -- El cigne i l'oca. 172, Cant a la summa bondat (f. 175r). Al dessota de la composició, un esquema traçat amb llapis per indicar la necessitat de centrar correctament al full els termes que componen la composició, i la nota indicativa "Ben centrat" escrita amb llapis.

Technical details

Belongs to:
Joan Brossa Fonds > Creation of manuscripts > Manuscripts of works > Literary poetry
Uniform title:
El cigne i l'oc
Credit:
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit Fundació Joan Brossa
Series:
Subsèrie Poesia literària. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
Publication/Production:
1964
Dimensions/Duration:
Dimensions: 27,9 x 20,8
Language:
Catalan
Material type:
Document
Identification number:
A.JBR.00284
Call number:
BROSSA_MANUS_MAN_PL_00055

Related Archive documents

This document comprises...

The problem becomes clear, crystal clear: the artist’s canvas becomes a mirror.
Michelangelo Pistoletto